Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vw Golf IV 1.6 AKL - Nierówna praca silnika po zmianie czujnika temperatury

24 Apr 2017 08:17 4221 14
  • Level 10  
    Witam serdecznie,
    od pewnego czasu mam problem z VW Golfem IV AKL.
    Od jakiego czasu wskaźnik temperatury płynu chłodzącego wskazywał coraz mniejszą temperaturę. Po wymianie na inny wskaźnik temperatury pokazywał prawidłowo jednak były problemy z odpaleniem przy temperaturach bliskich zeru. Kupiłem już czwarty czujnik i z każdym to samo. Kupiłem oryginalny w salonie VW, Febi, jeden sprowadziłem z Niemiec i na każdym to samo. Dodatkowo przy zagrzanym silniku szarpie zwłaszcza przy obrotach około 2 tys. lub niżej. Nie pokazuje żadnych błędów na Vag, kable, i świece wymienione. Nadmienię, że auto posiada instalację gazową na które dzieje się to samo bez względu czy przełączę na benzynę czy gaz.
    Bardzo proszę o poradę bo już tracę wiarę w to, że ten samochód będzie jeździł bezproblemowo.
    Pozdrawiam
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 40  
    A ciśnienia na poszczególnych cylindrach?
  • Level 10  
    Tego nie wiem czy ciśnienie jest w porządku ale na tym starym czujniku wszystko gra. Czy jest możliwe, że 4 czujniki źle pracują a ten błędnie wskazujący jest ok? Aż taki zbieg okoliczności?
  • VAG group specialist
    Po nocy podłącz VAG i odczytaj temperaturę silnika ze sterownika silnika w blokach pomiarowych, powinna być taka jak temperatura otoczenia. Rozgrzej silnik i zobacz czy temperatura będzie w okolicy 90 stopni.
    Może czujniki są dobre a masz gdzieś złamany przewód od czujnika.
  • Level 10  
    Temeperatura silnika waha się między 49 - 250 stopni bez względu na to czy silnik jest ciepły czy zimny. Dzieje się tak czy to na dwóch oryginalnych czujnikach i jednym nieoryginalnym. Auto zimne nie chce odpalać przy zimnym silniku a gdy już odpali, strasznie szarpie na wolnych obrotach. uspokaja się to jak już osiągnie temperaturę ok. 30 stopni.
    Drugą rzeczą jaką odkryłem to jadąc na gazie wybija błąd sondy lambda, na benzynie tak się nie dzieje.
  • VAG group specialist
    Czy z odpiętym czujnikiem też jest taka temperatura?
    Jeżeli tak to masz zwarcie na przewodach czujnika lub uszkodzone ECU. Jeżeli po odpięciu czujnika pokazuje to samo to odetnij przewód podpięty pod pin 53 przy ECU na podszybiu.
    Nie dziwota że szarpie i nie chce odpalić bo ma ubogą mieszankę na zimnym silniku.
    LPG na razie nie tykaj.
  • Level 19  
    dar3233 wrote:
    Temeperatura silnika waha się między 49 - 250 stopni bez względu na to czy silnik jest ciepły czy zimny.

    Czyli jaka jest temp.podczas odpalania zimnego silnika?
    dar3233 wrote:
    30 stopni.

    czy to wynika z parametrów czy tak na "oko"?

    A ciśnienie paliwa sprawdzone?
    A układ zapłonowy sprawdzony?
  • Level 10  
    grala1 wrote:
    Czy z odpiętym czujnikiem też jest taka temperatura?
    .


    Z odpiętym czujnikiem jest podobnie bo temperatura waha się między 150 a 240 stopni.

    Dodano po 3 [minuty]:

    jacolino75 wrote:
    dar3233 wrote:
    Temeperatura silnika waha się między 49 - 250 stopni bez względu na to czy silnik jest ciepły czy zimny.

    Czyli jaka jest temp.podczas odpalania zimnego silnika?
    dar3233 wrote:
    30 stopni.

    czy to wynika z parametrów czy tak na "oko"?

    A ciśnienie paliwa sprawdzone?
    A układ zapłonowy sprawdzony?


    Z temperaturą tak na oko bo jak już wspomniałem nie wiem ile jest na silniku gdyż temepratura "skacze", a uspokaja się szarpanie chwilę przed przełączeniem się na gaz, a gaz ustawiony jest na 36 stopni.

    Co do ciśnienia paliwa i układu zapłonowego nie sprawdzałem. W jaki sposób mógłbym to sprawidzić? Dodam, że kable i świece wymieniane były około rok temu, przejechane na nich mam około 12 tys. km.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dodam jeszcze, że przed chwilą byłem w zakładzie, która instalowała gaz i nic nie wyszło z podpiętego komputera pod instalację gazową. Więc wychodzi, że gaz faktycznie nie ma nic do tego.
  • Level 19  
    dar3233 wrote:
    temepratura "skacze",

    Co to znaczy? sprawdź dokładnie
    dar3233 wrote:
    w zakładzie, która instalowała gaz i nic nie wyszło z podpiętego komputera pod instalację gazową

    to jeszcze o niczym nie świadczy.
    Zobacz co się dzieje na samej benzynie.
  • VAG group specialist
    Zostaw gaz w spokoju i zajmij się odczytem temperatury. Nigdy nie będzie chodził poprawnie póki ECU nie będzie widziało aktualnej temperatury.
    Pomyśl silnik zimny, potrzebuje wiecej paliwa a ECU myśli że jest gorący i zmienia mu dawkę.
    Też byś dobrze się nie czuł jakby Ci dawali za mało jeść.
    Czujnik jest podwójny wiec to co pokazuje licznik jest tylko dla oka, najważniejsze jest to co widzi ECU.
    Tym się zajmij na początku. Z LPG też nie będzie poprawnie bo LPG bierze czasy wtrysków z ECU a te są zbyt krótkie w tej chwili dla nierozgrzanego silnika i regulacja LPG teraz nie ma sensu.
  • Level 10  
    Zrobiłem jak poradziliście, tzn odciąłem kabel odo ECU pin 53 ale nic to nie dało. Dalej zimny jak szarpał tak szarpie, przy dłuższej jeździe również szarpie tak po ok 30 km. Co do temperatury to zauważyłem, że przy zimnym silniku pokazywał ok 148 stopni C, zależało to od czujnika jaki był podpięty. Natomiast zauważyłem że nawet jeśli czujnik jest niepodpięty pod wtyczkę również pokazuje wysoką temperaturę 109 stopni.
    Teraz po odcięciu kabla pokazuje stałą temperaturę 109 stopni.
    Macie jeszcze jakieś pomysły?
  • VAG group specialist
    Jeżeli odciąłeś dobry przewód PRZY WTYCZCE ECU, złącze ECU jest czyste, patrzysz w dobrym miejscu w sterowniku silnika na jego temperaturę to szukaj nowego sterownika bo ten jest uszkodzony.
    Dla pewności możesz jeszcze podpiąć rezystor 2kOhm do tego uciętego przewodu przy ECU i podłączyć ten rezystor do masy, zasymuluje on zimny silnik.
  • Level 10  
    Jedna z usterek naprawiona :) Szarpanie przy zagrzanym silniku było spowodowane awarią wtrysków, które są jeszcze na gwarancji oraz tym że przewody doprowadzające gaz były nieszczelne. Po wymianie wtrysków oraz przewodów szarpanie w trakcie jazdy ustało. Teraz wszystko gra przy jeździe w trasę.
    Byłem u elektryka, który nie stwierdził żadnych błędów prócz błędu podgrzewania sondy lambda. Po wymianie sondy również pokazuje ten sam błąd. Powiedział, że silnik nagrzewa się prawidłowo odczyty miał z czujnika i sondy.
    Teraz został problem z tym odpalaniem.
    Ciekawostką jest, że przy problemach gdy zapalam silnik na benzynie tego problemu nie ma gdy zapalam w trybie awaryjnym silnik tylko na gazie. Wtedy i zapala i nie szarpie. Natomiast na zagrzanym silniku zdarza się, że na biegu jałowym silnik szarpie i na gazie i na benzynie.
  • Level 10  
    Usterka wykryta i usunięta.
    Okazało się, że nie było problemu z ECU, a z pompą paliwa tzn. nie wytwarzała prawidłowego ciśnienia około 3 bara jedynie 2,3 bara. To, że silnik działał na jednym tylko czujniku było spowodowane tym, że dawał za dużą dawkę paliwa, a reszta czujników prawidłową co w połączeniu z źle pracującą pompą dawało za mało paliwa.
    Mam nadzieję, że komuś z podobnymi problemami ten post coś rozjaśni.
    Pozdrawiam wszystkich.
  • Level 2  
    a mi na vagu pokazuje powietrze 98 stopni a cieczy 13!!!??? o! juz takie auto kupilem pozatym obtory swiruja ze o wypadek nie ciezko szczegolnie gdy Ci prze rudkcji wskoczy na 2800rpm znienacka albo raczej silnik zdechnie, czy jedno z drugim ma cpos wspolnego?