Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kosiarka gąsienicowa z napędem elektrycznym - RC Sterowanie

rocky14 05 Jun 2017 09:42 4110 10
    rocky14
    Level 10  
    Witam

Noszę się z zamiarem zrobienia kosiarki zdalnie sterowanej gąsienicowej.
    Podobnej do tej: Kosiarka gąsienicowa z napędem elektrycznym - RC Sterowanie

Na razie próbuję dobrać odpowiednie komponenty.

A więc zamiar: Kosiarka z silnikiem dwusuwowym najlepiej z napędem (wykorzystać miejsce napędu na zamontowanie alternatora - pytanie jaki alternator powinienem mieć do ładowania aku np. 100ah? ), 2 x silnik elektryczny - pytanie jak obliczyć jaką moc potrzebuję na każdy silnik - przypuszczam że całość będzie ważyła ok 100 kg i ma wyjeżdżać na skarpy o dużym nachyleniu, akumulator, gąsienice gumowe (wym. 150X72x33 najmniejsze jakie znalazłem), cała aparatura do sterowania: pytanie co mi potrzeba (jestem laikiem).

Może ktoś coś podpowie?

Pozdrawiam
    Marek
    satanistik
    Level 27  
    Odejście na napęd a alternator - za małe obroty, dodatkowo może zabraknąć mocy do koszenia.
    Akumulator - raczej kwasowy odpada. Nie licząc tego że jak się wywróci to się wyleje to jeszcze waga. Jeżeli zakładasz że to ma jechać i ładować to bilans energetyczny musi być zachowany - moc musi pochodzić z silnika spalinowego a akumulator może być mały, pomocniczy. Ja bym dał dwa sprzęgła od klimatyzacji i tak przeniósł napęd z jazdy na gąsienice.

Co do sterowania - jeżeli koniecznie silniki elektryczne to możesz dać dwa regulatory samochodowe do modeli RC. Mają spore prądy i zmianę kierunku. Do tego aparatura z funkcją miksera tak aby można było poukładać sterowanie. Może być też najprostsza i nauczyć się tym sterować.
    1 PAWEL
    Level 42  
    Przy tej wadze kosiarki i oporach toczenia zwłaszcza przy skręcaniu gąsienicami silniki elektryczne długo nie popracują przy standardowym zasilaniu akumulatorami.