Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik 3-fazowy - pomiar, sprawdzenie silnika

04 Gru 2017 09:47 1275 18
  • Poziom 8  
    Witam
    Właśnie nabyłem małą betoniarkę. Poprzedni właściciel twierdził, że jest problem z elektryką. Po próbie uruchomienia z silnika leci dym i się troszkę iskrzy przez otwór, gdzie wychodzą kable, ale silnik pracuje i po chwili się wyłącza. Silnik ma 0,18 kW, 220/380 V, połączony jest w gwiazdę. Zrobiłem pomiar rezystencji uzwojeń silnika i wynosi:
    1 U-X 7,7 ?
    2 V-Y 30,5 ?
    3 W-Z 34,7 ?
    Gdzieś kiedyś słyszałem, że rezystencja powinna być podobna na każdym uzwojeniu. Proszę o opinię co do silnika i poradę co do naprawy, jeśli się opłaca. Dodam, że betoniarka stała na dworze i najprawdopodobniej w deszczu.
  • e-miernikie-mierniki
  • Pomocny post
    Poziom 1  
  • Poziom 8  
    Owszem, używałem wyszukiwarki i widziałem ten temat. Chciałem poznać opinię mądrzejszego ode mnie co do naprawy itp. Teraz wszystko jasne, silnik do wymiany. Mam jeszcze jedno pytanie: czy ma rację bytu silnik 220-230 V, 0,18 kW (180W) zamiast aktualnego? Z tabliczki nie mogę odczytać, jakie ma aktualnie obroty, zastosowany jest reduktor.
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 1  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Wyczyściłem tabliczkę i wstawiam zdjęcia





    .Silnik 3-fazowy - pomiar, sprawdzenie silnika Silnik 3-fazowy - pomiar, sprawdzenie silnikaSilnik 3-fazowy - pomiar, sprawdzenie silnikaSilnik 3-fazowy - pomiar, sprawdzenie silnikaSilnik 3-fazowy - pomiar, sprawdzenie silnikaSilnik 3-fazowy - pomiar, sprawdzenie silnika
  • Poziom 24  
    Bardzo ciekawe rozwiązanie (:
    Zapewniam, że ten silnik 0.18 kW spokojnie starczy, aby napędzić betoniarkę. Ta przekładnia jest bardzo mocna, mało awaryjna.

    1. Demontujesz silnik wraz z przekładnią.
    2. Naprawiasz przekładnię. Mogła ulec uszkodzeniu a w następstwie tego silnik.
    3. Przezwajasz silnik, koszt około 120 PLN.
    4. Zakładasz na wentylator obudowę. Silnik musi mieć chłodzenie.
    5. Sprawdzasz, czy bęben betoniarki kręci się swobodnie.
    6. Montujesz wyłącznik silnikowy, np. GZ1M05 + obudowa hermetyczna.
    7. Sprawdzenie silnika i przekładni.
    8. Montaż.

    PS Brakuje mi koła do kiprowania zaprawy.
  • Poziom 8  
    Przekładnia jest sprawna. Zastosowano dźwignię do kiprowania. Obudowa wentylatora tymczasowo zdemontowana.
    Poszukam silnik o podobnych wartościach albo oddam do naprawy.

    Silnik 3-fazowy - pomiar, sprawdzenie silnika
  • Poziom 24  
    lismen napisał:
    Poszukam silnik o podobnych wartościach albo oddam do naprawy


    Silnik o tych parametrach znajdziesz od razu, problemem jest jego mocowanie do przekładni oraz rodzaj zazębienia z przekładnią na końcu wirnika.
  • Poziom 8  
    Masz rację. Nie wiem gdzie u mnie w okolicy takie rzeczy robią, ale może się uda znaleźć firmę.
  • Poziom 24  
    lismen napisał:
    Masz rację. Nie wiem gdzie u mnie w okolicy takie rzeczy robią ale może się uda znaleźć firmę.


    Podjedź do najbliższego sklepu elektrycznego i pytaj. Ja mam kilka takich silników, ale są mi potrzebne i dość "cenne".

    Przy demontażu zostawiłbym pokrywę silnika od strony przekładni. Demontuj tył silnika, później okręć stojan, tak abyś nie ruszał wirnika. Mniej roboty z uszczelnianiem połączenia z przekładnią.
  • Moderator Elektrotechnika
    Taki sam silnik można kupić na znanym portalu al... . Wpisać silnik kołnierzowy 0,18 kW kosztuje 172 zł. Zmierzyć wymiary kołnierza i wałka i porównaj je , ale powinny być te same. Twój silnik i tamten mają około 1000 obrotów.
  • Poziom 1  
  • Poziom 8  
    Oglądam silniki w różnych sklepach ale nadal nie wiem jakie powinien mieć obroty.
  • Poziom 1  
  • Poziom 8  
    Dzięki bardzo za pomoc, temat chyba już do zamknięcia.