Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Trafic M9R - Nieda się zdiagnozować - Tablicy Rozdzielcz (CAN-Clip)

CrisELDi 15 Oct 2017 23:56 4563 5
  • #1
    CrisELDi
    Level 14  
    Witam
    (trafic 2007r)

    Byłem bardzo wielu mechaników a nie byli mi w stanie pomóc podłączyć się pod samochód urządzeniem diagnostyczna i zdiagnozować samochud. Kończyło się brakiem możliwości rozpoznania pojazdu (VIN).

    Więc sam zacząłem szukać i kupiłem CAN-Clip +sonda, istnieje problem chyba na samym złączu diagnostycznym bo czasem połączę się bez problemu.

    Renault Trafic M9R - Nieda się zdiagnozować - Tablicy Rozdzielcz (CAN-Clip)Renault Trafic M9R - Nieda się zdiagnozować - Tablicy Rozdzielcz (CAN-Clip)

    Jaka widać na foto istnieje dwa problemy pierwszy iż nie da się zdiagnozować tablicy rozdzielczej i drugi coś jest nie tak z CAN H?
    (mam wymontowane fabryczne radio pozostał tylko LCD)

    Renault Trafic M9R - Nieda się zdiagnozować - Tablicy Rozdzielcz (CAN-Clip)Renault Trafic M9R - Nieda się zdiagnozować - Tablicy Rozdzielcz (CAN-Clip)

    Jak widać przez tablice idzie CAN-H/L i teraz nie wiem czy to tablica powoduje problem z komunikacją czy coś innego?

    Czy mogę wymienić tablicę rozdzielczą i czy można go zaprogramować lub dokonać diagnozy?
  • #2
    genek1000
    Level 35  
    Pierwszy błąd jest taki że tablica wskaźników w Traficu jest podłączona do CAN ale NIE diagnozowana. Więc zawsze pozostanie " nie dająca się zdiagnozować".

    Drugi problem to problem systemu multimediów - masz źle skonfigurowane moduły diagnozowalne lub połączenia multipleksowe w module poduszki powietrznej.
    To jest potrzebne tylko do prawidłowej pracy CLIP - nie ma wpływu na diagnostyke i prace samochodu.
    Szukaj innych punktów zaczepienia jeśli nie możesz zdiagnozować pojazdu.
    Ale po zrzutach widzę że się diagnozuje to w czym problem :?:
  • #3
    CrisELDi
    Level 14  
    Dzięki wielkie za wyjaśnienia...
    Problem to ...
    Przy szczęściu udało mi się połączyć z samochodem, prując 10-15 próbach 1 może uda mi się połączyć samochodem... Tak wywala błąd zła konfiguracja połączenia lub urządzenia sonda wyłącza się, lub kalkulator zawiesza się i rozłącza interfejs, i tak w kółko.
    Poruszam złączem lub okablowaniem na złączu diagnostycznym i zaskoczy ale to nie reguła.

    Z tablicą rozdzielczą jest problem:
    - wskazywaniem poziomu oleju ale to chyba przycisk nie działa
    - brak informacji np: spalania, serwis itp.
    - nie pokazuje na starcie ile zostało przebiegu do serwisu. Pokazuje czysty ekran i chwili wyskakuje normalny przebieg.
    - Brak sygnału niezapiętych pasów.

    Celem diagnozy jest ustalenie pochodzenia dwóch nie podpiętych kabli które wiszą i wyrazie widać iż zostały odcięte. Mechanicy mówią iż może być to kable od czujnika temperatury zewnętrznej. Aby ustalić każdy z nich chciał podłączyć się i sprawdzić livedate czy wskazuje temperaturę i czy to ma wpływ na silnik. (Silnik swoją drogą jest leniwy nie tak dynamiczny)

    Renault Trafic M9R - Nieda się zdiagnozować - Tablicy Rozdzielcz (CAN-Clip)

    Wspomniana dwa kable wychodzą z kości R34, sekcja oświetlania 227 jest zgodnie połączona jak na schemacie i pozostałe elementy działają...

    Czy jest możliwe sprawdzenie clipem czy rozrząd działa nie przeskoczył?


    Dzięki.
  • #4
    pp_pablo
    Level 26  
    CrisELDi wrote:


    Z tablicą rozdzielczą jest problem:
    - brak informacji np: spalania, serwis itp.
    - nie pokazuje na starcie ile zostało przebiegu do serwisu. Pokazuje czysty ekran i chwili wyskakuje normalny przebieg.
    - Brak sygnału niezapiętych pasów.


    Ad1. Jesteś pewny, że masz wersje z komputerem?
    Ad2. Bo nie pokazuje, przyjedzie czas to zapali kluczyk
    Ad3. Może masz jakiś patent w zatrzasku




    CrisELDi wrote:
    Celem diagnozy jest ustalenie pochodzenia dwóch nie podpiętych kabli które wiszą i wyrazie widać iż zostały odcięte. Mechanicy mówią iż może być to kable od czujnika temperatury zewnętrznej.


    W okolicach lewej lampy często jest niepodpięta kostka. Może u Ciebie zostały same kable. Czujnik temperatury znajduje się chyba w lusterku.


    CrisELDi wrote:
    Czy jest możliwe sprawdzenie clipem czy rozrząd działa nie przeskoczył?


    Miałbyś błąd synchronizacji wałka rozrządu.
  • #5
    CrisELDi
    Level 14  
    Nie wiem czy mam z komputer ale na pewno jest problem z pokazywanie przebiegu. Dlaczego?. Zrobiłem na tym wanie 60tys km przez i nigdy nie widziałem aby 14 tysiącach wywalił kluczyk (czas na wymianę oleju) nigdy nie kasowałem inspekcji bo nigdy mi jej nie pokazywał (kluczyk).

    I po drugie jestem przekonany iż powinien pokazywać po rozruchu ile zostało do "wymiany oleju" apotem pokazać przebieg całkowity pojazdu. A tak mam po rozruchu czysty ekran około 5 sec i dopiero potem pokazuje normalny przebieg.
    Chyba powinien pokazać automatycznie ile zostało do serwisu?

    Zapinanie pasów ,działa tylko kontrolka brak dźwięku ostrzegania nie zapięte pasy a wiem iż powinien być.

    Ten czujnik w lusterku to działa po pokazywał temperaturę na wyświetlaczu radia LCD, czas, tam jest jeszcze jest jeden czujnik temperatury (według mechaników),

    Renault Trafic M9R - Nieda się zdiagnozować - Tablicy Rozdzielcz (CAN-Clip)

    R900 - DESKA ROZDZIELCZA / BELKA OGRZEWANIA DODATKOWEGO chyba o tym mówisz ale nie zgadzają się kolory okablowania, problem iż nie widać tak naprawdę skąd kable dokładnie wychodzą muszę zdjąć lampę i sprawdzić, sam, skąd te kable wychodzą. kable są dość długie bo sięgają po za lampę/na zewnątrz.

    Jeden z mechaników postawił diagnozę iż rozrząd jest przestawiony i dlatego słabo idzie ...
  • #6
    genek1000
    Level 35  
    Dwa przewody obcięte , wiszące gdzieś na wysokości lewego halogenu to instalacja czujnika temperatury zewnętrznej wyprowadzona dla "pasożyta" :D pt. OPEL VIVARO . Ople maja czujniki w okolicy przedniej belki zderzaka a renówki w lusterku.
    Instalacja jest zdublowana.
    Zewrzyj kable ze sobą to straci się temperatura na wyświetlaczu .
    Jak wyjechał z fabryki to tam dyndała kostka zawinięta do worka foliowego żeby nic się działo . Niestety życie zweryfikowało zabezpieczenie i do woreczka dostawała się woda ale już z niego nie wychodziła i złącze gniło.
    Wielu zęby zjadło z tego powodu na błędnych wskazaniach tem. na wyświetlaczu :cry:
    Najlepszym rozwiązaniem było uciąć wtyczkę i zostawić luźne kable :D