Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B5 1.8T AEB - Po wymianie układu wydechowego czerwieni się turbina.

04 Cze 2017 11:48 2574 9
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich. Wiem, że były podobne tematy, lecz nie było konkretnych rozwiązań. Wczoraj wymieniłem w Moim Passacie b5 1.8 T AEB cały układ wydechowy, wraz z katalizatorem, zastąpiłem go zamiennikiem.
    Po tym zabiegu, zaczęła czerwienić się turbina. Wcześniej tego nie było. Po ostrzejszej jeździe świeci się cała na czerwono, po spokojnej jeździe w trasie 110 - 120 km też jest trochę czerwona. Po zastąpieniu kata, auto nie zyskało jakoś specjalnie na mocy, jest ciut bardziej żwawe. Nie podoba mi się to czerwienienie turbiny, boję się, że szybko ją wykończę. Miał ktoś z was tak? Może rozwiązaliście jakoś problem. Nie chce też wydawać fortuny na wymianę wszystkiego po kolei, co nie przyniesie czasem efektu. Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Najgorzej, że dzisiaj pada, ale chyba tak zrobię i zobaczę wtedy. Kurde, ale zastanawia mnie to trochę, bo turbo powinno mieć teraz lżej niż z katem.

    Dodano po 3 [godziny] 15 [minuty]:

    A czy ktoś z was miał podobny problem i go rozwiązał?

    Dodano po 6 [minuty]:

    VW Passat B5 1.8T AEB - Po wymianie układu wydechowego czerwieni się turbina.
    tak dokładnie wygląda ten zamiennik katalizatora

    Dodano po 2 [godziny] 20 [minuty]:

    Siedzę i się tak zastanawiam, tak sobie na logike wszystko biorę,pierwsza rzecz, jeśli miałbym problemy z mieszanką paliwa czy coś innego, to takie objawy turbiny były by przed wymontowaniem katalizatora, a teraz druga rzecz, jeżeli jednak zamiennik katalizatora, miałby problemy z przepływem spalin i był powodem nagrzewania sie turbo do czerwoności, to i moc by się zmniejszyła i auto było by słabsze. Co o tym myślicie?

    Dodano po 1 [godziny] 35 [minuty]:

    Jeszcze jedno mnie zastanawia, czy zawór n75 może mieć wpływ na czerwienienie się turbiny? Dzisiaj zrobiłem mały test, odpiąłem od niego wtyczkę i nie czułem jakiejś większej różnicy przy przyspieszaniu. Oprócz błędu w vagu, nic więcej nie było.
  • Poziom 9  
    Witam, czy może ktoś mi pomóc , czy może ktoś już miał taki przypadek? Dzisiaj założyłem spowrotem katalizator i mimo wszystko turbina też robi się czerwona. Wiem, ze przy ostrym piłowaniu może sie zrobić, ale przy normalnej zwykłej jeździe w trasie tak 120 km/h nie powinna. Dodam też coś ciekawego. Odpiełem zawór n75 i nie odczulem jakoś specjalnie różnicy w mocy, no auto ciut słabsze, ale spokojnie szło i na odcinku na pasie startowym spokojnie 180 leciało, tak jak z podpiętym. Po odpieciu tego zaworu turbo robiło się też czerwone.
  • Poziom 9  
    No właśnie nie wiem, nie znam sie za bardzo, gdzieś wyczytałem , żeby zrobić logi na kanale 002,007,025, lecz nikt tych logów nie chce mi sprawdzić. Robiłem logi jak był zamiennik kata. Oto one
    http://vaglog.pl/log-002_007_025_Eh576u5.html
    Dziwi mnie sprawa, ze nie ma wielki różnic po odpieciu n75
  • Poziom 9  
    Napewno padnięta przepływka, nie wiem czy nie są jeszcze jakieś problemy z turbo, nie zamykam tematu , bede opisywał nowe rzeczy . Wyszło, ze turbina nie pompuje do konca jak trzeba.
  • Poziom 43  
    Przepływomierz i zawór dv to typowe usterki.
  • Poziom 31  
    Zobacz jak się zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu.
  • Poziom 9  
    Zawór dv sprawdzałem i jest ok, przepływka jest inna, teraz pokazuje wartości, choć mechanik mówił, ze nie do końca takie jak powinny być. Hmmm a jak sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu? Apropo przepływki, można zrobić jakieś logi vcdsem? żeby wam pokazać?

    Dodano po 5 [minuty]:

    Nie wiem czy nie jest problem po stronie samego turbo, dzisiaj patrzeliśmy i tak, raz, że ma pęknięcia w środku, dwa że troszę bierze olej i trzy, że nie daje raczej zbyt dobrego doładowania, mechanik chwycił za wąż i nie czuł przy przygazowaniu, zeby wąż , że tak powiem się troszkę nadymał

    Dodano po 2 [minuty]:

    VW Passat B5 1.8T AEB - Po wymianie układu wydechowego czerwieni się turbina.
    Tak wygląda turbina od strony kata, strony ciepłej, w środku są pęknięcia;/

    Dodano po 49 [minuty]:

    Mam jeszcze takie czysto teoretyczne pytanie , bo raczej tego nie zrobię, ze względu na to, że turbina ma pęknięcia w środku i raczej pewnie nie da rady , ale powiedzcie mi, czy można kupić, zestawy naprawcze tego co jest w środku, tzn by nie paliła oleju itd? jest coś takiego? Wiem, że to głupie pytanie, lecz kto pyta nie błądzi.

    Dodano po 1 [minuty]:

    pytam, bo skoro ludzie wymieniają , regenerują środki to pewnie jest coś takiego?

    Dodano po 2 [godziny] 36 [minuty]:

    w ogóle co powiecie na temat tych pęknięć? zaznaczonych na foto?
    VW Passat B5 1.8T AEB - Po wymianie układu wydechowego czerwieni się turbina.

    widziałem na jakimś innym forum, zdjecia turbiny i ktos miał prawie podobne pękniecia, co o tym myślicie? czy tym jest sie co przejmować czy nie? PS. Znalazłem na alledrogo zestawy naprawcze, warto w ten sposob reanimować turbo?