Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Sprinter 315Cdi 2008r - Brak mocy, tryb awaryjny, ciśnienie kolektora

04 Paź 2017 16:47 5757 5
  • Poziom 6  
    Mercedes Sprinter 315Cdi 2008R Biturbo (150KM)

    Witam, sprinter po przekładce silnika od E-klasy, podzespoły z oryginalnego silnika 315Cdi. Po pierwszym odpaleniu okazało się, że kopci, brak mocy i ciśnienie szyny za niskie.

    Części które założyłem nowe to:

    Wtryski- 4sztuki po regeneracji
    Czujnik ciśnienia paliwa (przedni na listwie)
    Regulator ciśnienia paliwa (tylny na listwie)
    Oczywiście filtry nowe (paliwa, powietrza, kabiny, wymiana oleju)
    Czujniki doładowania dwie sztuki
    Czujnik spalin w kolektorze dolotowym
    Intercooler (stary rozszczelniony, dziurawy wąż)
    wisko

    Podmieniałem pompkę paliwa, pompę wtryskową i cały kolektor dolotowy wraz z przepustnicą, Egr'em i wszystkimi czujnikami po tej stronie ze sprawnego sprinterka.

    W sprinterze jest usunięty DPF i widać że komputer był rozbierany przez firmę usuwającą DPF'Y bo jest na nim plomba z numerem i zadzwoniłem tam to koleś mi powiedział że mogę mu wysłać komputer ale na 100% jest to dobrze zrobione.

    Błędy które mnie męczą od początku to:

    P3152- układ recyrkulacji spalin (na innym kompie to EGR)
    P2047- ciśnienie szyny za niskie
    P2011- czujnik przepływu masy powietrza (Hot Film?)
    P0105- ciśnienie w kolektorze dolotowym
    P2526- regulator ciśnienia zasilania
    P2679- czujnik wody w paliwie
    P2502- zawór ciśnienia w szynie rail
    P2199- zawór sterujący ilością paliwa
    P2306- zasilanie czujnika 2 (na innym kompie to zasilanie 2 czujników doładowania)
    P2244- Can: wiązka tablicy rozdzielczej
    P2243- Can: centralna bramka ZGW
    P2201- Can: sygnał EIS/EZS
    P2671- brak opisu

    Masy posprawdzane i wyczyszczone.

    Błąd P2306 wyeliminowałem poprzez przełożenie czujnika ciśnienia przy przepustnicy a zamiast tego błędu pojawia się P0105, gdy P0105 pojawia się to sprinter wchodzi w tryb awaryjny i ma brak mocy, przy tym błędzie parametry doładowania bez względu na dodawanie gazu stoją na 800, po usunięciu błędu pokazuje z opóźnieniem do 2200 a wcześniej na postoju pokazywało do 3bar, sprinter jedzie jak wcześniej a parametry okłamują do 2bar. Samochód nie przekracza 100KM/H z górki kiedyś miałem 120 :(
    Teraz zaczął pojawiać się błąd P2047 ale tylko w czasie jazdy (czujniki na listwie nowe).

    Dźwignia od górnej turbiny otwiera się i sprinter wtedy buczy, po usunięciu błędu cofa się dźwignia.

    Aktualnie zostaje błąd P0105, P2047, P3152.

    Ogólnie to mam wrażenie jakby błędy brały się z kapelusza, miał taki moment że chodził ładnie, równo i zaraz zgasł albo jak dojeżdżałem do świateł czy jakiegoś postoju to gasł, i ledwo przekręciłem kluczyk to chodził, bez reguły raz zrobił 200km i nie zgasł a raz przez 20km potrafił zrobić to 5razy, w sumie nic nie zrobiłem a problem znikł pozostała tylko bardzo uciążliwa awaria czyli brak mocy.

    Czytałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem, z góry dziękuję i zapraszam do dyskusji.
  • Moderator Samochody
    Jakie są faktycznie zasilania czujników?

    Jak dla mnie to nie zaczynał bym walki z tym samochodem zanim w ecu nie zawitał by ORi flasch.
  • Poziom 6  
    Zasilania czujników sprawdzone wszystko ok , sprinter zachowuje się jak mu się podoba. Oddam do elektryka niech zajrzy w kompa i zobaczymy, przecież oprócz turbin to wszystko jest podmienione a mocy nie ma. Dzięki za odpowiedź

    U elektryka terminy, więc jeszcze sam patrze co go boli i jak odłączę czujnik w obudowie filtra powietrza to błąd ciśnienie w kolektorze dolotowym nie pojawia się i sprinter pracuje ładnie równo, nie gaśnie. Ktoś ma jakieś pomysły?
  • Poziom 3  
    Hej Kolego, czy udało Ci się rozwiązać kod tego błędu 0105? Mam ten sam błąd. Wyskakuje mi to na przemian z przepływka. Już walczę z tym samochodem i ręce opadają. Też tak mam że jak przejdzie w tryb awaryjny to mam cisnienie 800 jak zrestuje kod w trakcie jazdy to wszystko wraca do normy na chwilę. I ciśnienie skacze do góry i pozniej znow łapie błąd po 3-4min i tryb awaryjny.
  • Poziom 42  
    Po dpf takie cuda będą. Co tam za tabela kodów wsadzona tego nikt nie wie. Pisał ci mądry, wsad ori. Będą bł3dy dpf i rzetelna diagnoza. Posprzątasz motor a później dpf
  • Poziom 3  
    Mam teraz oryginalny wsad. I błąd przeplywki oraz błąd 0105.
    Po kasowaniu moc wraca na chwile i potem znów tryb awaryjny. Przeplywke przerzucilem, adaptacja zrobiona ale nie widać jakiejś poprawy. Tylko wtedy kiedy kasuje np. Błąd w trakcie jazdy i moc znów wraca na parę chwil. Oczywiście na oryginalnym wsadzie mam też błędy dpf. Niemam pojęcia co jest już grane. Wygląda że wszytko jest szczelne. W trakcie jazdy tez jest tak jak u kolegi.
    Wartosc 800 przy braku mocy a jak turbo wraca wartości rzeczywiste są większe niż założone.