Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Simson S53 brak kierunkowskazów i światła stop

16 Gru 2018 15:54 288 15
  • Poziom 4  
    Witam.
    Jestem nowy i nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.
    Mianowicie Simson s53 enduro 12V wersja tylko z licznikiem.
    Wymieniona elba i ewr na nowe i nowa instalacja sam robiłem plus stacyjka sr50 nowa 7kabli jak oryginał.
    Brak kierunkowskazów i światła stop z przedniej klamki hamulca i tylnej dźwigni.
    Proszę o zdjęcia podłączonych kabli do kostek oraz ewr i elba.
    Nie chce schematów tylko zdjęcia z działającego Simsona s53.
    Bardzo Dziękuję
    Pozdrawiam.
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Witaj.
    Kolorystyka przewodów może być inna. W trakcie kiedy pracowałeś nad swoją instalacją to korzystałeś ze schematu?
    59ab z EWR ma być połączony z 59a ELBY oraz jest to zasilanie włączników światła stop.
    ELBA: 49 plus po stacyjce, 49a wyjście na przełącznik kierunkowskazów, 31b masa, 59a zasilanie z EWR.
    Podejrzewam, że mogłeś gdzieś popełnić błąd jeśli chodzi o stacyjkę.

    Dodaję schemat, abyś mógł sobie porównać ze swoją instalacją.
    Załączniki:
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 4  
    Dzięki za odpowiedź.
    Dokładnie korzystałem z tego schematu znaczy podobnego wersja tylko z licznikiem.
    Kolory kabli mam takie same jak na schemacie.
    Problem może ze stacyjka kabel czerwono biały ze stacyjki wiesz może gdzie ma być.
    U mnie zmostkowany z brązowym.
    Przejrzę to co napisałeś.
    I dam znać czy pomogło.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Ważne jest prawidłowe podłączenie stacyjki, a posiadasz stacyjkę od SR50.

    Czerwono biały ten co masz w stacyjce musi być podłączony do masy, a przewód biało-czarny musi być podłączony do 31c EWR. Jest to sygnał do załączenia zasilania na przednią lampę.
    Napisz tylko ilu masz przewodową stacyjkę, 5 czy 7 przewodów?
  • Poziom 4  
    Tak masz rację.
    Kabel ze stacyjki biało czerwony mnie interesuje
    I czarno biały.
    Czarno biały mam z żółtym od świateł a czerwono biały z brązowym od stacyjki do kostki masy.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Czerwono biały ten co masz w stacyjce musi być podłączony do masy, a przewód biało-czarny musi być podłączony do 31c EWR. Jest to sygnał do załączenia zasilania na przednią lampę.
  • Poziom 4  
    Więc tak. Czerwono biały ze stacyjki jest zmostkowany z brązowym ze stacyjki do kostki z kostki masa na ramę. Czarno biały do żółtego z ewr.

    Dodano po 1 [godziny] 26 [minuty]:

    Dodaje zdjęcia połączeń.
    Lecąc od stacyjki w dół.
    3zdjęcie tak jak mówiłem czerwono biały zmostkowany z brązowym ze stacyjki do kostki pod masę. Widoczne na 4zdjęciu.
  • Poziom 4  
    Sory trzecie i czwarte od dołu

    Dodano po 33 [sekundy]:

    W stacyjce 7kabli

    Dodano po 1 [godziny] 27 [minuty]:

    Znalazłem problem.
    Kabel 49a na elbie który powinien iść na środek przerywacza kierunkowskazów na manetce. Był zamieniony z biało czarnym od lewego kierunkowskazy.
    Po wymianie ewr na nowy i z takim podłączeniem jakie było po przekreceniu stacyjki na pierwszą pozycję zapalał mi się lewy kierunek światłem ciągłym dwa razy i przestało. Teraz po zamianie kabli tak jak powinny być kierunki dalej nie działają.
    Moje pytanie czy przez właśnie źle podłączone kable mógł zostać uszkodzony ewr?
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Ja tu widzę tak namodzoną instalację, że nie widzę co jest co.
    Proponuję zacząć od sprawdzenia czy cewka ładowania jest sprawna, czy ew. ktoś nie wsadził tam statora podróby 6V.
    Przewody od cewki ładowania idą na EWR, gdzie wewnątrz jest mostek Graetza. Z niego wychodzi zielony przewód idący do Elby oraz na złącze 4x gdzie są podłączone wyłączniki stop (brązowo-czarne). Z wyłączników dalej przewody brązowo-czarne idą na drugie złącze 4x i dalej przewodem czarno-czerwonym do żarówki dwuwłóknowej tylnej lampy.
    Miałeś żółty przewód od stacyjki, więc instalacja jest z funkcją świateł dziennych (inny schemat instalacji). Nie wiem jak podłączyłeś stacyjkę od SR50 oraz jak ją zamontowałeś (różni się obudową - mocowania do deski rozdzielczej), ale jeśli wziąłeś taką od zwykłej SR50/1B to nie będzie pasowała poprzez połączenie starych przewodów z nowymi (na żółtym przewodzie był tylko wyłącznik masy - światła nocne).
    https://archive.org/details/ReparaturanleitungS53 - item będzie dostępny jeszcze przez jakiś czas.
  • Poziom 4  
    Więc tak pierwsze zdjęcie od góry.
    Złącze 4* od góry żółto czarny do klaksona i do żarówki luzu.
    Niżej czarny na stacyjke z prawej czarny na elbe 49.
    Niżej 2* czerwono zielony aku i stacyjka.
    Niżej 4* z lewej brązowo czarny z przedniej klamki z prawej brązowo czarny z tylnej dźwigni pod nim kabel czarno czerwony do żarówki tylnej dwuwłuknowej.
    Niżej 4* z lewej brązowo czarny z przedniej klamki z prawej brązowo czarny z tylnej dźwigni pod nim zielony pod ewr 59ab.
    Ewr i elby nie będę opisywał bo widać jak jest podłączony na zdjęciach.

    Zaraz opiszę drugą.

    Zdjęcie pudełka stacyjki.
  • Poziom 4  
    Drugie zdjęcie.
    Druga kostka.
    Od góry.
    4* z lewej zielono czarny wiadomo kierunek przód tył i na.przekaznik na.kierownicy.
    Niżej 2* niebiesko czarny czujnik luzu wychodzi na masę żarówki luzu.
    Nizej 4* biało czarny wiadomo kierunek przód tył i na przekaźnik na kierownicy.
    Niżej 4* od lewej czarno biały od przełącznika światła krótkie długie z drugiej biały na ewr59.
    Niżej siwy na żarówkę tył dwuwluknowa z drugiej czerwono biały z iskrownika.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Zdjęcie stacyjki
  • Poziom 4  
    Witam.
    Całą instalacje mam dobrze podłączoną według schematów.
    Cewki mam powymieniane na nowe ,elba ,ewr też nowa .
    Skłaniam sie ku stacyjce od samego początku była niewiadomego pochodzenia.
    Zamówię stacyjkę wymienię i napisze czy pomogło .
    Dziękuje wam za pomoc bo juz rozkładałem ręce .
    Tyle zmarnowanych pieniędzy do okoła a tu stacyjka .
    Kto by pomyślał.
    Pozdrawiam.

    Dodano po 6 [godziny] 11 [minuty]:

    Ma ktoś namiary na stacyjke do S 53?
    Albo na taką, która będzie pasować?
  • Poziom 38  
    Oryginalnej stacyjki DDR do S53 nowej nie kupisz. Może ktoś będzie miał na sprzedaż używaną, ale to trzeba liczyć na szczęście. Stacyjka do S53 różni się obudową (uchwyty mocujące) oraz wiązką przewodów. Do tego dwa rodzaje instalacji, lecz zazwyczaj stosowano z funkcją świateł dziennych (żółty przewód). Instalację da się przepiąć do wersji normalnie wyłączanej. W zasadzie ze stacyjką oryginalną to trzeba kombinować i naprawiać. Wymieniasz wkładkę, styki ruchome, ale obudowa i płytka stykowa z przewodami musi zostać oryginalna.
    Jest jeszcze druga opcja, wymiana stacyjki DDR na stacyjkę ZADI, jednak koszt jej cena jest lekko mówiąc nieprzystępna. Nie orientuję się czy też produkowano dwie wersje (dzienne/wyłączane), ale powinny być wciąż dostępne w sprzedaży ponieważ w Niemczech są dostępne jako zestaw do montażu w S51 (w schowku). Stacyjka posiada swoje złącze na dość krótkich przewodach, do niej potrzebna jest wiązka łącząca z resztą instalacji.
    A z tą nową podróbką nie wiem co zrobisz, biorąc pod uwagę fakt że jest wykonana zupełnie inaczej niż oryginał.
  • Poziom 38  
    To jest Zadi. Czytaj wyżej.
  • Poziom 4  
    Będzie pasować.
    Widzę tam niebieski przewód a on jest od obrotomierza którego nie posiadam, dobrze myślę.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Sory to czarny

    Dodano po 2 [minuty]:

    Tylko ta stacyjka jest dostępna, nie mam wyjścia.
    To będzie pasować tak?