Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 308SW 1.6 eHDi - Diagnostyka szyny CAN

18 Paź 2018 22:51 1014 31
  • Poziom 12  
    Witam,
    od dłuższego czasu borykam się z problemem sieci CAN w swoim samochodzie, Peugeot 308SW, 1.6 eHDi. Problem ten ma dwa objawy, jednym z nich jest nie działający tempomat/limiter ( komputer w trakcie jazdy pokazuje aby przekroczyć prędkość 30km/h pomimo znacznie większej prędkości). Jeździłem z komputerem i w ABS, oraz sterowniku silnika prędkość jest normalnie wyświetlana oraz kilometry normalnie lecą. Drugim dziwnym objawem jest fakt ze gdy auto stoi otwarte to nie można go od razu odpalić. Trzeba przekręcić kluczyk, poczekać aż otworzy się ekran, wyjąć kluczyk, poczekać aż ekran się zamknie a następnie auto odpala od razu. Sytuacja ta nie ma miejsca w większości przypadków gdy auto stoi zamknięte, wtedy od razu odpala. Ogólnie odpalić auto da się za pierwszym przekręceniem kluczyka, gdy po włączeniu zapłonu odczeka się chwile aż na wskaźniku zasięgu km na paliwie pojawi się ilość km a nie "---". Wtedy auto odpala lecz od razu wyskakuje błąd ESP. Dodam ze gdy auto nie chce odpalić i przekręca się kluczyk z pozycji zapłonu na kręcenie silnikiem to słychać tyknie przekaźnika w BSI.
    Mierzyłem przejścia kabli z kalkulatora ABS/ESP do BSI, do sterownika silnika, do pompy wspomagania i wszędzie niby jest dobre przejście. Wydaje mi się ze któryś moduł może robić jakiś szum lecz jak ustalić na 100% ? Podłączałem inne pompy ABS/ESP ( ta sama wtyczka lecz nie udało mi się dostać takich samych numerów) i nie dało to żadnego efektu.

    Poniżej umieszczam zdjęcia kodów błędów. Te błędu z "U" pojawiają się od razu po skasowaniu i włączeniu zapłonu.

    Peugeot 308SW 1.6 eHDi - Diagnostyka szyny CAN Peugeot 308SW 1.6 eHDi - Diagnostyka szyny CAN
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 21  
    Hej
    Na początku sprawdziłbym stan wtyczek tj. ABS, ECU, EPS. Gdzie auto było bite?
  • Poziom 12  
    Wszystkie wtyczki wygladaja dobrze, dodatkowo były zapuszczane kontaktem. Auto miało zmieniany silnik i wydaje mi się że moglo być zamoczone prawym przodem,nie dużo ale pompa wspomagania wygląda na taką lekko zabłocona ale nic więcej poza nią.
  • Poziom 12  
    Posiada ktoś jakiś kontakt z kimś z serwisu i dałby radę ogarnąć rozpiskę serwisową do niektórych kodów błędów? Tak, żeby wiedzieć w jakich obszarach poszukiwać błędów.
  • Poziom 12  
    Wszystko oryginalne, żadne kable nie są cięte, przejścia CAN wszystko jest.
  • Moderator Samochody
    Zacząłbym od najprostszego - czyli od sprawdzenia czy moduły mają zasilanie kiedy trzeba i czy się prawidłowo usypiają. Taki problem może powstać nie tylko gdy któryś ze sterowników nie będzie miał zasilania, ale również wtedy kiedy go dostanie gdy nie powinien go mieć.
  • Poziom 28  
    Na 90% był wymieniany abs i jest nie skonfigurowany dobrze pod auto. W nowszych PSA wymiana jakiego kolwiek sterownika wprowadza jakieś dysfunkcje w systemie. Ostatnio w c3 aircros po wymianie magla błąd canu brak odczytu z czujnika skrętu, po telekodowaniu pod vin online wszysko zaczęło działać.
  • Poziom 12  
    Telekodowanie online dostępne tylko w serwisie ? Czy da się w niezależnym serwisie to ogarnąć ?
  • Poziom 28  
    Ja to ogarniam on-line, także nie trzeba jechać do serwisu. Ale niestety dostęp jest płatny, 40€ dostęp do jednego vinu przez tydzień.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 12  
    A skąd kolega jest ? Potrzeba oryginalny sprzęt czy innym daje rade takie kodowanie ?
  • Poziom 12  
    Może ktoś coś bliżej Rzeszowa ogarnia takie sprawy ?
  • Poziom 18  
    deluss napisał:
    Może ktoś coś bliżej Rzeszowa ogarnia takie sprawy ?

    Ktory rok masz tej 308? moze bd w stanie skonfigurowac Ci ten abs ryzowcem. Mieszkam 65 od rzeszowa :)
  • Poziom 12  
    Rok 2011, co oznacza ryzowcem ? Masz na myśli chiński diagbox ?
  • Poziom 18  
    deluss napisał:
    Rok 2011, co oznacza ryzowcem ? Masz na myśli chiński diagbox ?

    tak to mialem na mysli, 11r moze pojdzie bez online
  • Poziom 12  
    Tylko gdzie dostać poprawną konfiguracje ?
  • Poziom 18  
    deluss napisał:
    Tylko gdzie dostać poprawną konfiguracje ?

    wpisujesz to w co jest wyposazone auto np: skrzynia biegow dajesz manual jak masz manual, jak masz szarpak dajesz mechaniczna elektrycznie sterowana czy jakos tak. Nawet rozmiar opon z tego co pamietam trzeba programowac :P
  • Poziom 12  
    Wiesz ile tak jest możliwości do kodowania ? Tam jest za dużo parametrów żeby to robić na wyczucie jedynie wchodzi w grę jakiś gotowy spis.
  • Poziom 18  
    Wiekszosci parametrow tych najwazniejszych nie da sie telekodowac zle bo diag wypluwa zle telekodowanie. Jesli nie chce Ci sie z tym bawic, to zostaje aso, zaznajomione zrobi to za jakies 200
    Osobiscie programowalem abs w c4 b7 14r i bylo moze 5-7 parametrow do wyboru
  • Poziom 12  
    To wiem że diagbox nie pozwala na źle telekodowanie. 200zl w serwisie?
  • Poziom 18  
    W zaznajomionym tak w obcyn moga Ci powiedziec nawet, ze trzeba wymienic pompe abs
  • Poziom 12  
    Nie znam nikogo z serwisu tak więc wolałbym uniknąć tam oddawania auta z przyczyny podanej wyżej.
  • Poziom 18  
    Przyjedz wieczorkiem do niska, masz 65km najwyzej stracisz pisiont zlociszy na paliwo ;)
  • Poziom 12  
    Zna ktoś może jakiegoś magika od Peugeotów/Citroenów w okolicach Krakowa, gdyż musiałem zmienić miejsce zamieszkania ?
  • Poziom 12  
    Nikt w Krakowie nie zajmuje sie grupa PSA ? Zalezy mi na dostepnie online oraz dobrym kodowaniu.
  • Moderator Samochody
    Przecież znalazłeś, pisałem do Ciebie.

    Żeby ktoś Ci pomógł musisz najpierw odstawić auto.
  • Poziom 12  
    Tak pamiętam, ale zależałoby mi na tym aby nie zostawiać auta na długo a tym bardziej bo Twoj warsztat znajduje ze daleko poza krakowem.
  • Poziom 20  
    Kolego zainteresuj się sterownikiem silnika. Miałem akurat peugeota3008 2.0hdi na Delphi DCM coś ok 2009r. Był tam błąd sieci can międzysystemowej i winnym był właśnie sterownik silnika. Nie tak dawno miałem traki sterownik w rękach i na chwilę pożyczyłem, jako że miałem go zgranego to na pałę podstawiłem i błędy komunikacji z ABS stały się nieaktywne i kontrolka zgasła. Skasować się ich nie dało bo wiadomo sterownik był zablokowany. Nie wiem jaki tam masz sterownik ale w delphim w środku jest taki układzik bga do którego właśnie jest doprowadzonych kilka par skrętek canu. Ja bym sprawdził czy czasami sterownik nie jest po zalaniu, woda do nich dostaje się po kablach przez złącze.
  • Poziom 12  
    Hmm to mozliwe zeby sterownik dzialal po zalaniu ? Dodam ze mialem robiony tuning sterownika w V-Tech Kraków i do wgrywania wsadu potrzebne bylo otwarcie sterownika i mysle ze jakby bylo to po zalaniu to ktos by to zauwazył.

    Sterownik to SID803EVO.
    Jak można sprawdzić sterownik, jedynie poprzez zamianke ?