Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra G - wymiana stacyjki, klucz do centralnego zamka

biedrek1 07 Gru 2017 21:47 591 11
  • #1 07 Gru 2017 21:47
    biedrek1
    Poziom 14  

    Witam.
    W astrze g z 2001 roku rozleciała się stacyjka- ułamał się metalowy trzpień i auto nie odpalało. Kupiłem używaną tuleję stacyjki, z kluczem. Po wymianie elementu auto odpala. Wymieniana była tylko metalowa część, kostka stacyjki została ta sama. Problem polega na tym, że "nowy" kluczyk służący do odpalania auta nie wchodzi do zamków drzwi auta- przez co konieczne jest używanie 2 kluczyków (1 do drzwi i 1 do stacyjki). Auto ma fabryczny centralny zamek- w kluczyku są dwa przyciski do otwierania/zamykania drzwi.
    Niestety centralny zamek z niewiadomych przyczyn często się zacina- działa np tylko zamykanie, a przyciskanie otwierania nic nie daje. Czasem jest długi czas ok, a czasem zamek nie reaguje na żaden przycisk. Dlatego nie mogę liczyć na same przyciski i chciałbym móc otwierać drzwi kluczykiem.

    Inna sprawa to pytanie co może być powodem takiego dziwnego zachowania centralnego zamka- że raz reaguje na pilota a raz nie.

    0 11
  • #2 07 Gru 2017 22:40
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    Co do kwesti mechanicznej to ja bym przełożył wszystkie zapadki ze starego bębenka do nowego i wtedy będzie działał że starym kluczykiem, natomiast jeśli chodzi o centralny to czy podczas naciskania na przycisk dioda na pilocie się zapala?

    0
  • #3 08 Gru 2017 08:59
    biedrek1
    Poziom 14  

    Da się rozłożyć tą tuleję tak żeby przełożyć wnętrzności i będzie pasował stary klucz? Tak, po naciśnięciu przycisku zapala się czerwona dioda

    Sprawdziłem przyrządem pomiarowym baterię- 3,05 V

    0
  • #4 08 Gru 2017 11:40
    oktawian89
    Poziom 20  

    Pewnie ze się da.

    0
  • #5 08 Gru 2017 13:04
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    Trzeba by sprawdzić czy krańcówki w zamku drzwi kierowcy nie szwankują.

    0
  • #6 08 Gru 2017 14:22
    biedrek1
    Poziom 14  

    Sprawa się pokomplikowała- bo nie mogłem sobie poradzić z podmianą elementów. Udałem się do fachowca, który złożył wszystko w jedną całość na jednym kluczyku- tym starym. Przy okazji naprawił też kluczyk bo okazało się że w środku jedna blaszka była ukruszona i dlatego pilot czasem łapał a czasem nie.

    Jedyny problem jaki pozostał- to świecąca się kontrolka poduszki powietrznej, Zdjąłem ją i docisnąłem złącze ale to nic nie daje. Po przekręceniu kluczyka pali się cały czas, po włączeniu silnia znika na sekundę i wraca, OBD podłączone do auta nie wykrywa żadnych błędów.

    0
  • #7 08 Gru 2017 16:53
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    Jakie OBD? Do diagnostyki poduszki musisz mieć przynajmniej OP-COMa. Dość często luzują się kostki pod fotelami.

    0
  • #8 08 Gru 2017 20:53
    biedrek1
    Poziom 14  

    Nie no ja mam OBD za 20 złociszy.... :) Po weekendzie się muszę pojawić na jakimś auto warsztacie. Kostką pod siedzeniem poruszałem, dociskałem itd. Bez zmian. Zastanawiam się czy gdy ta kontrolka się świeci to poduszka w razie potrzeby zadziała?

    0
  • #9 08 Gru 2017 21:03
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    biedrek1 napisał:
    Zastanawiam się czy gdy ta kontrolka się świeci to poduszka w razie potrzeby zadziała?

    Nie , bo po to świeci żęby informować o niesprawności.

    0
  • #10 08 Gru 2017 21:07
    biedrek1
    Poziom 14  

    No to czym prędzej do fachowców. Mam nadzieję że na poniedziałek uda mi się gdzieś wcisnąć

    0
  • #11 08 Gru 2017 22:10
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    Nawet ze świecąca się kontrolką poduszki powinny w razie czego zadziałać. Błąd poduszek sam nie zgaśnie nawet gdy aktualnie żadna usterka nie występuje, za każdym razem trzeba podłączać komputer i kasować. U mnie błąd się kiedyś pojawił jak ubiłem muchę na desce rozdzielczej, i dopuki nie wykasowałem błędów to kontrolka się świeciła. Tak czy siak żeby namierzyć co spowodowało pojawienie się kontrolki trzeba się podpiąć i odczytać zapamiętane błędy.

    0
  • #12 09 Gru 2017 11:54
    Meteo33
    Poziom 17  

    Jedyny problem jaki pozostał- to świecąca się kontrolka poduszki powietrznej, Zdjąłem ją i docisnąłem złącze ale to nic nie daje. Po przekręceniu kluczyka pali się cały czas, po włączeniu silnia znika na sekundę i wraca, OBD podłączone do auta nie wykrywa żadnych błędów.[/quote]

    Przyczyną może być np przewód czujnika zajęcia pozycji, a nie poduszka sama w sobie. Wystarczy jechać po dziurach lub ruszyć fotelem by sie zapaliła kontrolka.

    0