Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OPEL ZAFIRA - Zaniki mocy 2.0 dti

sasanp 01 Kwi 2018 13:28 1791 16
  • #1 01 Kwi 2018 13:28
    sasanp
    Poziom 12  

    Witam czytałem już inne posty ale nie znalazłem rozwiązania problemu.
    Mam nietypowy problem auto czasem ma taką moc, że aż w fotele wciska a raz jedzie jak wolnossący. Zauważyłem, że jak głośniej zawory klepią ma moc a jak silnik cicho chodzi to nie ma mocy. Pojawił się też problem z odpalaniem przy mrozie. Świece żarowe są sprawdzone i sprawne.

    Auto jest po:
    Regeneracji pompy wtryskowej z wymianą sterownika pompy na inny włącznie,
    Regeneracja turbo,
    Wymiana zaworu EGR i czyszczenie całego dolotu,
    Przepływka wymieniona na nową oryginał,

    Nie wiem czy przyczyną może być sterownik. Ponieważ został on wymieniony bez umieszczenia pompy na stole pobierczym.

    Proszę o sugestię z góry dziękuję.

    0 16
  • #2 01 Kwi 2018 14:56
    dare23
    Poziom 18  

    Witam. Sugeruję przeprowadzić diagnozę komputerową, odczytać pamięć usterek i sprawdzić parametry pracy silnika.
    A pompa była regenerowana kompleksowo czy tylko został wymieniony sterownik?
    Filtr paliwa sprawdzony?

    0
  • #3 01 Kwi 2018 15:44
    sasanp
    Poziom 12  

    Był podpinany komputer. Żadnych błędów nie ma. W pompie był by wymieniony tłoczek, Taśma i tranzystor. Po jakimś czasie znów tranzystor ubiło i pompiarz wymienił cały sterownik ale bez demontażu pompy. Wymieniono od razu filtr paliwowy. Wymieniłem również przelewy wraz z krzyżakami. W diagnozie aktywnej na które parametry zwrócić uwagę ??

    Pompiarz mówił coś o wtryskiwaczach ale nie wiem czy po prostu nie chce się przyznać do błędu czy faktycznie ma rację. Już władowałem w to auto mnóstwo kasy i nie chce znów zbędna regenerację robić.

    Jednak zauważyłem, że po wymianie sterownika zaczęła więcej palić o około 2 litry/100km
    Wgrać jakoś od nowa mapy paliwowe ??

    0
  • #4 01 Kwi 2018 19:38
    dare23
    Poziom 18  

    Najlepiej podpiąć się gdy straci moc i wtedy czytać błędy. Warto poobserwować wszystkie parametry pracy silnika a zwłaszcza kąt wtrysku i dawkę a co do sterowników to zazwyczaj padają gdy w pompie występuje usterka mechaniczna. Oczywiście podstawową sprawą jest szczelność (sprawność) układu zasilania pompy w paliwo. A kiedy silnik ma głośną lub cichą pracę? Odgłosy się zmieniają podczas jazdy czy od razu po odpaleniu jest głośniejszy lub cichszy?
    Jeśli układ paliwowy się nie zapowietrza, filtr paliwa jest ok a smok w baku czysty to bez komputera i testów się nie obejdzie.

    0
  • #5 01 Kwi 2018 19:48
    sasanp
    Poziom 12  

    Dźwięki silnika zmieniają się w trakcie jazdy. Jak jadę i na przykład trzymam pedał gazu na stałym poziomie pod górkę jest tak, że jedzie bez mocy i nagle dostaje mocy. jeżeli zmieniając bieg zejdę z obrotów to już ruletka albo dalej ciągnie z mocą albo znów zamula. Ja posiadam auto-com ale puki co potrafię podłączyć i odczytać błędy. uruchamiałem parametry typu stopień doładowania temp silnika ale nie zbyt potrafię odczytać czy są w normie. Po odpaleniu silnika też nie pokazuje żadnych błędów. Pompiarz mówił, że ten tłoczek był już rzeźbiony. A z tego co czytałem zmienia on kąt wtrysku i tak myślę, że mimo wymiany dalej się przycina.

    0
  • #6 01 Kwi 2018 20:08
    dare23
    Poziom 18  

    Coś mi się wydaje że zapowiada się na remont generalny pompy... Poszukaj jeśli możesz w monitoringu pracy silnika wartości kąta wtrysku (zadany i rzeczywisty), przełącz tryb widoku na wykres i obserwuj co się dzieje z wartościami podczas jazdy. Na wolnych obrotach kąt wtrysku powinien wynosić ok 5 stopni

    0
  • #7 01 Kwi 2018 20:20
    sasanp
    Poziom 12  

    Się właśnie zastanawiam nad kupnem innej pompy przełożeniem tej taśmy i wymiana tłoczka ale wolałem najpierw kogoś mądrego spytać bo na wtryski mi to nie wygląda. Nie kopci. Może ten gość na odpiernicz zrobił tą pompę. Na starym sterowniku dopóki 2 tranzystora nie ubiło było ok.
    Po wymianie sterownika zaczęły się jaja ale uznałem to za zbieg okoliczności. Już nawet myślałem
    żeby dać tą pompę na stół pobierczy żeby zgrali sterownik do pompy ale zdania na ten temat są podzielone. ok poszukam tych wartości i jutro podłącze kompa zobaczymy co się dzieje zgodnie z sugestiami.

    0
  • #9 02 Kwi 2018 12:50
    spox247
    Poziom 12  

    witaj. stukają wtryski a nie zawory. podmień map sensor

    0
  • #10 02 Kwi 2018 14:38
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Dokładnie, za charakterystyczny dźwięk pracy diesla odpowiadają wtryskiwacze. W Oplu mogą dawać trzy rodzaje dzięku:
    - głośny, twardy - przy pełnym ciśnieniu wtrysku,
    - typowy diesel, tak jak na biegu jałowym - mniejsze ciśnienie wtrysku,
    - charakterystyczny cienki i wysoki głos - w trybie awaryjnym
    Czujnik ciśnienia doładowania może mieć tutaj duże znaczenie, bo od niego sterownik decyduje czy dawać dużą dawkę wtrysku - co właśnie słychać po zmianie odgłosu silnika na twardszy. Mógł się zapchać sadzą i olejem. Możesz go sprawdzić na komputerze (pokazuje wartość bezwzględną czy ciśn. atmosferyczne = 1 bar), porównując z manometrem pompki do kół.
    Warto wiedzieć czy EGR jest szczelny, gdyż to by wykazywało mniejsze ciśnienie doładowania i w konsekwencji ograniczenie mocy silnika.
    Standardowo sprawdzałeś układ podciśnieniowy i elektrozawór od turbo? Jak go ominiesz to do pewnego zakresu obrotów silnik będzie pracował poprawnie, przy wyższych wyskoczy błąd przeładowania.
    Tak poza tym pytanie podstawowe, czy masz sterownik starego typu (pompa 1 wtyczka) czy sterownik nowego typu (pompa 2 wtyczki).
    Do wtrysku nowego typu jest przeznaczony inny przepływomierz - oczywiście dużo droższy, na przepływomierzu starego typu silnik będzie się dławił.

    1
  • #11 02 Kwi 2018 18:38
    sasanp
    Poziom 12  

    Jak już pisałem zawór EGR wymieniony i wyczyszczony cały dolot czyli kolektor ssący z przepustnicami i jest szczelny. Pompa jest z jedną wtyczką ale przepływka była ta dużo droższa założona 0 281 002 428 i taką kupiłem nową. Czujnik doładowania też wyczyszczony z sadzy. Jedyne co mnie dziwi to Autocom pokazuje 1 bar na czujniku doładowania w trakcie jazdy czasem wskoczy na 2bar nie wiem czy program tak zaokrągla czy z czujnikiem jest coś nie tak. Przewody podciśnieniowe całe i zawory pracują bo nie wywala żadnych błędów. Mam właśnie zamiar spróbować pominąć ten zawór i sprawdzić w opisany sposób. Porobiłem parę screenów z autocoma w trakcie powrotu ze świąt zaraz umieszczę może z nich coś się wyczyta.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Map sensor też był podmieniany żadnej zmiany. Mam teraz jeden zapasowy.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Witam kolegę dare23. Szczerze sam myślałem o takiej przeróbce. Ale właśnie jest problem bo z tego co wiem to sterownik pompy steruje całym silnikiem. Czyli zaworem turbo i EGR włącznie ??

    Dodano po 14 [minuty]:

    na biegu jałowym :
    OPEL ZAFIRA - Zaniki mocy 2.0 dti
    Dawka paliwa auto rozkręcane od 800 do 4tyś. obrotów
    OPEL ZAFIRA - Zaniki mocy 2.0 dti
    Doładowanie:
    OPEL ZAFIRA - Zaniki mocy 2.0 dti
    w trakcie trasy stała prędkość:
    OPEL ZAFIRA - Zaniki mocy 2.0 dti
    Rozpędzany od 1 biegu do 3 przy zamulaniu dawka paliwa :
    OPEL ZAFIRA - Zaniki mocy 2.0 dti
    Rozpędzany od 1-3 biegu przy mocy dawka paliwa:
    OPEL ZAFIRA - Zaniki mocy 2.0 dti
    Wykres doładowania:
    OPEL ZAFIRA - Zaniki mocy 2.0 dti

    0
  • #12 02 Kwi 2018 20:37
    dare23
    Poziom 18  

    Witam. Podrzuciłem wcześniejszy link bardziej ku przestrodze i aby lepiej zapoznać się z tematem problemów z pompami VP a nie by zachęcić do takiej przeróbki ;) Sterownik pompy nie steruje bezpośrednio "całym silnikiem" ale jest niezbędny do prawidłowej pracy całego osprzętu silnika-to tak w wielkim skrócie. Wartość doładowania 1 bar na postoju jest poprawną wartością ponieważ czujnik doładowania mierzy ciśnienie bezwzględne (razem z atmosferycznym: 1 Bar= 1000 hPa) Wskazane 2 bary podczas jazdy oznaczają że względne ciśnienie doładowania wynosi 1 bar ale to tylko w teorii bo na ostatnim zdjęciu wykres idzie skokowo co jest w rzeczywistości niemożliwe. Ciśnienie powinno narastać szybko podczas przyśpieszania z gazem w podłodze ale nie w sposób zero-jedynkowy. I albo nie ten parametr jest podglądany w monitoringu albo tester przekłamuje wartości albo coś faktycznie jest nie tak z czujnikiem doładowania... czyli temat monitoringu doładowania jeszcze do ogarnięcia. A co z wartościami kąta wtrysku zadanego i rzeczywistego? Można je zobaczyć w delphi?
    BTW. Lepszym interfejsem będzie jakiś dedykowany do Opli (chociażby OpCom). Może jakiś użytkownik elektrody takowy posiada, mieszka niedaleko i wspomoże w diagnozie?

    0
  • #13 02 Kwi 2018 20:47
    sasanp
    Poziom 12  

    Właśnie zdążyłem zauważyć, że w autocom-ie nie zobaczę kontu wtrysku ale mam już ściągnięty schemat złącza obd2 do TECH2. Muszę tylko zamówić części i nawet na tak zwanego pająka podłączyć aby odczytać te dane.

    0
  • #14 02 Kwi 2018 21:08
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Który to rocznik, że miałeś przepływomierz nowego typu?
    Spróbować założyć przepływomierz starego typu, ale chyba w tym przypadku problem leży gdzie indziej...

    1
  • #15 02 Kwi 2018 21:11
    sasanp
    Poziom 12  

    2.0 DTI 2000r Zafira A 101 koni Mam ja od 2 lat ale nie wiadomo co poprzedni właściciel powsadzał do niej i od czego...

    0
  • #16 13 Sie 2018 16:04
    kamilosss123
    Poziom 1  

    Witam. Można wiedzieć ile zapłaciłeś za regenerację sterownika pompy wtryskowej? Mnie też to czeka niestety. Pozdrawiam

    0
  • #17 13 Sie 2018 18:35
    sasanp
    Poziom 12  

    Ja dałem 2,5 tyś był wymieniany jeszcze tłoczek taśma i gościu sam demontował i montował pompę

    0