Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Sprinter 315Cdi 2008r - Brak mocy, tryb awaryjny, ciśnienie kolektora

04 Oct 2017 16:47 8925 5
  • Level 7  
    Mercedes Sprinter 315Cdi 2008R Biturbo (150KM)

    Witam, sprinter po przekładce silnika od E-klasy, podzespoły z oryginalnego silnika 315Cdi. Po pierwszym odpaleniu okazało się, że kopci, brak mocy i ciśnienie szyny za niskie.

    Części które założyłem nowe to:

    Wtryski- 4sztuki po regeneracji
    Czujnik ciśnienia paliwa (przedni na listwie)
    Regulator ciśnienia paliwa (tylny na listwie)
    Oczywiście filtry nowe (paliwa, powietrza, kabiny, wymiana oleju)
    Czujniki doładowania dwie sztuki
    Czujnik spalin w kolektorze dolotowym
    Intercooler (stary rozszczelniony, dziurawy wąż)
    wisko

    Podmieniałem pompkę paliwa, pompę wtryskową i cały kolektor dolotowy wraz z przepustnicą, Egr'em i wszystkimi czujnikami po tej stronie ze sprawnego sprinterka.

    W sprinterze jest usunięty DPF i widać że komputer był rozbierany przez firmę usuwającą DPF'Y bo jest na nim plomba z numerem i zadzwoniłem tam to koleś mi powiedział że mogę mu wysłać komputer ale na 100% jest to dobrze zrobione.

    Błędy które mnie męczą od początku to:

    P3152- układ recyrkulacji spalin (na innym kompie to EGR)
    P2047- ciśnienie szyny za niskie
    P2011- czujnik przepływu masy powietrza (Hot Film?)
    P0105- ciśnienie w kolektorze dolotowym
    P2526- regulator ciśnienia zasilania
    P2679- czujnik wody w paliwie
    P2502- zawór ciśnienia w szynie rail
    P2199- zawór sterujący ilością paliwa
    P2306- zasilanie czujnika 2 (na innym kompie to zasilanie 2 czujników doładowania)
    P2244- Can: wiązka tablicy rozdzielczej
    P2243- Can: centralna bramka ZGW
    P2201- Can: sygnał EIS/EZS
    P2671- brak opisu

    Masy posprawdzane i wyczyszczone.

    Błąd P2306 wyeliminowałem poprzez przełożenie czujnika ciśnienia przy przepustnicy a zamiast tego błędu pojawia się P0105, gdy P0105 pojawia się to sprinter wchodzi w tryb awaryjny i ma brak mocy, przy tym błędzie parametry doładowania bez względu na dodawanie gazu stoją na 800, po usunięciu błędu pokazuje z opóźnieniem do 2200 a wcześniej na postoju pokazywało do 3bar, sprinter jedzie jak wcześniej a parametry okłamują do 2bar. Samochód nie przekracza 100KM/H z górki kiedyś miałem 120 :(
    Teraz zaczął pojawiać się błąd P2047 ale tylko w czasie jazdy (czujniki na listwie nowe).

    Dźwignia od górnej turbiny otwiera się i sprinter wtedy buczy, po usunięciu błędu cofa się dźwignia.

    Aktualnie zostaje błąd P0105, P2047, P3152.

    Ogólnie to mam wrażenie jakby błędy brały się z kapelusza, miał taki moment że chodził ładnie, równo i zaraz zgasł albo jak dojeżdżałem do świateł czy jakiegoś postoju to gasł, i ledwo przekręciłem kluczyk to chodził, bez reguły raz zrobił 200km i nie zgasł a raz przez 20km potrafił zrobić to 5razy, w sumie nic nie zrobiłem a problem znikł pozostała tylko bardzo uciążliwa awaria czyli brak mocy.

    Czytałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem, z góry dziękuję i zapraszam do dyskusji.
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 7  
    Zasilania czujników sprawdzone wszystko ok , sprinter zachowuje się jak mu się podoba. Oddam do elektryka niech zajrzy w kompa i zobaczymy, przecież oprócz turbin to wszystko jest podmienione a mocy nie ma. Dzięki za odpowiedź

    U elektryka terminy, więc jeszcze sam patrze co go boli i jak odłączę czujnik w obudowie filtra powietrza to błąd ciśnienie w kolektorze dolotowym nie pojawia się i sprinter pracuje ładnie równo, nie gaśnie. Ktoś ma jakieś pomysły?
  • Level 4  
    Hej Kolego, czy udało Ci się rozwiązać kod tego błędu 0105? Mam ten sam błąd. Wyskakuje mi to na przemian z przepływka. Już walczę z tym samochodem i ręce opadają. Też tak mam że jak przejdzie w tryb awaryjny to mam cisnienie 800 jak zrestuje kod w trakcie jazdy to wszystko wraca do normy na chwilę. I ciśnienie skacze do góry i pozniej znow łapie błąd po 3-4min i tryb awaryjny.
  • Level 42  
    Po dpf takie cuda będą. Co tam za tabela kodów wsadzona tego nikt nie wie. Pisał ci mądry, wsad ori. Będą bł3dy dpf i rzetelna diagnoza. Posprzątasz motor a później dpf
  • Level 4  
    Mam teraz oryginalny wsad. I błąd przeplywki oraz błąd 0105.
    Po kasowaniu moc wraca na chwile i potem znów tryb awaryjny. Przeplywke przerzucilem, adaptacja zrobiona ale nie widać jakiejś poprawy. Tylko wtedy kiedy kasuje np. Błąd w trakcie jazdy i moc znów wraca na parę chwil. Oczywiście na oryginalnym wsadzie mam też błędy dpf. Niemam pojęcia co jest już grane. Wygląda że wszytko jest szczelne. W trakcie jazdy tez jest tak jak u kolegi.
    Wartosc 800 przy braku mocy a jak turbo wraca wartości rzeczywiste są większe niż założone.