Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda civic VIII 2.2 ictdi - spadające ciśnienie klimatyzacji, wyłączający się k

02 Cze 2018 11:29 984 9
  • Poziom 14  
    Witam.
    Mam problem z klimą, otóż wiosną zrobiony serwis z powodu prawdopodobnie małej ilosci czynnika, czyli sprawdzona szczelność w układzie odciągnięcie starego czynnika oraz nabicie nowym ilościa odpowiednia do tego modelu klima chodziła lecz po 2 tygodniach powstał problem iż klima się wyłącza przeważnie w upalne dni po max godzinie pracy potem się włącza i tak w kółko. skraplacz czysty lamele ok, padło na wymiane osuszacza został wymieniony na nowy.
    Znowu próżnia sprawdzenie szczelnosci, nabicie odpowiednia ilościa i wygląda to że gdy auto stoi parametr pracy kompresora jest ok lecz gdy obroty silnika idą w góre to niskie ciśnienie leci w dół i czujnik po chwili rozłącza klimatyzacje (poniżej 1 Bar-a) i po chwili włącza co może być powodem czy ktoś się z czymś takim spotkał bo już mi pomysłów brak dodam że jak chodzi to z kratek leci bardzo zimne powietrze.
    Ktoś ma jakiś pomysł co tu nie tak?
  • Poziom 10  
    Sprawdż czy załącza się wentylator
  • Poziom 14  
    Wentylatory zalaczaja sie odrazu po starcie i chodza non stop na pierwszym biegu a kiedy cisnienie rosnie zalaczaja 2 gi bieg.
  • Poziom 39  
    Powiedź ile tam wchodzi czynnika?
  • Poziom 14  
    Pod maska jest naklejka 530 gram byla nawet proba nabicia mniej o 50 gram i wiecej i noc to nie zmienia parametr na biegu jalowym jest ok, osuszacz goracy wiec przeplyw jest.
    Gdy obroty silnika ida w gore to hp rosnie do okolo 15/17 a dol sciaga do 0,5 bara i wtedy rozlacza gdy cisnienia sie rownaja to po chwili zalacza, moze to byc skraplacz zapchany od wewnatrz???
    Dodam gdy sie jedzie np autostrada i obroty sa okolo 2,5 tys. To klima chodzi bezblednie. Wedlug mnie czynnika jest odpowiednia ilosc bi z kratek na postoju w 30 stopni na zewnatrz idzie 7 stopni z nawiewu. Przedowy od klimy jeden mokry zimny a drugi cieply/goracy
  • Poziom 39  
    Coś wydaje się za dużo, Honda z tych roczników schodziła z ilością gazu do minimum.
    W/g mojego katalogu wchodzi ok 450g, spróbuj zostawić 400g.
    Jesteś pewny że masz czujnik na niskiej stronie? To może nie ciśnienie rozłacza układ, tylko zamarzający parownik w środku, w accordzie tak miałem że wciąż klima włączała się i wyłączała, aż silnikiem szarpało, trzeba było odizolować czujnik temp. parownika tak aby gdy faktycznie pojawiał się lód układ bezpiecznie się rozłączył.
  • Poziom 43  
    decybel91 napisał:
    Jesteś pewny że masz czujnik na niskiej stronie?

    Nie ma po niskiej żadnego czujnika, tylko termistor na parowniku.
    europlus20 napisał:
    a kiedy cisnienie rosnie zalaczaja 2 gi bieg.

    Przy jakim ciśnieniu przechodzą na drugi bieg?
    Jeszcze jedno sprawdź, na kompresorze jest taka pastylka z dwoma kablami, to zabezpieczenie termiczne i czasem za wcześnie działa, zewrzyj oba kable i sprawdź wtedy klimę.
  • Poziom 14  
    Drugi bieg zalacza okolo 12/13 bar cos kolo tego.
    Dzis po trasie wszystko bylo ok. Tylko w moim przypadku ewidentnie widze ze przy dodaniu gazu niskie idzie w dol do okolo pol bara i wtedy nastepuje rozlaczenie, chyba nie powinno byc takiego efektu a wysokie idzie maks do 20 bar. Sprawdzalem na innym aucie i przy wyzszych obrotach nie ma zadnych zmian moze 0,5 bara. Moze jak kolega podpowiada sprawdzic co sie dzieje na parowniku czy on nie przymarza i ewentualnie zawor rozprezny blokuje przeplyw?
  • Poziom 1  
    Miałem podobny problem było dużo oleju odciągnąć czynnik i odkręcić dolny przewód klimy powinno pomóc albo odciągnąć czynnik parę razy i napełnić bez dodawania oleju