Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Opel Astra G - wymiana stacyjki, klucz do centralnego zamka

biedrek1 07 Dec 2017 21:47 4413 13
e-mierniki
  • #1
    biedrek1
    Level 14  
    Witam.
    W astrze g z 2001 roku rozleciała się stacyjka- ułamał się metalowy trzpień i auto nie odpalało. Kupiłem używaną tuleję stacyjki, z kluczem. Po wymianie elementu auto odpala. Wymieniana była tylko metalowa część, kostka stacyjki została ta sama. Problem polega na tym, że "nowy" kluczyk służący do odpalania auta nie wchodzi do zamków drzwi auta- przez co konieczne jest używanie 2 kluczyków (1 do drzwi i 1 do stacyjki). Auto ma fabryczny centralny zamek- w kluczyku są dwa przyciski do otwierania/zamykania drzwi.
    Niestety centralny zamek z niewiadomych przyczyn często się zacina- działa np tylko zamykanie, a przyciskanie otwierania nic nie daje. Czasem jest długi czas ok, a czasem zamek nie reaguje na żaden przycisk. Dlatego nie mogę liczyć na same przyciski i chciałbym móc otwierać drzwi kluczykiem.

    Inna sprawa to pytanie co może być powodem takiego dziwnego zachowania centralnego zamka- że raz reaguje na pilota a raz nie.
  • e-mierniki
  • #2
    bubu1769
    Level 41  
    Co do kwesti mechanicznej to ja bym przełożył wszystkie zapadki ze starego bębenka do nowego i wtedy będzie działał że starym kluczykiem, natomiast jeśli chodzi o centralny to czy podczas naciskania na przycisk dioda na pilocie się zapala?
  • #3
    biedrek1
    Level 14  
    Da się rozłożyć tą tuleję tak żeby przełożyć wnętrzności i będzie pasował stary klucz? Tak, po naciśnięciu przycisku zapala się czerwona dioda

    Sprawdziłem przyrządem pomiarowym baterię- 3,05 V
  • e-mierniki
  • #4
    oktawian89
    Level 26  
    Pewnie ze się da.
  • #6
    biedrek1
    Level 14  
    Sprawa się pokomplikowała- bo nie mogłem sobie poradzić z podmianą elementów. Udałem się do fachowca, który złożył wszystko w jedną całość na jednym kluczyku- tym starym. Przy okazji naprawił też kluczyk bo okazało się że w środku jedna blaszka była ukruszona i dlatego pilot czasem łapał a czasem nie.

    Jedyny problem jaki pozostał- to świecąca się kontrolka poduszki powietrznej, Zdjąłem ją i docisnąłem złącze ale to nic nie daje. Po przekręceniu kluczyka pali się cały czas, po włączeniu silnia znika na sekundę i wraca, OBD podłączone do auta nie wykrywa żadnych błędów.
  • #8
    biedrek1
    Level 14  
    Nie no ja mam OBD za 20 złociszy.... :) Po weekendzie się muszę pojawić na jakimś auto warsztacie. Kostką pod siedzeniem poruszałem, dociskałem itd. Bez zmian. Zastanawiam się czy gdy ta kontrolka się świeci to poduszka w razie potrzeby zadziała?
  • #9
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    biedrek1 wrote:
    Zastanawiam się czy gdy ta kontrolka się świeci to poduszka w razie potrzeby zadziała?

    Nie , bo po to świeci żęby informować o niesprawności.
  • #10
    biedrek1
    Level 14  
    No to czym prędzej do fachowców. Mam nadzieję że na poniedziałek uda mi się gdzieś wcisnąć
  • #11
    bubu1769
    Level 41  
    Nawet ze świecąca się kontrolką poduszki powinny w razie czego zadziałać. Błąd poduszek sam nie zgaśnie nawet gdy aktualnie żadna usterka nie występuje, za każdym razem trzeba podłączać komputer i kasować. U mnie błąd się kiedyś pojawił jak ubiłem muchę na desce rozdzielczej, i dopuki nie wykasowałem błędów to kontrolka się świeciła. Tak czy siak żeby namierzyć co spowodowało pojawienie się kontrolki trzeba się podpiąć i odczytać zapamiętane błędy.
  • #12
    Meteo33
    Level 17  
    Jedyny problem jaki pozostał- to świecąca się kontrolka poduszki powietrznej, Zdjąłem ją i docisnąłem złącze ale to nic nie daje. Po przekręceniu kluczyka pali się cały czas, po włączeniu silnia znika na sekundę i wraca, OBD podłączone do auta nie wykrywa żadnych błędów.[/quote]

    Przyczyną może być np przewód czujnika zajęcia pozycji, a nie poduszka sama w sobie. Wystarczy jechać po dziurach lub ruszyć fotelem by sie zapaliła kontrolka.
  • #13
    biedrek1
    Level 14  
    Kolega miał rację- po wyczyszczeniu styków problem ustąpił
  • #14
    biedrek1
    Level 14  
    Kolega miał rację- po wyczyszczeniu styków problem ustąpił

    Dodano po 31 [sekundy]:

    Wymiana stacyjki, czyszczenie przewodów