Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rozruch silnika indukcyjnego dzięki dodatkowej impedancji

Artur212 11 Sty 2018 17:24 336 7
  • #1 11 Sty 2018 17:24
    Artur212
    Poziom 3  

    Witam. Mam pytanie do dołączonego fragmentu podręcznika dotyczącego maszyn elektrycznych.Rozruch silnika indukcyjnego dzięki dodatkowej impedancji
    Czy te zmniejszone napięcie o którym mówi autor mogę wyrazić wzorem wynikającym z napięciowego prawa Kirchoffa?$$Us=Uz-Ui$$
    Gdzie Us to spadek napięcia na uzwojeniu stojana, Uz to napięcia zasilające, a Ui to spadek napięcia na dodatkowej impedancji?

    Czyli prąd doprowadzony do silnika będzie równy $$I=Uz-Ui/Zw$$ gdzie Zw to impedancja wypadkowa dołączonej impedancji i uzowojenia stojana.

    Z góry dziękuję za odpowiedź
    Pozdrawiam

    0 7
  • #3 11 Sty 2018 19:55
    Artur212
    Poziom 3  

    W takim razie proszę o pomoc w jaki sposób można wyznaczyć napięcie na uzwojeniach stojana za pomocą impedancji dodatkowej i impedancji uzwojenia.

    0
  • #4 11 Sty 2018 20:06
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Artur212 napisał:
    gdzie Zw to impedancja wypadkowa dołączonej impedancji i uzowojenia stojana.

    Kolego tylko się opisz czy włączasz Impedancję czy rezystancję.

    0
  • #5 11 Sty 2018 20:12
    Artur212
    Poziom 3  

    Powiedzmy, że włączam dławik, czyli oporność bierną indukcyjną

    0
  • #6 11 Sty 2018 20:37
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Artur212 napisał:
    Powiedzmy, że włączam dławik, czyli oporność bierną indukcyjną

    Włączanie indukcyjności jest gorsze od rezystancji, bardziej kładzie charakterystykę rozruchu.

    0
  • #7 11 Sty 2018 20:40
    Kraniec_Internetów
    Poziom 39  

    Musisz więc znać wartość indukcyjności tego dławika, i wartość rezystancji. Po tym wartość rezystancji i indukcyjności uzwojeń silnika. Policzysz to używając napiecia i lrądu znamionowego silnika i cosfi. Znając to liczysz impedancję całości i wyliczasz prąd jaki popłynie znamionowo. Potem wyliczasz impedancję uzwojeń silnika (którą policzyłes wcześniej licząc kch rezystancję i reaktancję), mnożysz przez prąd i gotowe.

    0
  • #8 11 Sty 2018 22:46
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Po pierwsze impedancje fazową silnika wyliczysz z prądu rozruchowego.
    Po drugie przy poślizgu s=1 R ~~=0 w porównaniu z Xl więc cos fi jest tez bardzo niski 0,08.
    Prąd rozruchowy bardzo prosto policzyć tak jak i napięcie na silniku , ale tylko w chwili rozruchu.

    0