Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Awaryjność silnika diesla Fiat, Opel

zbigniew9 23 Gru 2017 17:58 1944 26
  • #1 23 Gru 2017 17:58
    zbigniew9
    Poziom 12  

    Witajcie
    Interesuje mnie silnik montowany w Oplu Combo D ( trzecia generacja).
    Dokładnie mówiąc silnik diesla 1.9CDTI 90KM, 2.0CDTI 135 KM.
    Czy to motory awaryjne, mówią że to jest ta sama jednostka napędowa co w Fiacie Doblo, z innym opisem. Sam już nie wiem.
    Pozdrawiam

    0 26
  • #2 23 Gru 2017 20:11
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Wszystkie diesle w Oplach nowszych niż Vectra A są włoskie. A włoskie są lepsze niż niemieckie, mniej awaryjne, lepsza kultura pracy.

    0
  • #3 23 Gru 2017 20:31
    tkaczu1
    Poziom 17  

    Witam.Na dzień dzisiejszy silniki dieslowskie fiata są jednymi z najlepszych na rynku praktycznie bezawaryjne przy prawidłowym użytkowaniu.Osobiście mam vectre c 1,9CDTI 150km i zrobiłem 300kkm bez wiekszych problemów .zwracać trzeba uwagę na prawidłową eksploatację DPF-a.

    0
  • #4 24 Gru 2017 23:35
    zbigniew9
    Poziom 12  

    Czyli opcja silnik diesla 1.9CDTI 90KM, 2.0CDTI 135 KM w Oplu to nic innego jak jednostka napędowa z Fiata?
    czyli warto rozglądać się za Oplem

    Dodano po 1 [minuty]:

    Interesuje mnie rocznik 2010-2013

    0
  • #5 24 Gru 2017 23:45
    Karaczan
    Poziom 39  

    1.9 na pewno jest fiatowski, niezły silnik.
    2.0 nie wiem. Fiat swojego takiego nie ma. Brał od PSA, np w Scudo.
    Też niezłe. Ale jeśli tak jak Scudo nie posiada pompy wstępnej paliwa, to bywa czasem upierdliwy.
    Wrażliwy na szczelność układu przed pompą CR.

    0
  • #7 25 Gru 2017 00:29
    Karaczan
    Poziom 39  

    W pewnym uproszczeniu powiedzmy tak:
    Jeśli silnik pod osłoną wygląda tak jak na foto, to jest to Multijet/2 Fiata ;)
    1.6 i 1.9 wyglądają praktycznie identycznie.
    1.3 delikatnie inaczej, jakbyś pytał czy Combo 1.3 CDTI też jest fiatowy.
    Jest.
    Awaryjność silnika diesla Fiat, Opel

    Można jeszcze poznać po wytłoczonym logo FPT w niektórych miejscach silnika.

    1
  • #8 25 Gru 2017 08:54
    zbigniew9
    Poziom 12  

    Podpytuje, ponieważ chcę kupić pojazd z silnikiem diesla.
    Dwie opcje co do marki, Fiat najlepiej maxi lub Opel Combo. Brałem tez pod uwagę Berlingo XTR diesel 1.6 110KM -120KM. Tylko ta nieszczęsna skrętna tylna belka.

    0
  • #9 25 Gru 2017 09:01
    dabu
    Poziom 31  

    2.0 to również włoski silnik, zmodernizowany nieco.

    1
  • #10 25 Gru 2017 10:33
    lelum0
    Poziom 16  

    W Oplach to nie trzeba się bać fiatowskich silników, tylko oplowskich skrzyń biegów - M32.

    0
  • #11 25 Gru 2017 12:12
    3029369
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 25 Gru 2017 15:53
    tzok
    Moderator Samochody

    Pong.Chu napisał:
    M32 jest 6-biegowa skrzynia montowana do silników z turbiną (też benzynowe).
    Dobra skrzynia... tylko delikatna. Wytrzymuje jakieś 150-180 tys. km. Można regenerować.

    0
  • #14 25 Gru 2017 16:09
    omegolotC30NE
    Poziom 20  

    tzok napisał:
    Pong.Chu napisał:
    M32 jest 6-biegowa skrzynia montowana do silników z turbiną (też benzynowe).
    Dobra skrzynia... tylko delikatna. Wytrzymuje jakieś 150-180 tys. km. Można regenerować.
    Trochę się pomyliłeś. Dobra to jest F40. M32 po lifcie jest lepsza i tylko tyle.

    0
  • #15 25 Gru 2017 16:40
    tzok
    Moderator Samochody

    Dobra w sensie że zapewnia komfort jazdy, bo jest dobrze zestopniowana (choć w różnych modelach aut ma różne przełożenia). Awaryjna bo nie wytrzymują główne łożyska (właściwie to ich gniazda). Mając do wyboru Fiatowską 5'kę czy Oplowską 6'kę wybrałbym jednak M32.

    0
  • #16 06 Sty 2018 13:28
    zbigniew9
    Poziom 12  

    Koledzy, muszę raz jeszcze napisać w temacie jednostki napędowej.
    Chodzi o to że, trasy to dojazd do pracy ok 5 km, co dwa tygodnie wyjazd ok 400km w jedną stronę. I, czy diesel będzie miał rację bytu? Znajomi odradzają diesla... nie dogrzejesz silnika..
    Zastanawiam się nad benzyną, czy Opel Combo bądź Fiat Doblo mają mocniejszą jednostkę napędową jak 1.4 95KM??

    0
  • #17 06 Sty 2018 13:42
    gromleon
    Poziom 32  

    A benzyna się w 5 km nagrzeje? Ja mam czasem codziennie tylko 2 km w jedną stronę i śmigam 2.4 jtd. Zostaw doradztwo innych kup sobie samochód , który ci się podoba i tyle. Każdy się popsuje, prędzej czy później. Kwestia ekonomi jazdy zależy od tylu czynników, że silnik nie jest tu najważniejszy. Mój 2.4 po 3 km dmucha ciepłem z kratek. A miałem benzynę to dopiero po 7 coś tam ciepło. Kup w dobrym stanie i wystrzegaj się "okazji"

    0
  • #18 06 Sty 2018 15:04
    Karaczan
    Poziom 39  

    Dogrzanie jak dogrzanie. Ale relatywnie małe przebiegi więc ja osobiście nowoczesnego diesla bym nie brał na takie dojazdy.
    Jakby nie było nówka to nie będzie. Wtryski, pompę, turbo przy kupnie właściwie trudno 100% zdiagnozować. A dobrze "przypudrowanego" do sprzedaży trupa już w ogóle.
    A naprawy tanie nie są, jak zresztą każdego diesla CR jeśli mają być wykonane dobrze.
    A przy planowanych przelotach oszczędności z posiadania diesla mogą nie pokryć kosztów serwisowania.
    Do tego przy krótkich miastowych jazdach licz się jeszcze z EGR, dwumasem i ew DPF jeśli upatrzone auto posiada.

    Ale to takie tam czarne scenariusze człowieka który fanem klekotów nie jest ;)
    Generalnie fiatowskie CR są jednymi z najlepszych klekotów na rynku, jeśli są eksploatowane z głową i sensownie serwisowane.

    Co do Fiata Doblo, po za 1.4 16V 95KM istnieją jeszcze 1.4 16V T-Jet, chyba 120KM, jednak spotkać je jest trudno.

    0
  • #19 06 Sty 2018 15:58
    Megawe
    Poziom 29  

    Po sąsiedzku w jednej Vectrze C rozsypało się łożysko kulkowe na wałku rozrządu, które robi też za opór wzdłużny i uszkodzony mechanicznie czujnik położenia. Wałki rozrządu w tym silniku są łozyskach igiełkowych.
    W innej Vectrze C popękał okrągły gumowy uszczelniacz pomiędzy miską olejową ze smokiem oleju a kanałem w bloku do pompy olejowej. Skutek, brak ciśnienia oleju i silnik do remontu.
    Dokładnie w jakich to silnikach się stało to nie wiem.

    http://mij.pl/wadliwa-uszczelka-smoka-pompy-oleju-insignia-2-0-cdti/

    0
  • #20 08 Sty 2018 21:46
    zbigniew9
    Poziom 12  

    Czy silniki benzynowe w Citroenie Berlingo czy też Peugot Partner 2012r-
    to alternatywa dla benzyny Fiata Doblo czy Opla Combo?
    Warto szukać?

    0
  • #21 09 Sty 2018 12:26
    mars991
    Poziom 9  

    Witam. Od 4 lat jestem użytkownikiem ZafiryB z silnikiem Z19DTH (oczywiście baza fiata) zrobiłem ok.50kkm. Większość po mieście, ale zdażały się trasy po 700km. Auto nigdy nie stanęło! Rok po zakupie wymieniłem kompletne sprzęgło gdyż powoli słychać było 2-masę, przy okazji wymieniony został olej w skrzyni na Fuchs Sintofluid i wlano go o 2 setki powyżej korka inspekcyjnego (dobra rada od kolegi z forum zafiry), co do EGR, DPF i super klap wirowych w kolektorze ssącym to nie będę się wypowiadał bo z tym jest tak jak z bolącymi chorymi zębami, jak nie mamy na leczenie to rwiemy. Dopowiem jeszcze że autem dojeżdżam do pracy codziennie po 3km w jedną stronę😊.

    0
  • #22 09 Sty 2018 12:52
    pepe150
    Poziom 33  

    wichurewicz napisał:
    Wszystkie diesle w Oplach nowszych niż Vectra A są włoskie. A włoskie są lepsze niż niemieckie, mniej awaryjne, lepsza kultura pracy.


    X20DTH, X20DTL, Y20DTH też są włoskie?
    Bo mnie się wydaje, że to Opel je robił, a opinie miały jaką mają.
    Każde następne były już Fiata.
    A były jeszcze 1.7 DTI i chyba CDTI - a to produkcja japońska Isuzu.

    0
  • #23 09 Sty 2018 13:41
    mars991
    Poziom 9  

    Te 2.0d miałem w astrze g i vectrze b i tu już nie było tak kolorowo bo w obydwóch po paru miesiącach musiałem robić nieszczęsną VP44 bosha. I chociaż pompy te chodzą w 1.8 forda i bmw to właśnie w oploskich siadały najczęściej, dużo osób twierdzi że to przez trawersy. Nie chce się wymądrzać ale chyba to były silniki GMa. Jedno co było w nich dobre to trwały rozrząd na łańcuchu.

    0
  • #24 26 Lis 2018 16:39
    naprawa-pomp.com

    Poziom 13  

    Trawersy mogły mieć wpływ na żywotność pompy bo przy ich uszkodzeniu pracowała zapowietrzona. Mogło nie być problemów z rozruchem ale powietrze tam było i pracowała sobie na sucho. Gorzej jak nie było możliwości odpalenia samochodu po dłuższym postoju. Ale z perspektywy czasu i nowych samochodów. Trafiają się pompy niestety już coraz rzadziej nawet z 1997 roku audi 2.5 tdi. Na obecną chwilę wytrzymała 21 lat. Wszyscy wiemy jak mało wytrzymałe są układy wtryskowe nowych samochodów. O takich rocznikach możemy zapomnieć. Nawet na złomie już ich dawno nie będzie. A że komuś się zepsuła pompa tu itam Powtarzam, każdy sterownik prędzej czy później musi paść. Nawet jak jeździ, to i tak jest prawie żywym trupem. Połączenie aluminiowe do źródła tranzystora polowego ledwo się trzyma jego struktury. Wystarczy delikatnie pociągnąć i połączenie odpada bądź wychodzi z całą strukturą krzemową. Po prostu sterowanie zaworem dawki jest przegrzane.

    0
  • #25 26 Lis 2018 17:20
    Kuba367
    Poziom 5  

    Jeśli chodzi o te silniki co wymieniłeś to są raczej trwałe, pod warunkiem, że będzeisz dobrze o nie dbał i nie przeciągał zbytnio wymian oleju.

    0
  • #26 26 Lis 2018 18:16
    chisel
    Poziom 25  

    gromleon napisał:
    A benzyna się w 5 km nagrzeje?

    Nagrzeje do 90 i w mrozy, ale V6, a na pewno X25XE, tyle że to "old school" ;-)
    Silniki te fiatowskie 1.9 JTD jako tako nie są awaryjne. Tzn. każdy może się zepsuć, ale względnie są to wytrzymałe silniki.

    0
  • #27 26 Lis 2018 21:04
    MikeC
    Poziom 21  

    Silniki Fiata w Oplu są ogólnie ok vectra c i zafira b czy astra h nie miały większych problemów bo to silniki Z19DT Z19DTH czy Z19DTL (wiadomo dwumasy , egry , czy klapy wirowe ale to chyba wszystkie diesle). Silnik A20DTH ,A20DTJ itp czyli Insignia A i Zafira C ogólnie jeżdzą tylko ta nieszczęsna uszczelka smoka oleju która twardnieje (przez dolewanie oleju napędowego do oleju silnikowego przy wypalaniu dpfa) i w efekcie czego czasami dochodzi do zacierania panewek głównych ... No niestety te diesle do miasta na krótkie trasy nie za bardzo (często przerywają wypalanie dpf i potęgują efekt dolewania ropy do oleju ... ).. Jest jeszcze silnik B20dth z Adblue na razie większych problemów nie widać (oprócz czujnika tlenków azotu"2" który pada na potęgę i w ASO kosztuje ok 2300pln )... Jest jeszcze Fiatowski B16DTH w combo D raczej bezproblemowy no i Fiatowskie 1.3 raczej proste i w miarę trwałe ..

    0