Mercedes Sprinter 315Cdi 2008R Biturbo (150KM)
Witam, sprinter po przekładce silnika od E-klasy, podzespoły z oryginalnego silnika 315Cdi. Po pierwszym odpaleniu okazało się, że kopci, brak mocy i ciśnienie szyny za niskie.
Części które założyłem nowe to:
Wtryski- 4sztuki po regeneracji
Czujnik ciśnienia paliwa (przedni na listwie)
Regulator ciśnienia paliwa (tylny na listwie)
Oczywiście filtry nowe (paliwa, powietrza, kabiny, wymiana oleju)
Czujniki doładowania dwie sztuki
Czujnik spalin w kolektorze dolotowym
Intercooler (stary rozszczelniony, dziurawy wąż)
wisko
Podmieniałem pompkę paliwa, pompę wtryskową i cały kolektor dolotowy wraz z przepustnicą, Egr'em i wszystkimi czujnikami po tej stronie ze sprawnego sprinterka.
W sprinterze jest usunięty DPF i widać że komputer był rozbierany przez firmę usuwającą DPF'Y bo jest na nim plomba z numerem i zadzwoniłem tam to koleś mi powiedział że mogę mu wysłać komputer ale na 100% jest to dobrze zrobione.
Błędy które mnie męczą od początku to:
P3152- układ recyrkulacji spalin (na innym kompie to EGR)
P2047- ciśnienie szyny za niskie
P2011- czujnik przepływu masy powietrza (Hot Film?)
P0105- ciśnienie w kolektorze dolotowym
P2526- regulator ciśnienia zasilania
P2679- czujnik wody w paliwie
P2502- zawór ciśnienia w szynie rail
P2199- zawór sterujący ilością paliwa
P2306- zasilanie czujnika 2 (na innym kompie to zasilanie 2 czujników doładowania)
P2244- Can: wiązka tablicy rozdzielczej
P2243- Can: centralna bramka ZGW
P2201- Can: sygnał EIS/EZS
P2671- brak opisu
Masy posprawdzane i wyczyszczone.
Błąd P2306 wyeliminowałem poprzez przełożenie czujnika ciśnienia przy przepustnicy a zamiast tego błędu pojawia się P0105, gdy P0105 pojawia się to sprinter wchodzi w tryb awaryjny i ma brak mocy, przy tym błędzie parametry doładowania bez względu na dodawanie gazu stoją na 800, po usunięciu błędu pokazuje z opóźnieniem do 2200 a wcześniej na postoju pokazywało do 3bar, sprinter jedzie jak wcześniej a parametry okłamują do 2bar. Samochód nie przekracza 100KM/H z górki kiedyś miałem 120
Teraz zaczął pojawiać się błąd P2047 ale tylko w czasie jazdy (czujniki na listwie nowe).
Dźwignia od górnej turbiny otwiera się i sprinter wtedy buczy, po usunięciu błędu cofa się dźwignia.
Aktualnie zostaje błąd P0105, P2047, P3152.
Ogólnie to mam wrażenie jakby błędy brały się z kapelusza, miał taki moment że chodził ładnie, równo i zaraz zgasł albo jak dojeżdżałem do świateł czy jakiegoś postoju to gasł, i ledwo przekręciłem kluczyk to chodził, bez reguły raz zrobił 200km i nie zgasł a raz przez 20km potrafił zrobić to 5razy, w sumie nic nie zrobiłem a problem znikł pozostała tylko bardzo uciążliwa awaria czyli brak mocy.
Czytałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem, z góry dziękuję i zapraszam do dyskusji.
Witam, sprinter po przekładce silnika od E-klasy, podzespoły z oryginalnego silnika 315Cdi. Po pierwszym odpaleniu okazało się, że kopci, brak mocy i ciśnienie szyny za niskie.
Części które założyłem nowe to:
Wtryski- 4sztuki po regeneracji
Czujnik ciśnienia paliwa (przedni na listwie)
Regulator ciśnienia paliwa (tylny na listwie)
Oczywiście filtry nowe (paliwa, powietrza, kabiny, wymiana oleju)
Czujniki doładowania dwie sztuki
Czujnik spalin w kolektorze dolotowym
Intercooler (stary rozszczelniony, dziurawy wąż)
wisko
Podmieniałem pompkę paliwa, pompę wtryskową i cały kolektor dolotowy wraz z przepustnicą, Egr'em i wszystkimi czujnikami po tej stronie ze sprawnego sprinterka.
W sprinterze jest usunięty DPF i widać że komputer był rozbierany przez firmę usuwającą DPF'Y bo jest na nim plomba z numerem i zadzwoniłem tam to koleś mi powiedział że mogę mu wysłać komputer ale na 100% jest to dobrze zrobione.
Błędy które mnie męczą od początku to:
P3152- układ recyrkulacji spalin (na innym kompie to EGR)
P2047- ciśnienie szyny za niskie
P2011- czujnik przepływu masy powietrza (Hot Film?)
P0105- ciśnienie w kolektorze dolotowym
P2526- regulator ciśnienia zasilania
P2679- czujnik wody w paliwie
P2502- zawór ciśnienia w szynie rail
P2199- zawór sterujący ilością paliwa
P2306- zasilanie czujnika 2 (na innym kompie to zasilanie 2 czujników doładowania)
P2244- Can: wiązka tablicy rozdzielczej
P2243- Can: centralna bramka ZGW
P2201- Can: sygnał EIS/EZS
P2671- brak opisu
Masy posprawdzane i wyczyszczone.
Błąd P2306 wyeliminowałem poprzez przełożenie czujnika ciśnienia przy przepustnicy a zamiast tego błędu pojawia się P0105, gdy P0105 pojawia się to sprinter wchodzi w tryb awaryjny i ma brak mocy, przy tym błędzie parametry doładowania bez względu na dodawanie gazu stoją na 800, po usunięciu błędu pokazuje z opóźnieniem do 2200 a wcześniej na postoju pokazywało do 3bar, sprinter jedzie jak wcześniej a parametry okłamują do 2bar. Samochód nie przekracza 100KM/H z górki kiedyś miałem 120

Teraz zaczął pojawiać się błąd P2047 ale tylko w czasie jazdy (czujniki na listwie nowe).
Dźwignia od górnej turbiny otwiera się i sprinter wtedy buczy, po usunięciu błędu cofa się dźwignia.
Aktualnie zostaje błąd P0105, P2047, P3152.
Ogólnie to mam wrażenie jakby błędy brały się z kapelusza, miał taki moment że chodził ładnie, równo i zaraz zgasł albo jak dojeżdżałem do świateł czy jakiegoś postoju to gasł, i ledwo przekręciłem kluczyk to chodził, bez reguły raz zrobił 200km i nie zgasł a raz przez 20km potrafił zrobić to 5razy, w sumie nic nie zrobiłem a problem znikł pozostała tylko bardzo uciążliwa awaria czyli brak mocy.
Czytałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem, z góry dziękuję i zapraszam do dyskusji.