Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wyrzucanie internetu z PLUSA

NecroQ 27 Lip 2017 22:16 870 13
  • #1 27 Lip 2017 22:16
    NecroQ
    Poziom 3  

    Witam, mam problem z internetem w Plusie. Mam ofertę LTE.
    Problem polega na tym, że kilka razy na dzień, nagle tracę połączenie z internetem i ruter trzeba wyłączyć, po czym włączyć. Naprawde jest to bardzo irytujące, ponieważ gdy przeglądam Facebooka, gram w grę lub coś innego, nagle "wyrzuca" internet, Jak pamiętam miałem tak od początku korzystania z internetu plusa. Lampka sygnału nie świeci się na czerwono, ani nic się nie zmienia, tylko poprostu tracę połączenie i póki nie zrestartuje rutera, połączenie nie wraca.
    Dodam, że zasięg mam 5 kresek, nie możliwe jest to, że u mnie nie ma zasięgu.

    Przydatne informacje :

    Model rutera : D-Link DWR-921
    LTE, Sygnał mam 5 kresek

    Wersja systemu operacyjnego: Windows 7 Professional.

    Internet łącze kablem, nie posiadam Wi-Fi na komputerze.

    Proszę o pomoc i dziękuje.


    Napisałem na forum plusa, czekam na odpowiedz 2 dni, widać lecą w Chu**

    0 13
  • #2 27 Lip 2017 22:21
    LucekB
    Specjalista Sieci, Internet

    Może to problem z routerem? Masz go na gwarancji? Wymień lub sprawdź na innym.

    0
  • #3 27 Lip 2017 22:25
    NecroQ
    Poziom 3  

    LucekB napisał:
    Może to problem z routerem? Masz go na gwarancji? Wymień lub sprawdź na innym.


    wiesz co ci powiem, internet wyrzucało od samego początku mojej przygody z siecią plus. Router również dostałem z internetem, więc sam nwm, z tego co patrzyłem ten model rutera jest dosyć drogi, a parametry ma dobre.

    0
  • #4 27 Lip 2017 22:49
    matek451
    Specjalista Sieci, Internet

    Jeśli to DWR-921 to stary, słaby router sprzed 5 lat. Posiada modem LTE 3 kategorii. Nie posiada diagnostyki sygnału LTE oraz możliwości wymuszania pasm LTE. W Plusie korzystasz z sieci LTE800Sferii czy LTE1800aero2, jaka to lokalizacja? Znasz parametry sygnału , jakie osiagasz prędkości DL/UL?

    0
  • #5 27 Lip 2017 23:26
    NecroQ
    Poziom 3  

    Stary i słaby? O zgrozo co oni mi wcisli, powiedz mi, dlaczego teraz ten ruter chodzi po 400 zl??? Ceneo allgero itd, takie są na niego ceny -.-.
    Download u mnie dochodzi nawet do 5 mb/s
    Upload u mnie : na poziomie 3 mb/s
    To są wyniki dwóch testerów, obydwa porównywalne do siebie.
    Lokalizacja : Stróża, nie ma problemu z zasięgiem.

    Co do reszty nie mam pojęcia

    0
  • #6 27 Lip 2017 23:38
    matek451
    Specjalista Sieci, Internet

    Ten router występuje też w nowszej wersji DWR-921E ale to niewiele zmienia, ten ma modem LTE 4 kategorii. Warte ze 150 zł. Prędkości LTE na tym poziomie 5Mb/s to jakieś nieporozumienie. To Stróża koło Myslenic? Parametry sygnału i dane BTS-a sprawdzisz na telefonie LTE z aplikacją Network cell Info. Pokaże też dane BTS-a. W Stróży działa LTE1800Aero2 i LTE800sferii oraz agregacja LTE-a z tych pasm.

    0
  • #7 28 Lip 2017 10:12
    NecroQ
    Poziom 3  

    Tak, u mnie pobieranie jest w granicach 5 mb/s, nieraz pobierałem pliki to normalnie 4,9 mb/s lub na steamie jak pobierałem grę to 5,0/mbs 5,2 mbs.
    Tak to stróża koło Myślenic, zasięg jest zawsze dobry u mnie, nie znam się zbytnio na tym, wiec dalej nie wiem dalczego wyłącza mi często internet

    0
  • #8 28 Lip 2017 10:22
    matek451
    Specjalista Sieci, Internet

    Pobieranie plików jest z reguły pokazywane w MB/s a testy prędkości w Mb/s, 1MB to 8Mb. Warto zrobić testy na innym urzadzeniu, np. na wspomnianym telefonie LTE z NCI i speedtest na nim .Od czegoś trzeba zacząć.

    0
  • #9 28 Lip 2017 10:27
    NecroQ
    Poziom 3  

    to tak np. na speed teście pokazuje mi około 51.36 MB, co daje w granicach 5 mb.

    0
  • #10 28 Lip 2017 11:00
    matek451
    Specjalista Sieci, Internet

    Mylisz jednostki, 51,3Mb/s to około 6,4MB/s. Prędkości dobre i na pewno na LTE1800Aero2. Aktualne jest wciąż pytanie co pokazuje aplikacja Network Cell Info na telefonie LTE z karta Plusa. Pobierasz ją , instalujesz, robisz test i pokazujesz screena z zakładki DANE.

    0
  • #11 23 Lut 2018 19:13
    geoinfoguide
    Poziom 10  

    U mnie to samo się dzieje. Szukam już na forach i nigdzie nie ma pomysłu. Router dobry bo 3 inne komputery chodzą bez zarzutu, a w Dell, który mam od dwóch miesięcy ciągle wyrzuca. Wszystkie możliwe resety IP, DNS, sieci itp nic nie dają...

    1
  • #13 24 Lut 2018 23:17
    geoinfoguide
    Poziom 10  

    Dziękuję za próbę pomocy. Oczywiście w routerze mam wybrany kanał 11. Szukam dalej, ale skoro to się dzieje najczęściej po takim zdarzeniu, kiedy zamknę klapę laptopa, to jeszcze spróbuję pobawić się trybami - uśpienia i hibernacji. Myślę, że skoro na dwóch pozostałych komputerach i w komórce nie ma problemu, a w trzecim laptopie jest, to raczej skłaniam się do szukania w tym komputerze, a nie w routerze. Dla karty sieciowej oczywiście mam maksymalną wydajność itd.

    0
  • #14 04 Mar 2018 20:22
    geoinfoguide
    Poziom 10  

    Dochodzę jednak do wniosku, że to nie wina routera, bo na tym samym komputerze mam linuxa i kiedy na nim pracuję to wszystko zawsze działa, a windows 10 zrywa co kilka godzin połączenie. To dla mnie tak samo zawiłe jak wyłączanie Windows Update w usługach i ich samoczynne uruchomienie po jednym czy dwóch dniach. A może ktoś ma podobny przypadek?

    0
  Szukaj w 5mln produktów