Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Astra H 1,3 Cdti - Błąd doładowania i mała moc na niskich obrotach

14 Wrz 2017 00:02 2124 9
  • Poziom 6  
    Astra H 1,3 Cdti - Błąd doładowania i mała moc na niskich obrotachAstra H 1,3 Cdti - Błąd doładowania i mała moc na niskich obrotachWitam,
    mam problem z przebiegiem doładowania - pojawia się nagły spadek wartości zmierzonej. Po kilku takich pikach w dół pojawia się błąd P0243 regulacja ciśnienia doładowania. Odchyłka regulacji ujemna. Turbina już wymieniona, MAP sensor nowy, regulator ciśnienia też.
    Astra H 1,3 Cdti - Błąd doładowania i mała moc na niskich obrotachAstra H 1,3 Cdti - Błąd doładowania i mała moc na niskich obrotach
  • Poziom 17  
    Witam.
    Układ szczelny? Turbina wymieniona na używaną czy regenerowania ? Sprawdź czy sztanga turbiny się nie tnie i czy przewody do sterowania nie są gdzieś na przykład przetarte . Zawór egr może też się blokować i zostawać uchylony wtedy też nie będzie doładowania.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 6  
    [quote="3piroman666"]Witam.
    Układ szczelny? Szczelny.
    Turbina wymieniona na używaną czy regenerowania ? Regenerowana, już druga od innego specjalisty.
    Sprawdź czy sztanga turbiny się nie tnie i czy przewody do sterowania nie są gdzieś na przykład przetarte . Zawór egr może też się blokować i zostawać uchylony wtedy też nie będzie doładowania. To wszystko sprawdzone.

    Najbardziej dziwię się temu "pikowi" w dół. Pierwszy raz coś takiego widzę...
  • Poziom 17  
    Nom ten pik to może być zafałszowanie nie jest to moment w którym występuje błąd, z resztą jak dobrze rozumiem czerwony wykres to ciśnienie które ma być i występuje zawsze po przekroczeniu cienienia tak jak by turbina odpuszczała. Tam jest turbina z zmienią geometrią czy klapą upustową ? Nie kręcił ktoś przypadkiem sztangą przy turbinie i nie jest źle wyregulowana? bo ona się spóźnia a później przebija tak jak by z samym sterowanie było coś nie tak
  • Poziom 29  
    A w sofcie coś czasem nie było grzebane?
  • Poziom 6  
    Raczej nie, żeby to wykluczyć w ASO zaktualizowali soft. Podejrzewaliśmy, że osiągane ciśnienie jest za duże więc i po regulacji sztangi piki w dół przestały się pojawiać jednak po 400 km błąd znów wrócił. Czekam na pacjenta i zobaczymy ale widać problem nadal jest...
  • Poziom 17  
    Najpierw zobacz czy dalej ten sam błąd i nadal chodzi o ciśnienie doładowania, jeżeli pik przestał się pojawiać to widać prawdopodobnie była źle ustawiona po regeneracji, z doświadczenia dodam że jeżeli ktoś już kręcił regulacją na aucie lub przy regeneracji była źle ustawiona to prawidłowa regulacja na aucie trochę może zająć, ciężko jest prawidłowo utrafić jedne obrót nakrętką i jazda próbna z komputera i obserwacja parametrów, może turbina nadal źle ustawiona i w jakichś warunkach podczas jazdy przeładowuje.
  • Poziom 6  
    Pik zniknął ale nadal turbina przeładowuje. Błąd ten sam. Próbowałem go wywołać i w końcu udało się raz na maksymalnych obrotach od 1 do 3 biegu. Podczas normalnego użytkowania pojawia się po przebiegu rzędu 300-500 km podejrzewam, że dopiero wtedy sterownik rejestruje wystarczająco długo rozbieżność doładowania żeby zapisać błąd.
  • Moderator Samochody
    Regulacja "sztangi" tylko na maszynie, kręceniem tym w aucie to proszenie się o problemy. Przy tych pikach pierwsze co bym zrobił to podpiął manometr i zweryfikował czy rzeczywiście są. Jeśli by były to obstawiałbym pęknięty kolektor - powyżej jakiegoś ciśnienie pęknięcie się "otwiera" i działa jak zawór upustowy (ale by gwizdało). W moim Puncie (ten sam silnik) problematycznym miejscem okazało się połączenie chłodnicy spalin/EGR z kolektorem dolotowym (taka karbowana aluminiowa rurka). Druga opcja to zatkany katalizator.
  • Poziom 6  
    Wymiana sterownika zmniejszyła częściowo problem. Ale ładowanie i tak nie było idealne...