Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra H - Z16XEP - r2004 - Silnik gaśnie na luzie

gazownik_ 29 Sty 2018 20:16 1611 10
  • #1 29 Sty 2018 20:16
    gazownik_
    Poziom 8  

    Witam, to mój pierwszy samochodowy wąte tutaj;
    mam problem z Opel Astra H r.2004 silnik Z16XEP – tylko benzyna, nie ma inst. gazowej.
    Silnik gaśnie gdy wrzucam na luz, czasami po kilku kilometrach, czasami po więcej. Gdy zgaśnie, mogę go od razu odpalić z kluczyka gdy się zatrzymam, lub gdy się jeszcze toczę puszczam sprzęgło wrzucam bieg i silnik zapala.
    Z odpaleniem nie ma absolutnie żadnych problemów na razie. Auto gaśnie w momencie, gdy puszczam gaz, wrzucam luz i hamuje, obroty powinny spaść do jałowych, a tymczasem wskazówka obrotomierza przelatuje przez obroty jałowe bez żadnego drgnięcia i silnik gaśnie, zapalają się standardowe kontrolki dla położenia kluczyka w zapłonie, potem jak wyżej odpalam auto bez problemu. Po kilku zgasnieciach na czerwonym swietle, potrafi już nie gasnąc do końca jazdy przez następne 15-20 km.
    Brak jakichkolwiek błędów, check engin się NIE zapala, kluczyk serwisowy też się nie zapala. Jeździłem dziś z mechanikiem z podpiętym kompem (chyba tech) podczas jazdy, auto zgasło w czasie jazdy kilka razy i nie wyłapało żadnego błędu… a inne parametry były wg mechanika ok.
    Można przyjąć, że problem występuje przy nagrzanym silniku, choć tu bym był ostrożny.
    Mechanik powiedział, że nie ma od czego zacząć i żeby czekać, aż zapali się jakiś konkretny błąd, żeby nie wymieniać na darmo dobrych części, a pierwszy raz ma z czyms takim do czynienia.
    Dodam, że poprzedniego dnia zatankowałem auto prawie na full, a następnego ranka po około 8-10 km pierwszy raz zgasło i gasło co chwilę, więc podejrzenie padło też na paliwo., dziś wieczorem usłyszałem, że auto leciutko popiarduje z wydechu (czego nie było)na jałowym jeśli nie zgasnie to leciutko pływają obroty, natomiast silnik na wyższych obrotach pracuje równo.
    Około 8msc temu były wymieniane świece i listwa zapłonowa, bo wypadały zapłony (tu komp[uter sygnalizował błąd).
    Również był pomysł, że sterownik silnika szwankuje.
    Dzieki z góry za rady i sugestie
    Paweł

    0 10
  • #2 30 Sty 2018 00:04
    migmig85
    Poziom 22  

    Wszystkie podciśnienia sprawdzone czy nie dostaje się gdzieś lewe powietrze ?
    Kompresja sprawdzona ?

    1
  • #3 30 Sty 2018 09:50
    gazownik_
    Poziom 8  

    migmig85 napisał:
    Wszystkie podciśnienia sprawdzone czy nie dostaje się gdzieś lewe powietrze ?
    Kompresja sprawdzona ?


    Prawdopodobinie nie, mechanik podpinał się tylko z komputerem, co chyba nie pozwala na odczyty kompresji - nie znam sie az tak bardzo. Na podstwaie komputer mówił, że wszystko ok.

    Dziś wyrzuciło mi błędy, zapalił się check i kluczyk serwisu.
    Błędy wypedałowane:
    ECN 030000
    ECN 030400
    ECN 040063
    ECN 000000

    0
  • #4 30 Sty 2018 21:23
    migmig85
    Poziom 22  

    Czym te błędy odczytałeś ??

    0
  • #5 30 Sty 2018 21:43
    MikeC
    Poziom 20  

    Kolektor ssacy x2 do demontażu (dolna część i górna ) + czyszczenie kanałów egra ( w kolektorze ) x4 ......

    1
  • #6 30 Sty 2018 23:14
    gazownik_
    Poziom 8  

    - błedy odczytałem metodą wciśnięty gaz i hamulec jednocześnie+przekręcenie kluczyka w pozycje zapłonu, bez odpalania silnika.

    Przekaże mojemu mechanikowi o czyszczeniu kolektora, żeby to ogarnął.

    Powyższe błedy to wypadanie zapłonu na 4 cylindrze i EGR, tylko że świece i cewke wymianiałem z 10 tys km temu i znowu by sie popsuło?
    Po ponowny odpaleniu silnika, błedy i check znikneły, ale Astra po nagrzaniu znowu zgasła pod rząd ze 4 razy po czym magicznie jej przeszło i dało się jechać...
    A powiedzcie, czy moze powodować to padający sterownik silnika? Lub paliwo złej jakości?
    Awaria nastapiła nagle, bez żadnych objawów, m innymi po zatankowaniu paliwa( tylko że wogle nie szarpie, tylko gaśnie)

    0
  • #7 30 Sty 2018 23:49
    rob4028
    Poziom 25  

    MikeC napisał:
    Kolektor ssacy x2 do demontażu (dolna część i górna ) + czyszczenie kanałów egra ( w kolektorze ) x4 ......

    prawda , ale chyba EGR do wymiany.....

    0
  • #8 31 Sty 2018 08:44
    MikeC
    Poziom 20  

    W tym silniku kanały egra idą do podstawy kolektora ssącego (tego z klapkami ) i mają cztery osobne kanały (do każdego cylindra osobno ) które się zatykają i wtedy zawór egr nie ma co robić :) ... Konieczny demontaż kolektora ssacego + podstawy kolektora z klapkami wirowymi (kanały egra widać na foto)..

    0
  • #9 04 Lut 2018 19:35
    gazownik_
    Poziom 8  

    Nagrałem film z jazdy i poskładałem w jeden krótki przedstawiający problem. Brak Check engin. Pozostały opis pod filmem na youtube.

    https://youtu.be/xw5lclMCyz8
    https://youtu.be/DqrV6qKhT7M

    Dodatkowe problemy oprócz gaśnięcia:
    - Czasami podczas jazdy mrygnie mi kontrolka od poduszki, tak z 2xdziennie, albo i rzadziej
    -Raz się zdarzyło, że na zgaszonym silniku i bez zaplonu poscilem reczny hamulec, a astra mrygnela 2xswiatlami awaryjnymi.
    -Zdarza sie ze, gdy zgasze swiatła mijania na zapalonym silniku to dalej sie swiecą, gasną po okolo 10 sek gdy zgasze silnik i wyjme kluczyk.
    -Czasami na tablicy rozdzielczej nie swieci sie kontrolka od swiatel mijania, pomimo ze swiatla sie palą.
    Sterownik silnika MT35E po regeneracji (myslalem, że pomoże, ale niestety nie pomoglo). Może trzeba założyć "nowy" inny sterownik?

    0
  • #10 23 Mar 2018 14:04
    gazownik_
    Poziom 8  

    Problem rozwiązany - do wymiany był sterownik silnika MT35E, po jego wymianie auto nie gaśnie i przestało sporadycznie szarpać. Oprócz sterownika nic innego nie wymieniłem, bo trafiłem do ogarniętego warsztatu od Opli w Warszawie. Diagnozowali dotąd aż, byli niemal pewni, że to sterownik. Dodam, że regeneracja tego sterownika się nie powiodła, bo jest on ciężki w naprawie (znaczna część elektroniki jest zalana klejem, żelem i bez dewastacji kompletnej nie można się do niej dostać. Więc Trzeba było włożyć sprawną używkę.
    Dodatkowo za mrygające od czasu do czasu kontrolki na desce rozdzielczej odpowiedzialny był uszkodzony kabel od złącza X1(tak powiedział elektronik), jest to gdzieś w okolicy dźwigni do otwierania maski.

    Dzięki za wszystkie rady.
    Pozdrawiam
    Paweł
    PS. Jeśli ktoś chce namiar na ten warsztat proszę informację na prv.

    1
  • #11 25 Maj 2018 21:11
    prymus2003
    Poziom 8  

    Witam, jak tam Twoja astra po wymianie sterownika ? Mam identyczne objawy ten sam rocznik i silnik. Gaśnie kiedy chce a czasem leci normalnie. Powiedz gasło ci auto jak stałeś czy tylko podczas jazdy ?

    1