Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford focus 1.8 tdci 2001r. nie odpala, kopci

anna0816 13 Lis 2017 12:11 2097 7
  • #1 13 Lis 2017 12:11
    anna0816
    Poziom 2  

    Witam. Potrzebuje pomocy bo już nie wiem co robić... Problem polega na tym iż mam forda focusa 1.8 tdci 2001 rok, który po wymianie pompy, wtrysków przeczyszczeniu całego układu paliwowego łącznie z wyczyszczeniem zbiornika nie odpala już teraz zapala się kontrolka świec i samochód gaśnie. Odpala jedynie na plaku ale i to nie przynosi efektu bo tak kopci że pół wioski nie widać. I ja już naprawde nie wiem co mam z nim zrobić.... Proszę o pomoc.

    0 7
  • #2 13 Lis 2017 14:45
    Doktorr
    Poziom 34  

    Jakie błędy w sterowniku silnika.

    anna0816 napisał:
    po wymianie pompy, wtrysków
    na nowe , używane, po regeneracji?

    0
  • #3 13 Lis 2017 21:42
    anna0816
    Poziom 2  

    Po regeneracji.

    0
  • #4 15 Lis 2017 09:33
    anna0816
    Poziom 2  

    Błędów nie pokazuje żadnych właśnie o to chodzi

    0
  • #5 15 Lis 2017 11:54
    KotBury2
    Poziom 18  

    anna0816 napisał:
    ford focus 1.8 tdci 2001 rok, który po wymianie pompy, wtrysków przeczyszczeniu całego układu paliwowego łącznie z wyczyszczeniem zbiornika nie odpala już teraz zapala się kontrolka świec i samochód gaśnie. Odpala jedynie na plaku ale i to nie przynosi efektu bo tak kopci że pół wioski nie widać.
    Silnik 1,8 tdci ford mk1 posiada system dieslowski wtrysku paliwa Common Rail SIEMENS lub DELPHI. Jest to zatem silnik całkowicie sterowany przez komputer wtryskowy od momentu włożenia kluczyka do stacyjki.

    Silnik zapala i jedzie tak, jak mu komputer pozwala. Nie zapali, jeśli nie ma wyraźnych, jednoznacznych sygnałów z czujników wtryskowych, z których zaledwie cztery decydują o sprawnym rozruchu. Opisane są one w poscie #9 https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3211008.html i https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3296439.html Nie zrażać się, że to inne silniki. Są to tak samo Common Raile, czyli parametry wtrysku paliwa, warunki rozruchu są identyczne lub zbliżone we wszystkich jednostkach tego typu.

    Ogólnie podpowiadam, że do udanego rozruchu silnika CR potrzebne są następujące parametry, odczytane przez komputer z czujników, o których mowa:

    1. Obroty rozrusznika i wału korbowego nie mniejsze niż 200-250 obr/min. Najlepiej odczytać je śledząc wskaźnik obrotów na pulpicie i/lub odczytując parametry bezpośrednio z laptopa podłączonego złączem 16-pinowym EOBD do komputera wtryskowego.

    Wówczas na ekranie powinny się ukazać obroty w wierszu nr 1 jak w przykładowej tabeli poniżej z czujnika GMP i prędkości obrotowej wału korbowego.
    Ford focus 1.8 tdci 2001r. nie odpala, kopci
    Obroty muszą się mieścić w widełkach 200-250 obr/min, ponieważ komputer uzależnia od nich zapłon. Jeżeli są za niskie, np. z powodu słabości akumulatora lub rozrusznika, oznacza, że pompa wysokiego ciśnienia (pwc) nie wytworzyła wystarczającego ciśnienia paliwa do rozruchu, tj. 150-200 bar. Silnik nie zapali, gdyż jest za mało paliwa rozruchowego na wtryskiwaczach.

    W związku z tym powstaje warunek nr 2

    2. Ciśnienie rozruchowe paliwa nie mniejsze niż 150-200 bar (15-20 MPa) (wiersz nr 3 i 4). Przypominam, jest to ciśnienie wyłącznie podczas kręcenia rozrusznikiem. Po udanym zapłonie, czyli na biegu jałowym (850 obr/min), ciśnienie powinno oscylować w granicach 220-290 bar (ostatnia kolumna w tabelce).

    Ciśnienie paliwa mierzy w zasobniku czujnik piezoelektryczny ciśnienia paliwa (patrz opis w wylinkowanych tematach). Jeżeli komputer odbierze sygnał elektryczny z czujnika poniżej 1 Volt, nie pozwoli na odpalenie silnika, gdyż to oznacza, że ciśnienie nie osiąga zakładanej wartości 150-200 bar.

    3. Synchronizacja rozrządu - odczytuje się z wiersza nr 2. Jeżeli w wierszu znajduje się w momencie rozruchu słowo "NIE", oznacza, że nie ma synchronizacji pomiędzy dołem silnika, tj. wałem korbowym, a górą, tj. wałkiem rozrządu. Silnik nie zapali, pomimo nienagannej kondycji pwc i wtryskiwaczy. Musi być zatem słowo "TAK".

    Synchronizację rozrządu komputer śledzi w każdym ułamku sekundy za pomocą dwóch czujników:

    1) Czujnik GMP i prędkości obrotowej wału krobowego

    2) Czujnik położenia wałka rozrządu


    Pierwsza rzecz zatem, jaką powinno się sprawdzić w wypadku trudności z rozruchem to właśnie całkowita sprawność tych dwóch czujników. Jeżeli którykolwiek z nich ma jakieś "styki chwiejne" (np. po remoncie i montażu źle zapięte wtyczki, albo zabrudzone czoła np. smarami, itp), silnik nie zapali, ponieważ komputer nie wie, kiedy i gdzie zacząć wtryskiwać paliwo. Nie będzie wtryskiwał byle jak i byle gdzie.

    Pzdr KotBury2

    1
  • #6 19 Lis 2017 13:18
    anna0816
    Poziom 2  

    teraz odpała ale tylko na plaku jak jest zimny dymi na biało czasem na niebiesko masakra z tym autem. Pomocy

    0
  • #7 20 Lis 2017 00:12
    KotBury2
    Poziom 18  

    anna0816 napisał:
    teraz odpała ale tylko na plaku jak jest zimny dymi na biało czasem na niebiesko masakra z tym autem. Pomocy
    Nie lamentuj, tylko wezwij mechanika na pomoc, skoro nie jesteś w stanie żadnych wniosków wyciągnąć dla siebie z powyższych porad. Każdy silnik zapali na plaka, bo wtryskujesz mu bezpośrednio do komór spalania gotową mieszankę paliwowo-powietrzną. To nie jest nic dziwnego. Żeby jednak silnik zapalił i jechał, a nie jedyne zakręcił parę obrotów pod wpływem plaka, to musi być wtryśnięte rozpylone paliwo do komór spalania. Czy silnik i wtryskiwacze to robią? Odpowiedz na to pytanie i prawdopodobnie wykryjesz wtedy usterkę. A odpowiedzi masz co najmniej parę punktów powyżej. Sprawiasz wrażenie, jakbyś w ogóle ich nie czytał (czytała?), albo nie rozumiesz ani w ząb...

    Pzdr KotBury2

    0
  • #8 23 Lis 2017 21:07
    KrzysiekBTW
    Poziom 4  

    Zmień filtr paliwa mieliśmy podobny problem nowy filtr był dziurawy i ciągną powietrze z przelewu

    0