Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator Bosch 100A - Nie ładuje-nie świeci kontrolka ładowania.

bubel500 21 Cze 2018 20:34 330 19
  • #1 21 Cze 2018 20:34
    bubel500
    Poziom 13  

    Witam, mam problem z alternatorem Boscha 100.
    Alternator pochodzi z jakiegoś golfa, montuję go w ciągniku, ale do rzeczy, wstawiłem owy alternator, ma on 2 wyjścia, tak jak na starym, B+ i D+, i podłączyłem go jak ten wcześniejszy, prąd z aku na grubszą śrubę, a na cieńszą od kontrolki. Wciskam kluczyk, kontrolka świeci, odpalam silnik, kontrolka gaśnie, chyba duży opór, bo zaśmierdział pasek, wyłączam silnik- kontrolka już nie świeci, na cienkiej śrubie, gdzie powinna po wyłączeniu silnika być masa jest prąd, i temu kontrolka nie świeci, co może być nie tak?
    Pozdrawiam!

    0 19
  • #2 21 Cze 2018 21:25
    eurotips
    Poziom 35  

    Wygląda na uszkodzony regulator, sprawdź jakie masz napięcie na akumulatorze przy uruchomionym silniku, potem przygazuj z zmierz ponownie. Możesz mieć grubo ponad 16V przy uszkodzonym reg, żarówki ci się nie przepalają w ciągniku ?

    0
  • #3 21 Cze 2018 21:47
    nikusert
    Poziom 38  

    Witam .
    Odłącz kontrolkę od zacisku(D+),przyłóż na masę,sprawdź czy świeci.Jeżeli nie świeci kontrolka to mogło kontrolkę spalić z powodu dużego napięcia(jak opisał to kolega wcześniej).
    Natomiast jak świeci ,to mógł uszkodzić się regulator.W każdym razie alternator do sprawdzenia,gdyż jak piszesz nie znasz jego pochodzenia,czy był sprawny.

    0
  • #4 21 Cze 2018 22:35
    bubel500
    Poziom 13  

    Alternator wstawiłem, odpaliłem ciągnik i tyle, co do napięcia to na aku jest ok 12,3 V i się nie zwiększa nawet jak przygazuje, także napięcia nie daje, a kontrolka się świeci bo jak mówię ciągle jest prąd na wyjściu na kontrolkę, a na zgaszonym powinna być masa, może być przyczyną że jest on zabrudzony? Kontrolka jest sprawna, bo sprawdzałem

    0
  • #5 21 Cze 2018 22:52
    nikusert
    Poziom 38  

    Kontrolka świeci gdyż regulator podaje masę na kontrolkę nie (+) , tak jak Ty to piszesz. Pewnie regulator jest uszkodzony, lecz nie powiedziane że tylko on.

    0
  • #6 21 Cze 2018 23:23
    bubel500
    Poziom 13  

    Prawda, pomyliłem się w ostatnim poście, powinno być " nie świeci" . Jak sprawdzić owy regulator? Bądź na co zwrócić uwagę?

    0
  • #7 21 Cze 2018 23:44
    nikusert
    Poziom 38  

    Wykręć regulator i sprawdź multimetrem czy jest przejście na pierścieniach ślizgowych wirnika.Jeżeli przejście jest to raczej na 99 % regulator uszkodzony.

    0
  • #8 22 Cze 2018 09:26
    bubel500
    Poziom 13  

    Okej, dzięki, dziś to sprawdzę
    Pozdro!

    0
  • #10 22 Cze 2018 09:59
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Upalone diody. Zapewne odpalane ze spawarki :) Jeśli masz stałe wyjście napiecia na D+. Ogólnie złom.

    0
  • #11 22 Cze 2018 14:10
    nikusert
    Poziom 38  

    To że Kolega zrobił pomiar na zacisku D+, i pokazało jemu że jest (+),to ten potencjał może być z kontrolki ładowania,gdyż regulator nie podaje powiedzmy (-) by kontrolka świeciła.Co innego gdy kontrolka odłączona i na (D+) jest napięcie ,to zmienia postać sprawy.Tak czy owak ,alternator należy rozebrać i sprawdzić.

    0
  • #12 25 Cze 2018 23:29
    bubel500
    Poziom 13  

    Więc tak:
    -wyjąłem regulator, między pierścieniami ślizgowymi alternatora jest przejście mierzone miernikiem.
    - ciągnik to uturbiony samodzielnie Zetor 8045, alternator to Bosch 100A z Opla Vectry, poprzedni to Angielski Lucas.
    -powód zmiany to wywalone łożyska, i urwane mocowanie
    -Co do kontrolki, to racja,mierzyłem zacisk D+ z podłączoną kontrolką.
    Jakieś sugestie?

    0
  • #13 25 Cze 2018 23:35
    nikusert
    Poziom 38  

    Czyli jak odłącżony przewód od kontrolki, to napięcia na zacisku D + nie powinno być jak ciągnik zasłony. Jak masz przejście na wirnika, to wygląda na to że jednak regulator uszkodzony.

    0
  • #14 26 Cze 2018 07:30
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Regulator nic nie ma do wyjscia plusa na D+.

    0
  • #15 26 Cze 2018 08:11
    nikusert
    Poziom 38  

    Kolego Andrzeju, Kolega robił pomiar na podłączonej kontrolkę do D+.Gdy kontrolka nie będzie miała masy, to będzie jednak (+) na tym zacisku.To należy sprawdzić co jest na tym zacisku po odłączeniu kontrolki.

    0
  • #16 26 Cze 2018 09:05
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Ok jednak jak po odłączeniu przewodu kontrolki ładowania na terminalu alternatora ozn. D+ będzie miał 12V to nie jest wina regulatora napięcia , przynajmniej na pewno takiego od Golfa. Zwarta dioda w mostku to tak. Z historii 1 posta dedukuję odpalanie na zewnętrznym żródle prądu.

    0
  • #17 26 Cze 2018 09:21
    nikusert
    Poziom 38  

    Tak zgadza się, wiem co się dzieje jak na D+ jest napięcie.Tu jednak kolega nie pisze czy po odołączenie kontrolki jest napięcie na D+, gdyż jak sam przyznał kontrolka była podłączona do tego zacisku.Proste sprawdzenie co wyjaśni nasze wątpliwości, odłaczyć kontrolkę od zacisku D+, do tego zacisku podłączyć kontrolkę , wykonaną z żarówki.Jeden koniec do zacisku do D+ , drugi koniec kontrolki na masę.Jeżeli kontrolka świeci to uszkodzone diody , tak jak pisze Kolega Andrzej.Jednak gdy kontrolka nie będzie świecić to może być regulator.

    0
  • #19 26 Cze 2018 19:49
    Staszek49
    Poziom 34  

    Kolego tylko zapytam, czy Twój ciągnik ma podłączany plus akumulatora na karter silnika (budę ciągnika), czy minus. W PRL-u produkowano traktory z "+" na karter silnika, więc sprawdź, bo może i w Twojej maszynie też tak jest i stąd takie problemy.

    0
  • #20 29 Cze 2018 23:36
    bubel500
    Poziom 13  

    Więc tak:
    -jak będę miał wolną chwilę, to sprawdzę czy po odłączeniu kontrolki nie będzie napięcia na D+
    - Jaki oryginalny regulator? Przełącznika nie mam, gdyż rozrusznik jest na 12V jak i cała instalacja
    -Minus jest na masę, oryginalnie

    0
  Szukaj w 5mln produktów