Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra G, Z16XE - Dawkowanie paliwa podczas hamowania silnikiem

asterix27 05 Mar 2017 14:04 2859 83
  • #1 05 Mar 2017 14:04
    asterix27
    Poziom 19  

    Witam,

    Opel Astra G, Z16XE, 1.6, 16V, 2003 rok

    Problem jest taki że czasami nie odcina paliwa przy hamowaniu silnikiem. Sterownik podmieniany, wtryskiwacze podmieniane, sonda lambda podmieniana, przepustnica i pedał gazu też.
    Wówczas gdy nie odcina paliwa w parametrach czas wtrysku wynosi ok. 1,5 ms, sonda oscyluje, korekty krótkoterminowe na minus (czyli ECU odejmuje paliwo). Gdzie szukać przyczyny?

  • Fibaro
  • #2 05 Mar 2017 16:55
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    A jakie są objawy tego nie odcinania paliwa?

  • #3 05 Mar 2017 17:06
    asterix27
    Poziom 19  

    Szarpanie przy dodawaniu i odejmowaniu gazu, spadek mocy. Depnięcie w gaz powoduje szarpnięcie, puszczenie gazu również. Długie gazowanie na wolnych obrotach powoduje błędy P0130, P0170. Coś jest nie tak z wtryskiwaniem benzyny, ale nie mam już pomysłów co.

  • #4 05 Mar 2017 17:11
    wolf16
    Poziom 19  

    no to pojechałeś chłopie błędy ze składu mieszanki. Co pokazuje przepływomierz ?

  • #5 05 Mar 2017 17:23
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    W tym silniku niema przepływomierza. Sterownik podmieniany na taki o pewnej sprawności? Sonde podmieniałeś jedna czy obie?

  • #6 05 Mar 2017 17:30
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Daj dokładne opisy błędów bo np p0170 tyczy się mieszanki bogatej jak i ubogiej a w opisie podane było konkretnie.
    Mnie coś się kojarzy że właśnie w Oplu nie odcinało paliwa tylko schodził czas do 1,5ms.
    Coś mi się tak kojarzy z Vectra B 1.6 16V wiec może lepiej sprawdź na innych bo się naszukasz nie tam gdzie trzeba.

  • #7 05 Mar 2017 17:35
    wolf16
    Poziom 19  

    Teraz spojrzałem w schemat no nie ma zwracam honor

  • #8 05 Mar 2017 17:41
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    Ja właśnie mam Vectra B z Z16XE. W tych silnikach lubią padać sterowniki że względu na kiepska konstrukcje i beznadziejne umiejscowienie. Co do błędów to również P130 może się tyczy pierwszej bądź drugiej sondy.

  • Fibaro
  • #9 05 Mar 2017 18:12
    asterix27
    Poziom 19  

    Z tym chłopie to trochę ostrożnie. Nie zakładałbym tematu gdyby sprawa była prosta. Drugiej sondy nie podmieniałem, ale czy ona ma wpływ na pracę silnika?
    Sterownik podmieniany na nowy - udało mi się taki kupić. Problem w tym że czasami odcina a czasami nie.
    Co do opisu błędów to różnie to bywało:
    P0130 - O2 sensor 1 open circuit
    P0130 - O2 sensor 1 circuit voltage low
    P0136 - O2 sensor 2 circuit voltage high
    P0170 - Lean exhaust
    P0170 - fuel trim system Lean

    Z opisu wynika że mieszanka uboga. Pojawia się też błąd sondy 2 ale myślałem że to raczej wynik pozostałych błędów. Co sądzicie?

  • #10 05 Mar 2017 18:28
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    Wygląda jakby gdzieś było kiepskie przejście w obwodzie pierwszej sondy.

  • #11 05 Mar 2017 19:05
    asterix27
    Poziom 19  

    Problem w tym że błędy nie pojawiają się podczas normalnej eksploatacji, tylko np. podczas długiego gazowania na postoju. Samochód był 2 razy u elektryka, nic nie znalazł.

  • #12 05 Mar 2017 19:34
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    asterix27 napisał:
    tylko np. podczas długiego gazowania na postoju

    No to po co gazujesz?

  • #13 05 Mar 2017 20:31
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    A spróbuj zrobić manewr zamiany wtyczek od sond lambda, przewody powinny wystarczyć, u mnie przynajmniej tak się dało zrobić, i co wtedy ci komputer pokaże.

    Strumien swiadomosci swia napisał:

    No to po co gazujesz?

    Serio? Musiałeś?

  • #14 05 Mar 2017 21:00
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    bubu1769 napisał:
    Serio? Musiałeś?


    Tak bo te silniki znane są z brania oleju który fałszuje skład mieszanki ma się bogate spaliny ale od oleju palonego.

  • #15 05 Mar 2017 21:12
    asterix27
    Poziom 19  

    Przecież nie gazuje po to żeby uzyskać błąd, tylko uzyskałem go przypadkiem kiedy robiłem testy na postoju. Generalnie nie ma żadnych błędów. Gdyby wszystko było ok to mógłbym gazować cały dzień i nie powinno wywalić żadnego błędu. Coś jest nie tak z mieszanką. Ten brak odcinania paliwa to drugi punkt zaczepienia. Najgorsze jest to że to nie ma charakteru stałego, tylko raz odcina a raz nie. To raczej wyklucza okablowanie. Tylko jaki wpływ może mieć na to sonda 2?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    bubu1769 napisał:
    Serio? Musiałeś?


    Tak bo te silniki znane są z brania oleju który fałszuje skład mieszanki ma się bogate spaliny ale od oleju palonego.


    Czemu opierasz się na domysłach a nie na faktach? Mój silnik jest po remoncie i bierze 200 ml oleju na 10000 km (słownie: dziesięć tysięcy kilometrów)

  • #16 05 Mar 2017 21:22
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    Mój ma 260k km najechane bez remontu, jeździ prawie że pół na pół olej z LPG, kat już dawno temu powiedział auf wiedersehen i jakoś błędów niet.
    Okablowania na razie bym nie wykluczał bo właśnie niepewne połączenie gdzieś na przewodach może dawać nie systematyczne objawy, dlatego sugeruje próbę zamiany wtyczek od sond lambda.

  • #17 05 Mar 2017 21:31
    wopik6
    Poziom 13  

    Jakie jest ciśnienie paliwa bo nic o tym nie napisałeś.

  • #18 05 Mar 2017 21:33
    asterix27
    Poziom 19  

    Nie pisałem bo jest ok. 3,8 bara.

  • Fibaro
  • #20 05 Mar 2017 23:18
    asterix27
    Poziom 19  

    28 kPa na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku.
    Naprawdę wszystko już zostało sprawdzone. Może ktoś po prostu spotkał się lub potrafi podać powód braku odcinania paliwa podczas hamowania silnikiem.

  • #21 06 Mar 2017 13:00
    wopik6
    Poziom 13  

    No to nie ma siły, logi trzeba zrobić. Może uda się coś złapać. Tłumik/katalizator czasem nie są przytkane?

  • #22 06 Mar 2017 13:10
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    ABS jakie widzi prędkości? Jakie błędy w samym ABS? Czujnik przepustnicy, jakie widzi parametry? Podejrzałbym jego sygnał oscyloskopem.

  • #23 07 Mar 2017 10:17
    asterix27
    Poziom 19  

    Jak pisałem w pierwszym poście przepustnica podmieniana i sprawdzana. Nic niepokojącego nie ma. Prędkości z kół w porządku, wszystkie równe.

    Czy sonda 2 (za katem) ma jakiś wpływ na sondę 1 (przed katem)? Raz pojawił się błąd P0136.

  • #24 07 Mar 2017 12:32
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    Teoretycznie druga sonda odpowiada tylko za sprawdzanie sprawności kata.

  • #25 07 Mar 2017 12:47
    asterix27
    Poziom 19  

    Tak jest teoretycznie :)

    Dodatkowy objaw jest taki ze jak hamuję silnikiem (niezależnie czy odcina paliwo czy nie) to czuję tak jakby samochód przyspieszał i hamował, przyspieszał i hamował .... i tak na przemian. Jakby "coś" dodawało gazu i odpuszczało.

    Myślałem że może jakaś dodatkowa, "lewa masa" podawana na wtryski wtedy kiedy nie powinna, ale to raczej byłby błąd. Ewentualnie gdzie szukać lewej masy?

  • #27 07 Mar 2017 16:58
    asterix27
    Poziom 19  

    Słuszna sugestia. Jeździłem sporo z lapkiem i podaje paliwo przy różnych obrotach przy hamowaniu silnikiem - a to 4000, a to 3000, a to 2000. Takie obroty widzę w programie diagnostycznym, ale w rzeczywistości mogą być jakieś zaburzenia - powiedzmy jakiś niezauważalny impuls do sterownika. Gdzie sugerujesz szukać?

  • #28 07 Mar 2017 17:49
    emeryt2
    Poziom 42  

    W czujniki położenia przepustnicy - ECU.
    Zostaw w spokoju II sondę , I sonda; jeżeli jest niskie napięcie to nic innego jak brak 12 V, (jeżeli jest to na grzałce) , jak wysokie , to brak masy.
    Jak zachowuje się I sonda na wolnych obrotach (gaz zostaw w spokoju) , sinusoida prawidłowa?

  • #29 07 Mar 2017 18:17
    asterix27
    Poziom 19  

    Prawidłowa. Na poniższym filmiku ładnie widać jak czasami nie odcina paliwa:

    https://drive.google.com/file/d/0BzSc6Ucz1hFcTjFnLTZYTUxiZGc/view?usp=drivesdk

    Co jeszcze zauważyłem - dojeżdżam do skrzyżowania hamując silnikiem, jest ok. 1500 obrotów, wrzucam na luz i hamuję do zatrzymania się, zatrzymuję się a na wyświetlaczu chwilowe spalanie w górę: 4,3 - 5,6 - 6,8 - 7,5, po czym spadek w dół do 0,8 - 0,9. Coś "dolewa" paliwa a ECU koryguje. Albo np. przegazowka na postoju, puszczam gaz, a chwilowe spalanie powoli 1,2 - 1,1 -1,0 - 0,9 - 0,8, zamiast od razu spaść do 0,8. Coś dolewa paliwa a ECU koryguje.
    Jestem prawie pewien że coś "miesza" w pracy wtryskiwaczy, tylko co.

  • #30 07 Mar 2017 20:00
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    Tylko że sygnał spalania masz podawany bezpośrednio z ECU, i wygląda na to że sam komputer podlewa, może zeczywiscie czujnik podciśnienia jest walnięty i ECU myśli że silnik chodzi pod obciążeniem, jak podmieniales przepustnice nie miałeś jakoś specjalnie dużo syfu w kolektorze?

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo