Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyj±tek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że ogl±dasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kosiarka g±sienicowa z napędem elektrycznym - RC Sterowanie

05 Cze 2017 09:42 2685 10
  • Poziom 9  
    Witam

Noszę się z zamiarem zrobienia kosiarki zdalnie sterowanej g±sienicowej.
    Podobnej do tej: Kosiarka g±sienicowa z napędem elektrycznym - RC Sterowanie

Na razie próbuję dobrać odpowiednie komponenty.

A więc zamiar: Kosiarka z silnikiem dwusuwowym najlepiej z napędem (wykorzystać miejsce napędu na zamontowanie alternatora - pytanie jaki alternator powinienem mieć do ładowania aku np. 100ah? ), 2 x silnik elektryczny - pytanie jak obliczyć jak± moc potrzebuję na każdy silnik - przypuszczam że cało¶ć będzie ważyła ok 100 kg i ma wyjeżdżać na skarpy o dużym nachyleniu, akumulator, g±sienice gumowe (wym. 150X72x33 najmniejsze jakie znalazłem), cała aparatura do sterowania: pytanie co mi potrzeba (jestem laikiem).

Może kto¶ co¶ podpowie?

Pozdrawiam
    Marek
  • Poziom 27  
    Odej¶cie na napęd a alternator - za małe obroty, dodatkowo może zabrakn±ć mocy do koszenia.
    Akumulator - raczej kwasowy odpada. Nie licz±c tego że jak się wywróci to się wyleje to jeszcze waga. Jeżeli zakładasz że to ma jechać i ładować to bilans energetyczny musi być zachowany - moc musi pochodzić z silnika spalinowego a akumulator może być mały, pomocniczy. Ja bym dał dwa sprzęgła od klimatyzacji i tak przeniósł napęd z jazdy na g±sienice.

Co do sterowania - jeżeli koniecznie silniki elektryczne to możesz dać dwa regulatory samochodowe do modeli RC. Maj± spore pr±dy i zmianę kierunku. Do tego aparatura z funkcj± miksera tak aby można było poukładać sterowanie. Może być też najprostsza i nauczyć się tym sterować.
  • Poziom 41  
    Przy tej wadze kosiarki i oporach toczenia zwłaszcza przy skręcaniu g±sienicami silniki elektryczne długo nie popracuj± przy standardowym zasilaniu akumulatorami.
  • Poziom 9