Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia II 2 1.6 mpi - System kontroli spalonej żarówki.

09 Wrz 2017 20:26 3270 16
  • Poziom 8  
    Witam,
    Chciałbym uzyskać informacje na temat systemu kontroli spalonej żarówki.
    Problem:
    W aucie występuje problem z tylnymi 2 żarówkami od świateł pozycyjnych (konkretnie tył strona lewa). W Octavi mamy 1 żarówkę 1 włóknową wpiętą w listwę która świeci cały czas prawidłowo oraz 2 żarówki W3W (próbowałem W5W bez efektu) do której idzie zasilanie z wiązki przewodów, zasilanie na każdą żarówkę oddzielnie oraz masa na 1 żarówkę i przejście bezpośrednio z niej na 2 żarówkę. Po załączeniu świateł zapalają się światła na ok 30 s po czym gasną i pojawia się błąd spalonej żarówki (w VSDS także pojawia się ten błąd wraz z zapaleniem kontrolki). Sytuacja ta nie zawsze występuje (zdarza się że przez 5 godz jazdy jest ok) a nieraz w przeciągu tygodnia przy każdym załączeniu świateł.
    Podejrzewałem słaby styk więc został wyczyszczony. Założone nowe żarówki oraz podmiana z prawej na lewom stronę (prawa strona cały czas bezproblemowa) Sprawdzałem okablowanie w części bagażnika nie widać żadnych uszkodzeń. Sprawdzałem masę też ok. Zanika napięcie w momencie pojawienia się kontrolki.
    1. Co dokładnie steruje tym system spalonej żarówki?
    2. Jest jakiś przekaźnik który odpowiada za kontrole obwodu? Który gdzie go szukać? W tolerance data nic nie znalazłem.
    3. Czy systemem kontroli steruje moduł komfortu?
    Od czego by zacząc aby nie trzeba było rozbierać pół tapicerki? Skrzynaka bezpieczników pod śilnikiem i przy drzwiach od kierowcy sprawdzona (bezpieczniki ok)
    Z góry dzięki za każdą podpowiedz.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 41  
    Bordnetz steruje,masę gdzie patrzyłeś?
  • Poziom 8  
    Masę sprawdzałem w części bagażnika. W pierwszym punkcie jak wychodzi z wiązki ten sam kolor przewodu co dochodzi do żarówek. Dokładniej lewa strona pod tapicerką w bagażniku.
    Bordnetz? Hmm cóż to za ustrojstwo? Gdzie to znajdę?
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Bordnetz to moduł centralnej elektroniki nad nogami kierowcy (szary prostokąt na górze na schemacie, zazwyczaj oznaczony jako J519). To on Ci pokazuje taki błąd na VAGu.
    Nie znajdziesz tam żadnego przekaźnika od kontroli.
    W załączniku schemat.
    Rozumiem że chodzi o żarówki M4 ze schematu, str 16.
    Raczej to nie wina masy bo jak widać ze schematu masa dla obu lamp jest wzięta z lewej lampy. Raczej połączenie B144 po stronie plusa tych żarówek.
    Można zamienić przewody na wtyczkach Bordnetza między wtyczką B pin T12a/9 i wtyczką C pin T12b/10 - jeżeli błąd nie przejdzie na drugą stronę to uszkodzony Bordnetz, jak przejdzie to problem na przewodzie lub w miejscu połączenia B144.
    Tutaj opis wtyczek.
    Skoda Octavia II 2 1.6 mpi - System kontroli spalonej żarówki.
    Wtyczki są też opisane na obudowie Bordnetza.
  • Poziom 8  
    Dzięki wielkie za podpowiedź. A czy istnieje możliwość sprawdzenia przez VCDS czy uszkodzony jest Bortnetz czy instalacja? Wiem że jakoś przez kodowanie jest możliwość wyłączenia kontroli żarówek danego obiegu. Ale czy pozwoli nam to stwierdzić czy to instalacja czy moduł?
    Dziś dobrane się do niego ale nie udało mi się zamienić przewodów we wtyczkach gdyż za duża plontanina kabli a byłem 100km od domu i bałem się uszkodzić coś. We wtyczkach niestety nie ma opisów aby zamienić kabelki. Ale kolory powinny się pokrywać z tymi co idą od żarówek?
  • Poziom 8  
    Panowie dalej proszę o pomoc.
    Bortnetz jest elementem kontrolującym czy czy tez sterującym i podającym sygnał na komputer.

    Przewody najprawdopodobniej się pokrywają.

    Wykonane działania:
    Podmiana przewodu z kostki C na B. czyli z lewej strony na prawą. Błąd przeszedł na prawą stronę. wić zgodnie z wytycznymi, które otrzymałem wyrok padł na uszkodzony bordnetz.

    Zakupiłem nowy bordnetz.
    Wymiana bordnetza + kodowanie dla laika to cały dzień z głowy ale dokonałem tego wyczynu i uruchomiłem auto.
    Lewa lampa świeciła przez 15 min (niezmierna radość i satysfakcja). Po tym czasie błąd powraca (koszty i satysfakcja z wykonanej pracy opadła).
    Wnioski.
    Błąd przenosi się na 2 stronę po podmianie pinów więc wyrok padł na bordnetz -- brak efektu
    Wymiana bordnetza -- brak efektu
    Nieustanny błąd w VCSD
    Mittwoch,15,November,2017,21:38:54:14802
    VCDS Version: DRV 12.12.2

    Adresse 09: Zentralelektrik Labeldatei: DRV\3C0-937-049-30-H.lbl
    Steuergerät-Teilenummer: 3C8 937 049 E HW: 3C8 937 049 E
    Bauteil und/oder Version: Bordnetz-SG H54 2602
    Codierung: B98C0F030004140043110D000000000000097F075C00000C000000000000
    Betriebsnummer: WSC 73430 790 12345
    Erweiterte Informationen: 1Z1955119C Wischer 160708 022 0601
    VCID: 336EAD5C520CBA86565-8066
    Fehlercodes wurden gelöscht.

    1 Fehler gefunden:
    00984 - Lampe für Schlusslicht links (M4)
    012 - elektrischer Fehler im Stromkreis
    Freeze Frame:
    Fehlerstatus: 01101100
    Fehlerpriorität: 2
    Fehlerhäufigkeit: 1
    Verlernzähler: 98
    Kilometerstand: 103131 km
    Zeitangabe: 0

    Freeze Frame:
    ein
    Spannung: 13.95 V
    ein
    ein
    aus
    aus
    aus

    (Fakt DE ale jak ktoś ogarnia błędy to coś pomoże.)

    Do przewodu, który idzie bezpośrednio na żarówki podałem napięcie z akumulatora ( przeciąłem przewód zaraz przy wyjściu z bordnetza) i oświetlenie działa prawidłowo.

    Pomocy Panowie jakie kroki podjąć dalej. Chce zwrócić bordnetz gdyż być może jest tak samo uszkodzony jak mój (chodziarz mało prawdopodobne) aby obniżyć koszt naprawy.

    Czy jest możliwość sprawdzenia bordnetza wraz z budżetowym miernikiem.

    Następny mój pomysł to wyłączenie kontroli spalonej żarówki VCDS ale istnieje tylko możliwość zimnego kodowania bajt bodajże 19. Zimne kodowanie działa (jak nie zapale świateł błąd gaśnie). W momencie jak światła działają to po 15s błąd się pojawia i odcina zasilanie na nieszczęsną tylna lampę.
    Można jakoś inaczej to zakodować niż z info które znalazłem w google? (kodowanie zimne)

    7 dni po 5 godzi straconych.

    Co dalej aby naprawić usterkę? Ratunku (nie mogę poddać się i powiedzieć żonie, że nie podołałem i muszę zaprowadzić auto na warsztat)

    Z góry dzięki za każdą sugestię.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zmierz napięcie wychodzące z bordnetza na prawą i lewą stronę żarówek ;) Oczywiście względem masy. Drugi pomiar to prąd płynący z jednej i drugiej strony. By wykluczyć usterkę, zrób sobie kontrolkę z dwóch takich żarówek i podłącz zamiast lampy, na pinach bortnetza.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    maniu6666 napisał:
    Panowie dalej proszę o pomoc.
    Bortnetz jest elementem kontrolującym czy czy tez sterującym i podającym sygnał na komputer.


    Na jaki znowu komputer?
    Borndetz to jeden z wielu komputerów w tym aucie - kontroluje i steruje.

    maniu6666 napisał:
    Wykonane działania:
    Podmiana przewodu z kostki C na B. czyli z lewej strony na prawą. Błąd przeszedł na prawą stronę. wić zgodnie z wytycznymi, które otrzymałem wyrok padł na uszkodzony bordnetz.


    Nic takiego nie napisałem.
    Czytaj ze zrozumieniem, napisałem zupełnie cos innego.
    grala1 napisał:
    Można zamienić przewody na wtyczkach Bordnetza między wtyczką B pin T12a/9 i wtyczką C pin T12b/10 - jeżeli błąd nie przejdzie na drugą stronę to uszkodzony Bordnetz, jak przejdzie to problem na przewodzie lub w miejscu połączenia B144.

    Wymieniłeś niepotrzebnie Bordnetz.

    Wypiąć przewody od tylnych lamp na wtyczkach Bordnetz (wtyczka B pin T12a/9 i wtyczka C pin T12b/10). Podać na nie plus z akumulatora przez połączony w szereg amperomierz i porównać wskazania dla obu lamp.
    Można też podczas tego testu zamienic żarówki jak i oprawki żarówek jak sie da.
    Masz gdzieś problem na przewodach, na złączach lub na oprawkach żarówek.
    Jeżeli prąd będzie inny a będzie pewnie mniejszy to można wtedy zacząć mierzyć spadki napięcia i w ten sposób znaleźć miejsce powodujące problem.
    Czytaj uważnie, włącz myślenie a zaoszczędzisz czas i pieniądze.
  • Poziom 2  
    Witam czy udało się rozwiązać ten problem?w mojej Octavia pojawił się ten sam problem
  • Poziom 38  
    Luklac napisał:
    Witam czy udało się rozwiązać ten problem?w mojej Octavia pojawił się ten sam problem

    A co myslisz że u Ciebie jest identyczna usterka?
    Masz opisane w temacie co zrobić i co sprawdzić to do dzieła.
  • Poziom 2  
    Tak mam identyczne objawy. Widzę co trzeba zrobić ale nie widziałem wpisu czy udało się rozwiązać problem
  • Poziom 2  
    Panowie mam taki problem Skoda O2 2007 classic Pali mi się kontrolka spalonej żarówki z powodu (chyba) braku masy w pozycjach żarówek lampy tylnej lewej. Mam 2 żarówki od pozycji w oprawie nr 1Z5945257A (załączone zdjęcie) oraz dwie żarówki W5W osobno wkładane w oprawę lampy.Problem polega na tym ,ze jak jest podłączona normalnie wtyczka 6 pinowa nr 893971636 do oprawy żarówek to nie swiecą się te dwie wkładane osobno w oprawę lamp. Natomiast jak wyciągnę wtyczkę z oprawy żarówek (światło stopu ,kierunku ,przeciwmgielne i 2 pozycje) to zaczynają się swiecić się te dwie wkładane osobno w oprawę lamp. Podejrzewam coś z masą bo w oprawie żarówek trzeci pin od masy był upalony choć w wtyczce nie widać oznak jakiegos upalenia. Ogólnie moje pytanie brzmi : czy w razie czego jak "weznę" masę z jednej z tych żarówek wkładanych osobno (lub masę z karoseri auta)to bedzie to działała i nie będzie błędów na tablicy ?Przepraszam za moje laictwo ,ale nie wiem czy mam kupic nową wtyczkę czy też szukać problemu w innym miejscu.
  • Poziom 2  
    Problem rozwiązany ,tak dla potomnych przyczyną było upalenie pinu od masy w środku wtyczki  którego nie było widać. Teraz wszystko hula jak należy a kontrolka przepalonej zarówki zgasła. Dodatkowo muszę napisać że do wtyczki 6 pinowej nr OEM 893971636 dochodzi 5 kabli. Temat do zamknięcia.
  • Poziom 11  
    Kolego który pin dokładnie był upalony? Mam ten sam objaw ale u mnie piny wyglądają Ok
  • Poziom 41  
    skorek22 napisał:
    Kolego który pin dokładnie był upalony? Mam ten sam objaw ale u mnie piny wyglądają Ok

    Napisał że pin od masy przecież.