Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Audi Q5 , nie resetuje adblue -

serwis.urz.biurowych 28 Paź 2018 15:27 1011 9
  • #1 28 Paź 2018 15:27
    serwis.urz.biurowych
    Poziom 13  

    W Audi Q5 2,0 tdi z 2012 r po lifcie wyswietlało komunikat Awaria Systemu za 200 km nie będzie można uruchomić zapłonu. Dolałem na full 18 litrów ale komunikat nie zniknął. Doszło do zera i zaczęło piszczeć i wyświetlał się komunikat że awaria systemu adblue, po czym zaczęło wskazywać że awaria systemu i wskazuje że 50 kilometrów zostało pomimo że jest nalane na full.
    Pomoże ktoś o co tu chodzi?
    Z góry dziękuję.

    0 9
  • #2 28 Paź 2018 16:40
    Staszek49
    Poziom 34  

    Masz w aucie FAP, więc po uzupełnieniu płynu należy do komputera wprowadzić informację o tym fakcie.

    0
  • #3 28 Paź 2018 16:52
    K3
    Poziom 23  

    Staszek49 napisał:
    Masz w aucie FAP, więc po uzupełnieniu płynu należy do komputera wprowadzić informację o tym fakcie.


    Nie trzeba nic resetować ani wprowadzać! Auto samodzielnie powinno wykryć dolanie AdBlue i zresetować liczbę kilometrów.

    Dodano po 2 [minuty]:

    serwis.urz.biurowych napisał:
    Dolałem na full 18 litrów ale komunikat nie zniknął.


    Zbiornik AdBlue mieści max 24 litry, więc skoro zmieściło się 18l, to znaczy że jeszcze około sześć litrów było. Brak automatycznego resetu świadczy o awarii, być może to tylko czujnik poziomu.

    0
  • #5 28 Paź 2018 21:14
    Staszek49
    Poziom 34  

    K3 - dla wyjaśnienia zarzutów pod moim adresem informuję, że posiadam Peugeota 308 hdi i mechanik (z tej firmy) oświadczył, iż po uzupełnieniu wspomnianego płynu należy urządzeniem diagnostycznym zresetować licznik, aby sterownik "widział" rzeczywistą jego ilość. Nie posądzam go o szukanie w ten sposób frajerów. Na ten temat (dot. silników PSA) jest kilka informacji na forach, które potwierdzają moją wypowiedź.

    Być może, że jestem w błędzie, bo sprawa dot. Audi, ale faktem jest, że jego właściciel pewnie i tak będzie musiał skorzystać z urządzenia diagnostycznego, aby ustalić faktyczną usterkę w aucie.

    0
  • #6 28 Paź 2018 21:20
    kkknc
    Poziom 42  

    Jesteś w błędzie bo u ciebie nie dolewa się Adblu.
    Tu dolewamy i to wszystko. Reszta sama. Nie, to jest niesprawność. Czas na diagnozę co jest nie tak.

    0
  • #7 28 Paź 2018 21:32
    omegolotC30NE
    Poziom 21  

    Staszek49 napisał:
    K3 - dla wyjaśnienia zarzutów pod moim adresem informuję, że posiadam Peugeota 308 hdi i mechanik (z tej firmy) oświadczył, iż po uzupełnieniu wspomnianego płynu należy urządzeniem diagnostycznym zresetować licznik, aby sterownik "widział" rzeczywistą jego ilość. Nie posądzam go o szukanie w ten sposób frajerów. Na ten temat (dot. silników PSA) jest kilka informacji na forach, które potwierdzają moją wypowiedź.

    Być może, że jestem w błędzie, bo sprawa dot. Audi, ale faktem jest, że jego właściciel pewnie i tak będzie



    musiał skorzystać z urządzenia diagnostycznego, aby ustalić faktyczną usterkę w aucie.


    Jesteś w błędzie. Układ Adblue to coś innego niż cZynnik eolis w grupie psa.

    0
  • #8 28 Paź 2018 21:38
    K3
    Poziom 23  

    Staszek49 napisał:
    K3 - dla wyjaśnienia zarzutów pod moim adresem informuję, że posiadam Peugeota 308 hdi i mechanik (z tej firmy) oświadczył, iż po uzupełnieniu wspomnianego płynu należy urządzeniem diagnostycznym zresetować licznik, aby sterownik "widział" rzeczywistą jego ilość. Nie posądzam go o szukanie w ten sposób frajerów. Na ten temat (dot. silników PSA) jest kilka informacji na forach, które potwierdzają moją wypowiedź.


    I Audi, i Peugeot mają po cztery koła. Co nie znaczy, że czynności diagnostyczne i serwisowe są identyczne.
    Jak już wcześniej wspomniano, AdBlue to co innego niż płyn Eolis.
    I to że na ten temat jest coś gdzieś napisane, nie znaczy że będzie identycznie w Audi. Znajdź sobie post o HDI, tam może się przydasz a nie tu.

    0