Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Trafic M9R - Nieda się zdiagnozować - Tablicy Rozdzielcz (CAN-Clip)

15 Oct 2017 23:56 3222 5
  • Level 14  
    Witam
    (trafic 2007r)

    Byłem bardzo wielu mechaników a nie byli mi w stanie pomóc podłączyć się pod samochód urządzeniem diagnostyczna i zdiagnozować samochud. Kończyło się brakiem możliwości rozpoznania pojazdu (VIN).

    Więc sam zacząłem szukać i kupiłem CAN-Clip +sonda, istnieje problem chyba na samym złączu diagnostycznym bo czasem połączę się bez problemu.

    Renault Trafic M9R - Nieda się zdiagnozować - Tablicy Rozdzielcz (CAN-Clip)Renault Trafic M9R - Nieda się zdiagnozować - Tablicy Rozdzielcz (CAN-Clip)

    Jaka widać na foto istnieje dwa problemy pierwszy iż nie da się zdiagnozować tablicy rozdzielczej i drugi coś jest nie tak z CAN H?
    (mam wymontowane fabryczne radio pozostał tylko LCD)

    Renault Trafic M9R - Nieda się zdiagnozować - Tablicy Rozdzielcz (CAN-Clip)Renault Trafic M9R - Nieda się zdiagnozować - Tablicy Rozdzielcz (CAN-Clip)

    Jak widać przez tablice idzie CAN-H/L i teraz nie wiem czy to tablica powoduje problem z komunikacją czy coś innego?

    Czy mogę wymienić tablicę rozdzielczą i czy można go zaprogramować lub dokonać diagnozy?
    [22.06.2021, g.9.00] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 34  
    Pierwszy błąd jest taki że tablica wskaźników w Traficu jest podłączona do CAN ale NIE diagnozowana. Więc zawsze pozostanie " nie dająca się zdiagnozować".

    Drugi problem to problem systemu multimediów - masz źle skonfigurowane moduły diagnozowalne lub połączenia multipleksowe w module poduszki powietrznej.
    To jest potrzebne tylko do prawidłowej pracy CLIP - nie ma wpływu na diagnostyke i prace samochodu.
    Szukaj innych punktów zaczepienia jeśli nie możesz zdiagnozować pojazdu.
    Ale po zrzutach widzę że się diagnozuje to w czym problem :?:
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 14  
    Dzięki wielkie za wyjaśnienia...
    Problem to ...
    Przy szczęściu udało mi się połączyć z samochodem, prując 10-15 próbach 1 może uda mi się połączyć samochodem... Tak wywala błąd zła konfiguracja połączenia lub urządzenia sonda wyłącza się, lub kalkulator zawiesza się i rozłącza interfejs, i tak w kółko.
    Poruszam złączem lub okablowaniem na złączu diagnostycznym i zaskoczy ale to nie reguła.

    Z tablicą rozdzielczą jest problem:
    - wskazywaniem poziomu oleju ale to chyba przycisk nie działa
    - brak informacji np: spalania, serwis itp.
    - nie pokazuje na starcie ile zostało przebiegu do serwisu. Pokazuje czysty ekran i chwili wyskakuje normalny przebieg.
    - Brak sygnału niezapiętych pasów.

    Celem diagnozy jest ustalenie pochodzenia dwóch nie podpiętych kabli które wiszą i wyrazie widać iż zostały odcięte. Mechanicy mówią iż może być to kable od czujnika temperatury zewnętrznej. Aby ustalić każdy z nich chciał podłączyć się i sprawdzić livedate czy wskazuje temperaturę i czy to ma wpływ na silnik. (Silnik swoją drogą jest leniwy nie tak dynamiczny)

    Renault Trafic M9R - Nieda się zdiagnozować - Tablicy Rozdzielcz (CAN-Clip)

    Wspomniana dwa kable wychodzą z kości R34, sekcja oświetlania 227 jest zgodnie połączona jak na schemacie i pozostałe elementy działają...

    Czy jest możliwe sprawdzenie clipem czy rozrząd działa nie przeskoczył?


    Dzięki.
  • Level 23  
    CrisELDi wrote:


    Z tablicą rozdzielczą jest problem:
    - brak informacji np: spalania, serwis itp.
    - nie pokazuje na starcie ile zostało przebiegu do serwisu. Pokazuje czysty ekran i chwili wyskakuje normalny przebieg.
    - Brak sygnału niezapiętych pasów.


    Ad1. Jesteś pewny, że masz wersje z komputerem?
    Ad2. Bo nie pokazuje, przyjedzie czas to zapali kluczyk
    Ad3. Może masz jakiś patent w zatrzasku




    CrisELDi wrote:
    Celem diagnozy jest ustalenie pochodzenia dwóch nie podpiętych kabli które wiszą i wyrazie widać iż zostały odcięte. Mechanicy mówią iż może być to kable od czujnika temperatury zewnętrznej.


    W okolicach lewej lampy często jest niepodpięta kostka. Może u Ciebie zostały same kable. Czujnik temperatury znajduje się chyba w lusterku.


    CrisELDi wrote:
    Czy jest możliwe sprawdzenie clipem czy rozrząd działa nie przeskoczył?


    Miałbyś błąd synchronizacji wałka rozrządu.
  • Level 14  
    Nie wiem czy mam z komputer ale na pewno jest problem z pokazywanie przebiegu. Dlaczego?. Zrobiłem na tym wanie 60tys km przez i nigdy nie widziałem aby 14 tysiącach wywalił kluczyk (czas na wymianę oleju) nigdy nie kasowałem inspekcji bo nigdy mi jej nie pokazywał (kluczyk).

    I po drugie jestem przekonany iż powinien pokazywać po rozruchu ile zostało do "wymiany oleju" apotem pokazać przebieg całkowity pojazdu. A tak mam po rozruchu czysty ekran około 5 sec i dopiero potem pokazuje normalny przebieg.
    Chyba powinien pokazać automatycznie ile zostało do serwisu?

    Zapinanie pasów ,działa tylko kontrolka brak dźwięku ostrzegania nie zapięte pasy a wiem iż powinien być.

    Ten czujnik w lusterku to działa po pokazywał temperaturę na wyświetlaczu radia LCD, czas, tam jest jeszcze jest jeden czujnik temperatury (według mechaników),

    Renault Trafic M9R - Nieda się zdiagnozować - Tablicy Rozdzielcz (CAN-Clip)

    R900 - DESKA ROZDZIELCZA / BELKA OGRZEWANIA DODATKOWEGO chyba o tym mówisz ale nie zgadzają się kolory okablowania, problem iż nie widać tak naprawdę skąd kable dokładnie wychodzą muszę zdjąć lampę i sprawdzić, sam, skąd te kable wychodzą. kable są dość długie bo sięgają po za lampę/na zewnątrz.

    Jeden z mechaników postawił diagnozę iż rozrząd jest przestawiony i dlatego słabo idzie ...
  • Level 34  
    Dwa przewody obcięte , wiszące gdzieś na wysokości lewego halogenu to instalacja czujnika temperatury zewnętrznej wyprowadzona dla "pasożyta" :D pt. OPEL VIVARO . Ople maja czujniki w okolicy przedniej belki zderzaka a renówki w lusterku.
    Instalacja jest zdublowana.
    Zewrzyj kable ze sobą to straci się temperatura na wyświetlaczu .
    Jak wyjechał z fabryki to tam dyndała kostka zawinięta do worka foliowego żeby nic się działo . Niestety życie zweryfikowało zabezpieczenie i do woreczka dostawała się woda ale już z niego nie wychodziła i złącze gniło.
    Wielu zęby zjadło z tego powodu na błędnych wskazaniach tem. na wyświetlaczu :cry:
    Najlepszym rozwiązaniem było uciąć wtyczkę i zostawić luźne kable :D