Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia 1.9 TDI 110 KM - Na co zwrócić uwagę przy zakupie?

21 Sie 2017 16:37 4347 16
  • Poziom 31  
    Cześć,
    mam na oku Skodę Octavię 1.9 TDI 110 KM z 2004 roku z przebiegiem 344 000. Auto od 3 właściciela, salon Polska. Książka prowadzona do 123 000.

    Na co zwrócić uwagę przy zakupie? Jakie są najzęstsze usterki?

    Jeździłem autem, martwią mnie słabe hamulce i słabe przyspieszenie. Na zimnym jałowym silniku nic nie trzęsie, pracuje równo.

    Auto od handlarza, silnik myty itp. :-)


    Pozdrawiam!
  • Pomocny post
    Spec od samochodów
    Podłącz komputer , sprawdź testerem lakier i zminimalizujesz ryzyko wtopy . Jak nie masz sprzętu to podjedź do diagnostykę i sprawdzą .
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    bbxb napisał:
    Jeździłem autem, martwią mnie słabe hamulce i słabe przyspieszenie. Na zimnym jałowym silniku nic nie trzęsie, pracuje równo.
    No to nad czym jeszcze się zastanawiasz?
    bbxb napisał:
    Auto od handlarza, silnik myty itp.
    To plus przebieg powinno zdyskwalifikować ten samochód z dalszych rozważań. Słabe punkty - gnijąca tylna klapa, progi z przodu plus przednie błotniki. Do tego szybko zdychająca maglownica, łożyska przednich kół i gumy wahaczy, podnośniki szyb i centralna elektryka. Co do hamulców, to pewnie dziurawe serwo/zużyta wakupompa, plus najtańsze klocki "Tomex" czy "samko". Słabe przyspieszenie? Standard - przepływomierz, sterowanie turbiny, sama turbina, dziura gdzieś w dolocie. Ogólnie jak od handlarza, to można spodziewać się wszystkiego i wszędzie.
  • Pomocny post
    Spec od samochodów
    robokop nie strasz kolegi bo będzie he he rowerem jeżdził . Prawda jest taka że nie zawsze wszystko da się zauważyć i wychwycić . Jak pisałem jak nie masz doświadczenia czy słabo u Ciebie ze znajomością aut to poproś kogoś niech pojedzie z Tobą .
  • Poziom 31  
    Dzięki Koledzy za odpowiedzi :)

    To co napisał robokop może być bardzo możliwe bo po odpaleniu auta, odczekałem z minutę i pokręciłem kierownicą prawo-lewo nawet nie do końca ale już było słychać jakieś delikatne syczenie ze wspomagania - może to być ta maglownica. Handlarz mówił, że to przez opony 16tki.

    Co do słabych hamulców to handlarz mówił, że muszą się klocki dotrzeć bo auto stało kilka tygodni nie jeżdżone. Przejechałem tym autem z 5 km i w sumie jakoś tak rewelacyjnie hamowanie się nie poprawiło.

    Co do przyspieszenia to jeździłem kilka lat Vectrą C polift 1.9 CDTI 150 KM Z19DTH. Ja wiem, że to różna technologia i różne silniki ale w Vectrze po wciśnięciu zdecydowanie pedału gazu wgniatało w fotel jak w Boeingu przy starcie. Czuć też było lekką turbodziurę i generalnie wiedziałem dokładnie kiedy turbo działa a kiedy nie (a turbo było sprawne).

    Tu w Octavii jest tak, że po wciśnięciu gazu nie ma żadnej gwałtownej reakcji, jest jednostajne przyspieszenie, zero turbodziury, ciężko wyczuć czy turbo działa czy nie. Zakładam, że w Octavi jest motor starszej generacji niż był w Vectrze więc turbodziura powinna być wyczuwalna bardziej niż w Vectrze. Octavia przy przyspieszaniu robi dużo hałasu, silnik pracuje równo, czuje się, że na liczniku jest już ze 100 km / h a na liczniku mamy około 60 km / h. Brak jest tego przełożenia napędu na koła. Jak na 110 KM mam odczucie, że powinno to iść trochę lepiej.

    Na zimnym jałownym pracuje równo, sprzęgło działa dobrze, żadnych stuków nie ma, żadnych błędów na desce nie pokazuje. Cepik, baza ubezpieczeniowa UFG, autoDNA wszystko sprawdzone i zgodne z prawdą. Auto oczywiście wyplakowane, silnik myty, no jak to u handlarza :)

    Jakie są ewentualne koszty części i robocizny tego co napisał robokop? Tematy typu gumy wahacza pomijam bo zrobi się to pewnie za grosze.

    Pozdrawiam!

    Edit: acha i oczywiście nie działa elektryczne sterowanie jednej tylnej szyby :) a więc jak pisał robokop coś z tą elektryką szyb może być nie tak. Handlarz mówił, że silniczek działa tylko spadła jakaś plastikowa "zapadka".
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Podnośniki szyb na linkach się łamią, naprawa nie jest zbyt skomplikowana (w Fabii i Octavii II trzeba już wiercić i potem nitować), są zestawy naprawcze. Chyba, że wyłamało się mocowanie silnika, to będzie drożej. Ale to jest "pikuś" przy pozostałych usterkach.
  • Moderator Samochody
    tzok napisał:
    Chyba, że wyłamało się mocowanie silnika, to będzie drożej. Ale to jest "pikuś" przy pozostałych usterkach.
    Coś pomieszałeś. Z reguły w octavii jak nie działa szyba, to albo zmieliło linki, albo pękł któryś plastikowy ślizg - wtedy też zmieli linki, albo usterka jest w kablach - złamana wiązka. Części do naprawy w dwu pierwszych przypadkach od 80zł wzwyż.
    bbxb napisał:
    odczekałem z minutę i pokręciłem kierownicą prawo-lewo nawet nie do końca ale już było słychać jakieś delikatne syczenie ze wspomagania - może to być ta maglownica.
    Może syczeć, to nie jest usterka. Chyba że mylisz to z wyciem pompy.
    bbxb napisał:
    Handlarz mówił, że to przez opony 16tki.
    Bzdura. Opony 16 to porażka z innych przyczyn.
    bbxb napisał:
    Tu w Octavii jest tak, że po wciśnięciu gazu nie ma żadnej gwałtownej reakcji, jest jednostajne przyspieszenie, zero turbodziury, ciężko wyczuć czy turbo działa czy nie. Zakładam, że w Octavi jest motor starszej generacji niż był w Vectrze więc turbodziura powinna być wyczuwalna bardziej niż w Vectrze.
    To nie zakładaj nic, bo błądzisz.
    bbxb napisał:
    żadnych błędów na desce nie pokazuje.
    Wiesz co? Ze swoją wiedzą jesteś na najlepszej drodze do wtopienia paru złotych.
  • Moderator Samochody
    robokop napisał:
    Coś pomieszałeś. Z reguły w octavii jak nie działa szyba, to albo zmieliło linki, albo pękł któryś plastikowy ślizg - wtedy też zmieli linki, albo usterka jest w kablach - złamana wiązka. Części do naprawy w dwu pierwszych przypadkach od 80zł wzwyż.
    Nic nie pomieszałem, jak linka się wkręci w silnik to może go uszkodzić - zmieli przekładnię albo połamie mocowania. Napisałem, że to ostateczność, ale w aucie od handlarza można często znaleźć różne dziwne i partacko naprawione/zamaskowane usterki. Zazwyczaj łamią się suwaki (ślizgi), ale to tak czy inaczej drobiazg w zestawieniu z potencjalnymi usterkami układu napędowego. Ostatnio koledze w Fabii robiłem, zestaw naprawczy (linki+ślizgi, bez prowadnic) ~30zł, do Octavii I widzę, że są w podobnej cenie.
  • Moderator Samochody
    tzok napisał:
    Nic nie pomieszałem, jak linka się wkręci w silnik to może go uszkodzić - zmieli przekładnię albo połamie mocowania

    Zapewniam Ciebie że nie. Nie zmieli przekładni, niszczy się tylko wymienna rolka. Jak silnik ma zbyt ciężko, to zwyczajnie staje. Kilkadziesiąt tych podnośników zrobiłem. Linka w silnik jako taki nigdy się nie dostanie - to osobny podzespół.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Niech Ci będzie, co nie znaczy, że silnik nie może się uszkodzić (może np. dostać się do niego woda). Budowę tego podnośnika znam, bo jak pisałem tydzień temu to naprawiałem. Tam wyłamało cały ten bębenek/rolkę (linka się dostała pod niego i już mieliła gniazdo w module silnika w które wchodzi ten bębenek) i było wyrwane jedno mocowanie silnika, niemniej dało się to poskładać bez wymiany modułu napędu... tylko jakie to ma znaczenie? Tak czy inaczej naprawa tego to groszowa sprawa, w porównaniu z wymianą sprzęgła czy turbiny.
  • Poziom 31  
    Jaki może być orientacyjny koszt naprawy tych usterek opisanych przeze mnie (hamulce, przyspieszenie, szyba, maglownica)??
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Tego kolego nie wie nawet wróżbita Maciej. :) Poszukaj innego auta. Na start pakować 2-3tys bez sensu.
  • Pomocny post
    Poziom 9  
    Tak jak Andrzej pisze. Pakowanie się w taką Octavię nie ma sensu. Sama walka ze znalezieniem przyczyny braku przyspieszenia to kupa nerwów i pieniędzy. Odpuść sobie samochody od handlarzy, nie znają przeszłości aut, nic nie można się prawdziwego dowiedzieć od nich. Do Tego często potrafią nieudolnie maskować usterki które wracają ze zdwojoną siłą.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    A ja bym zaczął od tego skąd wiadomo że auto trapią takie usterki? Nie lepiej podjechać na stacje kontroli i sprawdzic na scieżce zdrowia?
    To auto ma 14 lat ciezko będzie znaleźć inne w idealnym stanie.
    Brak mocy - najlepiej logi dynamiczne ale handlarz może nie pozwolic lub pomiar na hamowni

    co ja bym zrobil? pojezdzic i poogladać inne octavie, golfy, a3 albo bory, toledo z tymi jednostkami i sprawdzic jak jezdzą.

    No i tutaj też potwierdze, że auta od handlarzy są często niepewne, oni muszą zarobić więc nie skupują idealnych egzemplarzy tylko raczej te najgorsze.
  • Poziom 31  
    A może lepiej jechać i poszukać czegoś w http://www.autohus.de/ ?

    kupował ktoś tam auto?

    Dostałem ten link od znajomego, tam są chyba tylko auta poflotowe... warto takiego szukać?
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Wg mnie szukanie za granicą takiego populusa chyba nie jest opłacalne...no ale to zależy

    Natomiast może zamiast szukać tdi z olbrzymim przebiegiem i zabawkami które mogą się popsuć np. turbo, nie lepiej isc w benzynę? 1,8 L albo 2,0 - mniejsze realne przebiegi i wg mnie tańsze potencjalne naprawy