Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Awaryjność silnika diesla Fiat, Opel

zbigniew9 23 Dec 2017 17:58 4812 26
Texa Poland
  • #1
    zbigniew9
    Level 12  
    Witajcie
    Interesuje mnie silnik montowany w Oplu Combo D ( trzecia generacja).
    Dokładnie mówiąc silnik diesla 1.9CDTI 90KM, 2.0CDTI 135 KM.
    Czy to motory awaryjne, mówią że to jest ta sama jednostka napędowa co w Fiacie Doblo, z innym opisem. Sam już nie wiem.
    Pozdrawiam
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Texa Poland
  • #2
    wichurewicz
    Level 25  
    Wszystkie diesle w Oplach nowszych niż Vectra A są włoskie. A włoskie są lepsze niż niemieckie, mniej awaryjne, lepsza kultura pracy.
  • #3
    tkaczu1
    Level 17  
    Witam.Na dzień dzisiejszy silniki dieslowskie fiata są jednymi z najlepszych na rynku praktycznie bezawaryjne przy prawidłowym użytkowaniu.Osobiście mam vectre c 1,9CDTI 150km i zrobiłem 300kkm bez wiekszych problemów .zwracać trzeba uwagę na prawidłową eksploatację DPF-a.
  • #4
    zbigniew9
    Level 12  
    Czyli opcja silnik diesla 1.9CDTI 90KM, 2.0CDTI 135 KM w Oplu to nic innego jak jednostka napędowa z Fiata?
    czyli warto rozglądać się za Oplem

    Dodano po 1 [minuty]:

    Interesuje mnie rocznik 2010-2013
  • Texa Poland
  • #5
    Karaczan
    Level 41  
    1.9 na pewno jest fiatowski, niezły silnik.
    2.0 nie wiem. Fiat swojego takiego nie ma. Brał od PSA, np w Scudo.
    Też niezłe. Ale jeśli tak jak Scudo nie posiada pompy wstępnej paliwa, to bywa czasem upierdliwy.
    Wrażliwy na szczelność układu przed pompą CR.
  • #7
    Karaczan
    Level 41  
    W pewnym uproszczeniu powiedzmy tak:
    Jeśli silnik pod osłoną wygląda tak jak na foto, to jest to Multijet/2 Fiata ;)
    1.6 i 1.9 wyglądają praktycznie identycznie.
    1.3 delikatnie inaczej, jakbyś pytał czy Combo 1.3 CDTI też jest fiatowy.
    Jest.
    Awaryjność silnika diesla Fiat, Opel

    Można jeszcze poznać po wytłoczonym logo FPT w niektórych miejscach silnika.
  • #8
    zbigniew9
    Level 12  
    Podpytuje, ponieważ chcę kupić pojazd z silnikiem diesla.
    Dwie opcje co do marki, Fiat najlepiej maxi lub Opel Combo. Brałem tez pod uwagę Berlingo XTR diesel 1.6 110KM -120KM. Tylko ta nieszczęsna skrętna tylna belka.
  • #9
    dabu
    Level 32  
    2.0 to również włoski silnik, zmodernizowany nieco.
  • #10
    lelum0
    Level 16  
    W Oplach to nie trzeba się bać fiatowskich silników, tylko oplowskich skrzyń biegów - M32.
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    User removed account
    Level 1  
  • #13
    tzok
    Moderator of Cars
    Pong.Chu wrote:
    M32 jest 6-biegowa skrzynia montowana do silników z turbiną (też benzynowe).
    Dobra skrzynia... tylko delikatna. Wytrzymuje jakieś 150-180 tys. km. Można regenerować.
  • #14
    omegolotC30NE
    Level 22  
    tzok wrote:
    Pong.Chu wrote:
    M32 jest 6-biegowa skrzynia montowana do silników z turbiną (też benzynowe).
    Dobra skrzynia... tylko delikatna. Wytrzymuje jakieś 150-180 tys. km. Można regenerować.
    Trochę się pomyliłeś. Dobra to jest F40. M32 po lifcie jest lepsza i tylko tyle.
  • #15
    tzok
    Moderator of Cars
    Dobra w sensie że zapewnia komfort jazdy, bo jest dobrze zestopniowana (choć w różnych modelach aut ma różne przełożenia). Awaryjna bo nie wytrzymują główne łożyska (właściwie to ich gniazda). Mając do wyboru Fiatowską 5'kę czy Oplowską 6'kę wybrałbym jednak M32.
  • #16
    zbigniew9
    Level 12  
    Koledzy, muszę raz jeszcze napisać w temacie jednostki napędowej.
    Chodzi o to że, trasy to dojazd do pracy ok 5 km, co dwa tygodnie wyjazd ok 400km w jedną stronę. I, czy diesel będzie miał rację bytu? Znajomi odradzają diesla... nie dogrzejesz silnika..
    Zastanawiam się nad benzyną, czy Opel Combo bądź Fiat Doblo mają mocniejszą jednostkę napędową jak 1.4 95KM??
  • #17
    User removed account
    Level 1  
  • #18
    Karaczan
    Level 41  
    Dogrzanie jak dogrzanie. Ale relatywnie małe przebiegi więc ja osobiście nowoczesnego diesla bym nie brał na takie dojazdy.
    Jakby nie było nówka to nie będzie. Wtryski, pompę, turbo przy kupnie właściwie trudno 100% zdiagnozować. A dobrze "przypudrowanego" do sprzedaży trupa już w ogóle.
    A naprawy tanie nie są, jak zresztą każdego diesla CR jeśli mają być wykonane dobrze.
    A przy planowanych przelotach oszczędności z posiadania diesla mogą nie pokryć kosztów serwisowania.
    Do tego przy krótkich miastowych jazdach licz się jeszcze z EGR, dwumasem i ew DPF jeśli upatrzone auto posiada.

    Ale to takie tam czarne scenariusze człowieka który fanem klekotów nie jest ;)
    Generalnie fiatowskie CR są jednymi z najlepszych klekotów na rynku, jeśli są eksploatowane z głową i sensownie serwisowane.

    Co do Fiata Doblo, po za 1.4 16V 95KM istnieją jeszcze 1.4 16V T-Jet, chyba 120KM, jednak spotkać je jest trudno.
  • #19
    Megawe
    Level 34  
    Po sąsiedzku w jednej Vectrze C rozsypało się łożysko kulkowe na wałku rozrządu, które robi też za opór wzdłużny i uszkodzony mechanicznie czujnik położenia. Wałki rozrządu w tym silniku są łozyskach igiełkowych.
    W innej Vectrze C popękał okrągły gumowy uszczelniacz pomiędzy miską olejową ze smokiem oleju a kanałem w bloku do pompy olejowej. Skutek, brak ciśnienia oleju i silnik do remontu.
    Dokładnie w jakich to silnikach się stało to nie wiem.

    http://mij.pl/wadliwa-uszczelka-smoka-pompy-oleju-insignia-2-0-cdti/
  • #21
    mars991
    Level 10  
    Witam. Od 4 lat jestem użytkownikiem ZafiryB z silnikiem Z19DTH (oczywiście baza fiata) zrobiłem ok.50kkm. Większość po mieście, ale zdażały się trasy po 700km. Auto nigdy nie stanęło! Rok po zakupie wymieniłem kompletne sprzęgło gdyż powoli słychać było 2-masę, przy okazji wymieniony został olej w skrzyni na Fuchs Sintofluid i wlano go o 2 setki powyżej korka inspekcyjnego (dobra rada od kolegi z forum zafiry), co do EGR, DPF i super klap wirowych w kolektorze ssącym to nie będę się wypowiadał bo z tym jest tak jak z bolącymi chorymi zębami, jak nie mamy na leczenie to rwiemy. Dopowiem jeszcze że autem dojeżdżam do pracy codziennie po 3km w jedną stronę😊.
  • #22
    pepe150
    Level 36  
    wichurewicz wrote:
    Wszystkie diesle w Oplach nowszych niż Vectra A są włoskie. A włoskie są lepsze niż niemieckie, mniej awaryjne, lepsza kultura pracy.


    X20DTH, X20DTL, Y20DTH też są włoskie?
    Bo mnie się wydaje, że to Opel je robił, a opinie miały jaką mają.
    Każde następne były już Fiata.
    A były jeszcze 1.7 DTI i chyba CDTI - a to produkcja japońska Isuzu.
  • #23
    mars991
    Level 10  
    Te 2.0d miałem w astrze g i vectrze b i tu już nie było tak kolorowo bo w obydwóch po paru miesiącach musiałem robić nieszczęsną VP44 bosha. I chociaż pompy te chodzą w 1.8 forda i bmw to właśnie w oploskich siadały najczęściej, dużo osób twierdzi że to przez trawersy. Nie chce się wymądrzać ale chyba to były silniki GMa. Jedno co było w nich dobre to trwały rozrząd na łańcuchu.
  • #24
    naprawa-pomp.com

    Level 15  
    Trawersy mogły mieć wpływ na żywotność pompy bo przy ich uszkodzeniu pracowała zapowietrzona. Mogło nie być problemów z rozruchem ale powietrze tam było i pracowała sobie na sucho. Gorzej jak nie było możliwości odpalenia samochodu po dłuższym postoju. Ale z perspektywy czasu i nowych samochodów. Trafiają się pompy niestety już coraz rzadziej nawet z 1997 roku audi 2.5 tdi. Na obecną chwilę wytrzymała 21 lat. Wszyscy wiemy jak mało wytrzymałe są układy wtryskowe nowych samochodów. O takich rocznikach możemy zapomnieć. Nawet na złomie już ich dawno nie będzie. A że komuś się zepsuła pompa tu itam Powtarzam, każdy sterownik prędzej czy później musi paść. Nawet jak jeździ, to i tak jest prawie żywym trupem. Połączenie aluminiowe do źródła tranzystora polowego ledwo się trzyma jego struktury. Wystarczy delikatnie pociągnąć i połączenie odpada bądź wychodzi z całą strukturą krzemową. Po prostu sterowanie zaworem dawki jest przegrzane.
  • #25
    Kuba367
    Level 8  
    Jeśli chodzi o te silniki co wymieniłeś to są raczej trwałe, pod warunkiem, że będzeisz dobrze o nie dbał i nie przeciągał zbytnio wymian oleju.
  • #26
    chisel
    Level 27  
    gromleon wrote:
    A benzyna się w 5 km nagrzeje?

    Nagrzeje do 90 i w mrozy, ale V6, a na pewno X25XE, tyle że to "old school" ;-)
    Silniki te fiatowskie 1.9 JTD jako tako nie są awaryjne. Tzn. każdy może się zepsuć, ale względnie są to wytrzymałe silniki.
  • #27
    MikeC
    Level 29  
    Silniki Fiata w Oplu są ogólnie ok vectra c i zafira b czy astra h nie miały większych problemów bo to silniki Z19DT Z19DTH czy Z19DTL (wiadomo dwumasy , egry , czy klapy wirowe ale to chyba wszystkie diesle). Silnik A20DTH ,A20DTJ itp czyli Insignia A i Zafira C ogólnie jeżdzą tylko ta nieszczęsna uszczelka smoka oleju która twardnieje (przez dolewanie oleju napędowego do oleju silnikowego przy wypalaniu dpfa) i w efekcie czego czasami dochodzi do zacierania panewek głównych ... No niestety te diesle do miasta na krótkie trasy nie za bardzo (często przerywają wypalanie dpf i potęgują efekt dolewania ropy do oleju ... ).. Jest jeszcze silnik B20dth z Adblue na razie większych problemów nie widać (oprócz czujnika tlenków azotu"2" który pada na potęgę i w ASO kosztuje ok 2300pln )... Jest jeszcze Fiatowski B16DTH w combo D raczej bezproblemowy no i Fiatowskie 1.3 raczej proste i w miarę trwałe ..