Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wentylator nie działa (Nie kręci się ani nie startuje)

19 Sie 2017 21:08 5445 17
  • Użytkownik usunął konto  
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    Masz multimetr? Kondensator 1uF/ 450V
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 29  
    W pierwszej kolejności wypadało by sprawdzić te uzwojenia i czy dochodzi napięcie do silnika żeby się nie okazało że darmo kupisz kondensator a uzwojenie będzie spalone . Na kondensator jest wszystko napisane co potrzeba : 1 mikro farad zasilanie 450V AC 50 Hz /60 Hz .
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Elektrotechnika
    A przynajmniej obraca się luźno wirnik . Bo to najczęstsza przyczyna awarii w tym wentylatorze. A niestety przy braku podstawowych przyrządów będzie najlepiej zanieść do elektryka sąsiada .
  • Poziom 33  
    Odczep sie od tego kondensatora. Masz przegrzane panewki lub uzwojenia. Wentylator na smieci.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 35  
    Marek57698 napisał:
    Takie są pomiary z miernika na uzwojeniu (Nic nie ma prądu)
    Ale na tej kostce czy metolowym bloku jest.

    Ty już tam nic więcej sam nie mierz, nie sprawdzaj, bo skończy się to tragicznie. Kup nowy wentylator, tak będzie najbezpieczniej.
  • Poziom 21  
    mawerix123 napisał:
    Marek57698 napisał:
    Nagranie dodaje z pomiaru


    Robiąc pomiary bardzo mi poprawiłeś humor w ten pochmurny poranek :D

    A tak na poważnie to naprawę zleć osobie która się na tym zna.


    Chodzi o kogoś kto posiada podstawowe narzędzia i elementarną wiedzę. Najtańszy multimetr kosztuje 20 zł w supermarketach budowlanych. Ale jak nigdy go nie używałeś, to jego kupno też się na niewiele zda. Wentylator nie startuje na żadnym biegu? Prawdopodobnie będziesz mieć między silnikiem a płytką sterującą 2 przewody (jeden wspólny i jeden który będzie wychodzić z pozostałych przycisków). Bywały też gdy z każdego przycisku wychodził Ci 1 przewód, do silnika, oprócz wspólnego. Tutaj niezbyt to widać więc nie da się jednoznacznie zdecydować który z tych przypadków tutaj ma miejsce. Możesz użyć żarówki w oprawce, do sprawdzenia czy masz napięcie na przewodach wchodzących do silnika. Nie będzie to pomiar, a jedynie prymitywna diagnostyka. Pamiętaj jednak że jeśli popełnisz jakiś błąd to uszkodzenie wentylatora jest najmniejszym problemem. Pracujesz na napięciu zagrażającym zdrowiu i życiu!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    To czy jest do naprawy się okaże gdy ktoś go sprawdzi i zdiagnozuje usterkę. Jak padł silnik, to naprawa nie będzie Ci się opłacać. Żarówkę przykładasz między ścieżkę wspólna i wyprowadzenia silnika na płycie sterującej, zastosuj taka o mniejszej mocy (nawet 40 W jak znajdziesz) ale nie LED. Po jasności świecenia będziesz choć wiedzieć czy napięcie się pojawia czy nie. Zamiast przykładać żarówkę, można też ją dolutować, bardziej Ci nie dam rady już wytłumaczyć ponieważ tego nie widzę. Jeśli natomiast Tobie to też niewiele wyjaśnia, co napisałem, to poproś kogoś kto zajmuje się naprawami elektroniki lub elektryka aby Ci go sprawdził.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator
    Zleć to komuś, kto ma pojęcie o bezpieczeństwie. Nie rżnij bohatera. Temat zamykam.