Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vw Bora 1.6 SR AKL - Nie załącza klimatyzacji - klimatronik

kubas10 13 Jun 2017 19:56 1893 9
  • #1
    kubas10
    Level 25  
    Witam, nie załącza kompresora, brak kodów usterek w klimatroniku i silniku, podłożyłem sprawny moduł wentylatorów, sprawdzone 2 bezpieczniki w kabinie. Na krótko kompresor rusza. Sterowniki "widzi" włączenie klimatyzacji bo podnosi obroty natomiast nie załączają się wentylatory.
  • #2
    elektron252
    Level 13  
    Sprawź sterownik wentylatorów w Borze jest on pod podstawą aku na 2xm6 kręcony od góry.
    Często się zdarzało że przewód od kompresora korodował pod gumką wtyczki przy pinie.
  • #3
    kubas10
    Level 25  
    Sterownik wentylatorów podmieniłem na używany sprawny i jest to samo, przy przerwie do cewki klimatronik chyba zgłasza błąd.
  • Helpful post
    #4
    elektron252
    Level 13  
    Niekoniecznie, to jeszcze stary układ. Wątpię żeby była kontrola samej cewki. Sprawdzisz to wypinając cewkę i diagnostyka. A schemat jakiś masz? Pod Vaga podpinałeś autko?

    Dodano po 5 [minuty]:

    Zielono czarny przewód wychodzi z przekaźnika wentylatorów i idzie do cewki. A zasilanie na czujniku ciśnienia masz?

    Dodano po 9 [minuty]:

    Jaki masz czujnik ciśnienia? Na 3 piny czy 4? Są dwa rodzaje. Który rok auta?
  • #5
    kubas10
    Level 25  
    elektron252 wrote:
    Niekoniecznie, to jeszcze stary układ. Wątpię żeby była kontrola samej cewki. Sprawdzisz to wypinając cewkę i diagnostyka. A schemat jakiś masz? Pod Vaga podpinałeś autko?
    Dodano po 5 [minuty]:
    Zielono czarny przewód wychodzi z przekaźnika wentylatorów i idzie do cewki. A zasilanie na czujniku ciśnienia masz?


    Może masz i rację, schemat mam ale nie w kolorze. Wentylator powinien od razu się załączyć w tym modelu ? bo nie pamiętam, zasilania na czujniku ciśnienia nie sprawdzałem ale jutro to sprawdzę, wyszedłem z założenia że jak nie ma kodów usterek to jest zezwolenie na rozruch.
  • #6
    elektron252
    Level 13  
    Tak jest w tych nowszych układach. Tu jeszcze nie. Wszystkie schematy masz czarno-białe chyba, że masz program Tolerance albo chyba vivid workshop tam jest w kolorze. Ja mam autodatę i ona wskazuje kilka schematów zależności od rocznika. Pracę wentylatora powinien wyzwalać czujnik wysokiego ciśnienia w układzie. Sygnał albo plus albo płynny 0-5V w zależności jaki jest czujnik ciśnienia. jak na 4 przewody starego typu to jeszcze jest 2 pinowy czujnik przegrzania silnika który jak jest rozwarty to też nie pozwoli załączyć sprężarki żeby nie obciążać silnika przy przegrzaniu.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Niektóre czujniki nie mają kontroli diagnostyki. W starszych modelach mimo braku błędów trzeba jeszcze mierzyć na piechotę.
  • #7
    grala1
    VAG group specialist
    Nie napisałeś nic czy włączają się wentylatory na chłodnicy. Co z nimi? Powinny działać oba od razu po włączeniu klimatyzacji.
    W bloku pomiarowym nr 1 w pierwszym okienku widac co jest przyczyną braku działania kompresora, bedzie tam liczba od 0 do 17, klima ma byc włączona na panelu bo inaczej będzie tam 6 lub 7.
  • #8
    kubas10
    Level 25  
    Kod jest 0, wentylatory nie ruszają.
  • Helpful post
    #9
    grala1
    VAG group specialist
    Możesz pokazać screena?
    Chyba Cię wprowadziłem w błąd. Tam powinno byc chyba 5 okienek z czego VCDS liczy od 0 do 4 a nie od 1 do 5 wiec chodzi raczej o drugie okienko.
    Gdy zrobisz panel na OFF lub ECON to powinno się tam pojawić 7 lub 6 - sprawdź to byś trzeci raz nie musiał tam patrzeć.
    Przepraszam.

    Jeżeli wentylatory nie ruszają to wygląda to na to że nie ma pozwolenia na start klimatyzacji - jeden z warunków jest niespełniony.
    Nie napisałeś czy masz czujnik 4 pinowy czy 3 na rurce klimatyzacji.
    AKL wiec raczej 4pinowy i sterownik wentylatorów z wtyczką 10pinowa.
    Zobacz czy na przewodzie zielonym na pinie 5 i 8 sterownika wentylatorów masz zasilanie. To jest sygnał z panelu puszczony szeregowo przez presostat i czujnik temperatury silnika.
    Może byc uszkodzony presostat, czujnik dwupinowy na grubym wężu z płynem chłodniczym pod maską lub przerwany przewód.
    Jak na pin 5 i 8 nie dotrze sygnał to sterownik wentylatorów nie wysteruje sprzęgła kompresora i wentylatorów.
  • #10
    kubas10
    Level 25  
    Sprawa się wyjaśniła, nie miałem zasilania "30" na module wentylatorów, powinny być dwie "30" na stałe.