logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jaka rozdzielnia pod domoticz raspberry

jaremas 01 Wrz 2017 10:22 4641 6
REKLAMA
  • #1 16674918
    jaremas
    Poziom 10  
    Witam
    Jak rozwiązujecie swoje rozdzielnie?
    Jestem na etapie kończenia elektryki i automatyki w domu.
    Przekaźniki planuje w puszkach, transmisja po skrętkach. Chcę mieć możliwość zrezygnowania z automatyki i powrotu do tradycji. Nad rozdzielnia elektryczna wstawiłem drugą, mniejszą pod raspberry i złączki lsa krona.
    Zastanawiam się nad ekspanderem złącz do raspberry i arduino. Chcę mieć zdublowane urządzenia i możliwość szybkiej przepinki.
    Czy ktoś z Was podobnie to rozwiązał? Których ekspanderów użyliście? Zastanawiam się nad tym https://botland.com.pl/raspberry-pi-hat-ekspa...io-dla-raspberry-pi-32b-z-szybkozlaczami.html
    Do do zlaczek lsa planuje podlaczyc kolejno wszystkie skretki plus dwie szyny z zasilaniem i masą.
  • REKLAMA
  • #2 16680025
    ditomek
    Poziom 22  
    Ocena: 230
    jaremas napisał:
    Zastanawiam się nad ekspanderem złącz do raspberry i arduino. Chcę mieć zdublowane urządzenia i możliwość szybkiej przepinki.

Możesz to rozwinąć. o jakich ekspanderach piszesz i jak ma wyglądać ta szybka przepinka z czego na co?
  • REKLAMA
  • #3 16680126
    jaremas
    Poziom 10  
    Chodzi mi o ekspandery wyprowadzeń z Raspberry. Link do ekspandera przesłałem w pierwszym poście. Co do przepinki chcę mieć naszykowane drugie Raspberry z klonem SD w razie awarii.
  • #4 16680145
    ditomek
    Poziom 22  
    Ocena: 230
    To co podlinkowałeś to płytka pozwalająca podłączyć się z kabelkami do GPIO.
    Ekspandery to np. 74HC165 dla wej i 74hc595 dla wyjść. Ta płytka tego nie ma.
    Dużo IO potrzebujesz? W roli IO może wystąpić także dowolne Arduino, także mega. Są do tego biblioteki - firmata.
  • REKLAMA
  • #5 16680239
    jaremas