Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zewnętrzna antena do pilota DTM Eco Victory 433 MHz

kris86k 15 Gru 2017 08:52 837 16
  • #1 15 Gru 2017 08:52
    kris86k
    Poziom 11  

    Witam.
    Mam pilota jak w temacie, chciałem go sobie na stałe wmontować w aucie. Potrzebuję wyprowadzić na zewnątrz (do lusterka) antenę ponieważ zauważyłem, że po wystawieniu pilota na zewnątrz bardzo wydłuża się zasięg. Z budową "anteny" sobie poradzę ale proszę o info co przeciąć / odlutować i gdzie wpiąć się z ekranem i gorącą żyłą.

    Krzysiek.

    Zewnętrzna antena do pilota DTM Eco Victory 433 MHz

    0 16
  • Sklep HeluKabel
  • #2 15 Gru 2017 09:57
    bestboy21
    Poziom 39  

    Pokaż na wszelki wypadek drugą stronę płytki.

    0
  • #4 15 Gru 2017 10:38
    bestboy21
    Poziom 39  

    Zewnętrzna antena do pilota DTM Eco Victory 433 MHz

    Miejsce czerwone przecinasz, w niebieski punkt lutujesz antenę "kabelek".
    Gdybyś chciał montować antenę na przewodzie (tzw. zewnętrzną z przewodem koncentrycznym), gorący punkt przewodu lutujesz w punkt niebieski, ekran lutujesz za przecięciem.

    0
  • #5 15 Gru 2017 11:12
    kris86k
    Poziom 11  

    Dzięki za pomoc. Gdybym chciał to zrobić nieco bardziej elegancko rozumiem, że mogę "przestawić" biały element SMD tak aby jedna strona wisiała w powietrzu i wlutować się w jego wolną stronę gorącym przewodem i wtedy ekran mogę wlutować w niebieski punkt? Chodzi mi o to aby nie przecinać fabrycznej anteny.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #6 15 Gru 2017 11:17
    bestboy21
    Poziom 39  

    Może być i tak.

    0
  • #7 15 Gru 2017 13:11
    kris86k
    Poziom 11  

    Jeszcze tylko dopytam. Rozumiem, że mogę zrobić antenkę w ten sposób, że po prostu zdjąć ekran (16,6cm) z kabla? Czy ekran ma się stykać z gorącą żyłą od strony anteny?

    0
  • #8 15 Gru 2017 13:28
    bestboy21
    Poziom 39  

    Od strony anteny nie ma się stykać, ma być tylko wlutowany za przecięciem.

    0
  • #9 15 Gru 2017 21:49
    PROXIMA sj

    Specjalista - Sterowniki Radiowe

    Antena pilota Victory jest starannie zestrojonym obwodem rezonanowym z filtrem tłumiacym częstotliwości harmoniczne.
    Propozycja kolegów jest barbarzyństwem, generator może w ogóle się nie wzbudzić.
    Tyle teoria, ale czekam na wyniki....
    Na jakim koledze kris86k zasięgu zależy?

    0
  • #10 15 Gru 2017 22:10
    bestboy21
    Poziom 39  

    PROXIMA sj napisał:
    Antena pilota Victory jest starannie zestrojonym obwodem rezonanowym z filtrem tłumiacym częstotliwości harmoniczne.
    Propozycja kolegów jest barbarzyństwem, generator może w ogóle się nie wzbudzić.
    Tyle teoria, ale czekam na wyniki....
    Na jakim koledze kris86k zasięgu zależy?


    Zdaje sobie z tego sprawę, aczkolwiek nie bardzo można to sensownie przerobić.
    Przy takiej znikomej mocy już nie zawracajmy sobie głowy filtrem harmonicznych bo i tak to działa na paręnaście metrów.

    Jeśli faktycznie się nie zbudzi, myślę że wystarczy rozwiązanie z tzw. anteną pasywną, no ale jak już napisałeś, poczekamy na wyniki.

    0
  • #11 16 Gru 2017 10:36
    kris86k
    Poziom 11  

    PROXIMA sj napisał:
    Antena pilota Victory jest starannie zestrojonym obwodem rezonanowym z filtrem tłumiacym częstotliwości harmoniczne.
    Propozycja kolegów jest barbarzyństwem, generator może w ogóle się nie wzbudzić.
    Tyle teoria, ale czekam na wyniki....
    Na jakim koledze kris86k zasięgu zależy?


    Chodzi mi jedynie o to aby zasięg był taki jak teraz. Moje auto ma podgrzewaną szybę z przodu i myślę, że to mocno tłumi falę. Po wystawieniu pilota za okno zasięg rośnie dwukrotnie. Jeśli tak pozostanie będę zadowolony. Realne?

    Nie chcę umieszczać płytki pilota w lusterku ze względu na wilgoć i skrajne temperatury choć to byłoby najprostsze rozwiązanie.

    0
  • Pomocny post
    #12 16 Gru 2017 10:43
    bestboy21
    Poziom 39  

    Przednia ogrzewana szyba faktycznie jest niezłym kawałkiem klatki faradaya.
    Zrób według wcześniejszego planu, od razu oskrob sobie z kilka mm soldermaski żebyś mógł łatwiej zlutować ścieżkę gdyby działać nie chciał.
    Jest jeszcze plan awaryjny, więc spokojnie.
    Może na razie nie podnoś do pionu tego białego kondensatorka SMD żebyś go czasami nie rozwalił.
    Sprawdź po prostu czy zadziała i zdaj relacje.

    0
  • #13 16 Gru 2017 10:51
    kris86k
    Poziom 11  

    W lutowaniu smd mam spore doświadczenie :-) Jak będę miał chwilę to się tym zajmę. Muszę najpierw kupić kawałek kabla antenowego. Czy grubość gorącej żyły ma znaczenie? Chodzi mi o część, która ma służyć jako antena.

    0
  • #14 16 Gru 2017 11:03
    bestboy21
    Poziom 39  

    Nie ma dużego znaczenia, byle to nie był włosek 0,5mm który sam będzie się giął.

    0
  • #15 16 Gru 2017 16:58
    PROXIMA sj

    Specjalista - Sterowniki Radiowe

    kris86k napisał:
    Nie chcę umieszczać płytki pilota w lusterku ze względu na wilgoć i skrajne temperatury choć to byłoby najprostsze rozwiązanie.

    Peugeoty są po tym względem wyjątkowo wredne, w ich kokpicie nie działa nawet GPS. Czyżbyś miał Peugeota?
    Może pilota zamocuj w okolicy grilla, lampy przedniej - wymagany jest przewód zwierający przycisk pilota, no i przycisk w kokpicie.
    Kolega Kotbury robił chyba coś w tym stylu.
    Możesz też użyć pilota sterowanego światłami długimi - pilota HB na systemem DTM, lub jego kopi pilota Blink DTM.
    Same zalety - oprócz ceny oczywiście...
    pozdrawiam
    PROXIMILIAN

    0
  • #16 16 Gru 2017 19:58
    bestboy21
    Poziom 39  

    Oj tam, jak nie zadziała to po prostu zrobi się pasywne przekazywanie sygnału.
    Na antenę fabryczną naklei drugą antenę, do tego koncentryk, ekran na masę, koncentryk poprowadzi do lusterka a w lusterku normalna antenka 1/4 fali.
    To tylko pilot a nie nadajnik 100W, nie dajmy się zwariować.

    0
  • #17 17 Gru 2017 03:37
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    Fakt - robiłem (jak napisał Proxy...) - w Audi A6 - wykorzystałem oryginalne przyciski z systemu HomeLink w daszku słonecznym (to Audi miało starą wersję HomeLinka, która nie gadała właściwie z niczym - tylko stałokodowce zresztą - i o dziwo 433 Eldrimu/ Wiśniowskiego...), pilot Faac Fix nalepiony na oryginalnym nadajniku HL przy prawym reflektorze a jako połączenia przycisku z pilotem użyłem oryginalnego połączenia daszka z nadajnikiem (nie chcąc robić kablowej rewolucji w tym nieco skomputeryzowanym aucie) - które to połączenie o dziwo nie korzystało z magistrali CAN (aczkolwiek na pewno była tam jakaś cyfrowa transmisja danych) tylko było bezpośrednie.

    PS - niemal wszystkie droższe BMW, połowa lepiej wyposażonych Focusów i wszystkie Galaxy też mają grzaną przednią szybę - z GPS lub pilotami do bram w aucie wtedy -podobnie- jest potężny problem.

    0