Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra G 1,7DTI - Brak napięcia na sprężarkę klimatyzacji Astra G 1,7 DTI

24 Kwi 2017 13:25 6585 67
  • Poziom 6  
    Witajcie.
    Mam problem z klimatyzacją w moim autku, a mianowicie Astrą G 1,7DTI 75km isuzu, rocznik 2000.
    Prąd nie dociera do sprężarki klimatyzacji, wymieniłem czujnik ciśnienia, chłodnice,moduł wentylatorów( miałem zamontowany FT, zamontowałem CJ), sterowanie klimatyzacji. Klima uszczelniona, a nadal nie chce ruszyć, autko było u elektryka i powiedział ze komputer nie pokazał, aby jakieś kable były przerwane i powiedział, ze na 99% jest to moduł sterowania wentylatorów. Po podłączeniu auta do komputera, nie ma żadnych błędów a w specyfikacji wygląda to tak:
    -aktywacja sprężarki- nieaktywna (po przełączeniu przycisku AC nic sie nie zmienia)
    co to może być?
    może być to spowodowane spalonym opornikiem na wentylatorze klimatyzacji? (wiatrak po podłączeniu na krótko działa tak samo jak sprężarka),
    a może trzeba aktywować klimatyzacje opcomem?.
    Temu co pomoże rozwiązać mi problem klimy wiszę dobre 0,7, ponieważ męczę sie z jej uruchomieniem już rok :/.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 39  
    Schemat dostępny na elektrodzie i trzeba kable przespiegować.
    Najczęściej kable gniją ok 15cm od wtyku sterownika wentylatora, moduły w środku padają scieżki i zdarza sie że piny od płytki poodchodzą.
    Zapala się kontrolka moduły chłodzenia?
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Do sprawdzenia bezpieczniki w aucie
    35, 39, 40

    Przy module na wtyczce do sprawdzenia zasilania. W kostce po prawej stronie.
    1,6,7 zaslanie na stałe
    14,15,20 zasilanie po zapłonie
    4,3 masa

    Do zdemontowania schowek pasażera i sprawdzenie czujnika oblodzenia.
    Po naciśnięciu przycisku klimatyzacji powinno być napięcie po dwóch stronach.

    Sprawdź to daj znać co wyszło.
  • Poziom 6  
    Kable z kostkami wymieniałem, bo przegniły :/, bezpieczniki sprawne, w środę sprawdzę czujnik oblodzenia i piny, dziś komputer pokazał mi błędy: Opel Astra G 1,7DTI - Brak napięcia na sprężarkę klimatyzacji Astra G 1,7 DTI
  • Poziom 39  
    Masz uszkodzoną instalację na 100%. Możliwe że te nowe kable są z innej wersji,
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 6  
    Rozważać zakup nowej używanej wiązki czy starać się naprawić tą?, wydaje mi się ze kable nowe były takie samo bo zgadzała się ilość kabli jak i kolory.
  • Poziom 20  
    W Astrze G za dużo wiązki od klimatyzacji się nie różniły.
    Wymieniane dwie kości?
  • Poziom 6  
    kamo502 napisał:
    W Astrze G za dużo wiązki od klimatyzacji się nie różniły.
    Wymieniane dwie kości?

    Tak, wymieniałem obie kości ale zastanawiam sie nad wymianą wiązki jeśli mogą być gdzieś przegnite kable. Z tego co się domyślam auto miało uderzenie w lewe nadkole i może gdzieś tam są dalej kable porwane.
    Wiązka klimy od 2.0 DTI będzie pasować czy się różni dużo? .
  • Poziom 20  
    Możemy prześwietlić wszystkie sygnały. Chyba że chcesz wywalać całość.

    Najpierw sprawdź zasilanie

    kamo502 napisał:
    Przy module na wtyczce do sprawdzenia zasilania. W kostce po prawej stronie.
    1,6,7 zaslanie na stałe
    14,15,20 zasilanie po zapłonie
    4,3 masa


    Kostka B (w stronę wentylatorów)

    Podając +12V na pin 1 i 4 sprawdź dwa biegi wentylatora.
    Podając +12V na pin 2 i 20, masa na pin 6 sprawdź dwa biegi drugiego wentylatora.

    Podając +12V na pin 7 sprawdź czy sprzęgło kompresora pracuje.

    12,13,14 to czujnik ciśnienia. Miernik z testem ciągłości obwodu i do sprawdzenia przy czujniku.
  • Poziom 6  
    kamo502 napisał:
    Możemy prześwietlić wszystkie sygnały. Chyba że chcesz wywalać całość.

    Najpierw sprawdź zasilanie

    kamo502 napisał:
    Przy module na wtyczce do sprawdzenia zasilania. W kostce po prawej stronie.
    1,6,7 zaslanie na stałe
    14,15,20 zasilanie po zapłonie
    4,3 masa


    Kostka B (w stronę wentylatorów)

    Podając +12V na pin 1 i 4 sprawdź dwa biegi wentylatora.
    Podając +12V na pin 2 i 20, masa na pin 6 sprawdź dwa biegi drugiego wentylatora.

    Podając +12V na pin 7 sprawdź czy sprzęgło kompresora pracuje.

    12,13,14 to czujnik ciśnienia. Miernik z testem ciągłości obwodu i do sprawdzenia przy czujniku.



    kostka po prawej stronie:
    pin 1,6,7- sasilanie stałe jest
    pin 14- od 6 do 11v pin 15- nie ma zasilania, pin 20- jest
    (były zamienione piny 7 z 20 przez co zasilanie stałe było pod 20 a po zapłonie pod pinem 7, odwróciłem piny i już jest poprawnie)
    pin 4,3 masa jest

    kostka B
    podając +12 na pin 1 i 4 wiatrak działa na dwóch biegach
    podając +12 na pin 2 i 20 masa na 6 działa na dwóch biegach
    podając +12 na pin 7 - kompresor nie załącza się ( przejście na tych kablach jest a prąd nie dochodzi, kompresor omijając wiązkę na krótko działa)
    pin 12,13,14 jest przejście między pinami a czujnikiem ciśnienia
    bezpieczniki sprawne
    czujnik oblodzenia sprawny
    znalazłem jeszcze taką kostkę za schowkiem w której jest napięcie z kablami brązowo-biały i czerwono-biały)
    Opel Astra G 1,7DTI - Brak napięcia na sprężarkę klimatyzacji Astra G 1,7 DTI
    czyli coś jest z pinem nr7 gdyż daje na przewód +12 z akumulatora to się nie załącza, może masa jest też odcinana?
  • Poziom 20  
    Na PIN 7 podaj 12V. Kostka przy kompresorze zobacz czy brakuje masy czy +12V

    Czujnik oblodzenia, po włączeniu klimatyzacji jest +12V na dwóch pinach?

    PIN 15 zasilanie. Doprowadzić. Po zapłonie.
    PIN 14 zasilanie przez bezpiecznik 35. Poprawić aby było 12V.

    Na próbę można zasilić gdzieś z komory. Może zasiedzialo połączenie na ścianie grodziowej lub przerwany przewód.
  • Poziom 6  
    Za jakies 30min dam odpowiedź, idę sprawdzać, ale jak sprawdzałem miernikiem przejście na kablach od kostki do sprezarki to pokazywało ze jest, a co z pinem 15?

    Dodano po 13 [minuty]:

    kamo502 napisał:
    Na PIN 7 podaj 12V. Kostka przy kompresorze zobacz czy brakuje masy czy +12V

    Czujnik oblodzenia, po włączeniu klimatyzacji jest +12V na dwóch pinach?

    PIN 15 zasilanie. Doprowadzić. Po zapłonie.
    PIN 14 zasilanie przez bezpiecznik 35. Poprawić aby było 12V.

    Na próbę można zasilić gdzieś z komory. Może zasiedzialo połączenie na ścianie grodziowej lub przerwany przewód.

    Na czujniku oblodzenia jest napięcie po obu stronach.
  • Poziom 20  
    Jeżeli na czujniki jest z dwóch stron to teoretycznie z kabiny wychodzi. Trzeba by było jeszcze dobrać się do ECU i zobaczyć czy się pojawia. Ale w dieslu jest do zrzucenia błotnik. To w ostateczności.

    Sprawdzaj żarówka 12V 55W.

    PIN 15 doprowadź prąd z aku np.
    Daj jakiś bezpiecznik 10A
    Tak samo PIN 14.

    Doprowadzić jeszcze ten kompresor do porządku
  • Poziom 6  
    kamo502 napisał:
    Jeżeli na czujniki jest z dwóch stron to teoretycznie z kabiny wychodzi. Trzeba by było jeszcze dobrać się do ECU i zobaczyć czy się pojawia. Ale w dieslu jest do zrzucenia błotnik. To w ostateczności.

    Sprawdzaj żarówka 12V 55W.

    PIN 15 doprowadź prąd z aku np.
    Daj jakiś bezpiecznik 10A
    Tak samo PIN 14.

    Doprowadzić jeszcze ten kompresor do porządku

    Prąd na pinie 14 i 15 wynosi 12v, 12v dochodzi do kompresora podpinając pin 7 pod akumulator, czyli masę ucina?
  • Poziom 20  
    Masa jest przykrecona ok 15cm od kostki przy module.
    Tylko ze jest to ta sama masa ci do wentylatora a ten działa.
    Popraw albo daj nowy przewód do masy.

    Sprawdź później czy sprzęgło się załącza.

    Jak tak to działamy dalej.
  • Poziom 6  
    Masa dobrze podpięta, nowy przewod masowy dałem wcześniej, zasilanie sprężarki idzie do ECU czy modułu?
  • Poziom 20  
    Prosto z modułu.
    Masa z karoserii. Zasilanie pin 7

    Może gdzieś przewód przerwany.
    Dołącz nowa masę za kostka od kompresora.
  • Poziom 6  
    Ale z modułu nie wychodzi prąd z pinu 7, dopieri jak dołączyłem 12v z akumulatora to sprężarka załączyła
  • Poziom 20  
    Narazie staram się ustalić czy wszystkie połączenia i elementy są ok.
    Pisałeś ze wymieniana wiązka.

    Raz piszesz ze nie ma masy. Teraz ze załącza się. Jak to jest w końcu.
  • Poziom 6  
    Masę sprężarki zrobiłem nową zaraz przy kostce tak jak mówiłeś i podpiąłem ją prosto do akumulatora. Chodziło mi wcześniej o to, że jak dałem dodatkowo +12v na pin nr 7 i dodatkową masę do sprężarki to załączyło ją, wiatrak załączył sie na parę sekund i wyłączył i tak w kółko, czyli nie dochodzi prąd na pin nr 7, do modułu nie powinien dochodzić kabel z włącznika A/C w kabinie, który załącza wtedy pin 7?.
  • Poziom 20  
    Kompresor załączany jest ze sterownika wentylatorów, ten o pracy sygnał dostaje z ECU. Przycisk w kabinie daje sygnał do ECU.

    Trochę zakręciłeś.
    Kiedy ten wentylator się załącza? Jak podajesz napięcie na pin 7 czy jak jest wszystko wpięte i działa klimatyzacja?

    Może jeszcze raz po kolei
    Czy w kostce idącej do wentylatorów wszystkie połączenia teraz się zgadzają?
    Wentylatory chodzą, sprzęgło działa, przejścia pod czujnik ciśnienia są?

    Jeżeli tak t teraz druga kostka.
    Wszystkie wyżej opisane zasilania i masy są?
  • Poziom 6  
    Tak, przepraszam za moje zakręcenie😵
    Wychodzi na to, ze wszystkie przewody sprawne, gdy dawałem 12v pod pin 7 w kostce i mase to załączało sprzęgło, czyli nie ma sterowania z ecu do modułu?.
  • Poziom 20  
    Kaaamilreus napisał:
    czyli nie ma sterowania z ecu do modułu?.

    To postaramy się ustalić

    kamo502 napisał:
    PIN 15 doprowadź prąd z aku np.
    Daj jakiś bezpiecznik 10A
    Tak samo PIN 14.
    kamo502 napisał:
    Wszystkie wyżej opisane zasilania i masy są?

    kamo502 napisał:
    1,6,7 zaslanie na stałe
    14,15,20 zasilanie po zapłonie
    4,3 masa


    Poprawione?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Kaaamilreus napisał:
    gdy dawałem 12v pod pin 7 w kostce i mase to załączało sprzęgło


    masa dokładana z akumulatora?
    Do poprawienia i ma być na stałe dołożona bo brakuje jej.
  • Poziom 6  
    Piny poprawion, masa doprowadzona do sprężarki prosto z akumulatora, czyli teraz szukamy przyczyny braku prądu na pinie nr 7.
  • Poziom 20  
    Jeżeli są wszystkie wyjścia ok i kompresor z wentylatorami pracuje, zasilanie na module prawidłowe to szukamy dalej.

    Masz jak sprawdzić teraz błędy?
    Wieczorem podam jakie piny idą do ECU i co sprawdzić bo schemat mam w domu.

    Na pinie 17 kostki od zasilania powinien być brązowo fioletowy przewód. Włącz zapłon, kostki podpięte i za kostką podaj mu masę. Sprzęgło powinno się załączyć
  • Poziom 6  
    Błędów niestety na razie nie mam jak sprawdzic (brak komputera), podam mase na pin 17 i zobaczymy co będzie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jak podpinalem spręzarke na krotko do akumulatora to wentylator od klimatyzacji załączał sie na 2/3sek i wyłączał.
  • Poziom 20  
    To jest mój stary temat.
    Schemat jest ogólny

    Zobacz że w ECU nie masz opisanych pinów.
    Każdy silnik miał inaczej

    Dodano po 1 [minuty]:

    Kaaamilreus napisał:
    Jak podpinalem spręzarke na krotko do akumulatora to wentylator od klimatyzacji załączał sie na 2/3sek i wyłączał.


    Robiłeś to na odpiętej kostce od modułu klimatyzacji?
    Dziwne. Nie może tak być
  • Poziom 6  
    kamo502 napisał:
    To jest mój stary temat.
    Schemat jest ogólny

    Zobacz że w ECU nie masz opisanych pinów.
    Każdy silnik miał inaczej
    Dodano po 1 [minuty]:
    Kaaamilreus napisał:
    Jak podpinalem spręzarke na krotko do akumulatora to wentylator od klimatyzacji załączał sie na 2/3sek i wyłączał.


    Robiłeś to na odpiętej kostce od modułu klimatyzacji?
    Dziwne. Nie może tak być

    Na podpietej kości, gościu od klimy mowil ze to normalne jak odepne sprężarke od zasilania auta i podlacze pod inne źródło zasilania. Dam mase na ten pin 17 i dam odpowiedź co wyszło.
  • Poziom 20  
    Kaaamilreus napisał:
    Na podpietej kości

    Sprawdzaj na odpiętej.

    Teraz już i tak nie ważne.

    Kaaamilreus napisał:
    gościu od klimy mowil ze to normalne jak odepne sprężarke od zasilania auta i podlacze pod inne źródło zasilania.

    Chyba tu moja pomoc się kończy
    Dawałeś napięcie z innego źródła niż naprawiane auto?