Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] volvo v30 2.0 d - stacyjka gubi sygnał w drodze do rozrusznika.

25 Gru 2018 23:29 729 20
  • Poziom 3  
    Hej
    mam problem ze stacyjką a właściwie z sygnałem, który ginie gdzieś po drodze do rozrusznika. Auto po kilku dniach postoju przestało się odzywać. Po zwarciu na krótko w przekaźniku startera auto kręci ale nie odpala. Po podaniu lewej masy na stópkę nr2 w przekaźniku startera ,auto kręci ze stacyjki ale wciąż nie pali. Kabel od stopki nr2 na przekaźniku idzie do modułu ECM. Jak sprawdzić Mase na ECMie albo czy można go zmasować w inny sposób?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 17  
    Problem z pewnością nie leży w ginącym sygnale do rozrusznika, gdyby tak było odpaliłbyś auto mostkując przekaźnik. Konieczna diagnostyka. Czy ECU się budzi, czy jest prawidłowa synchronizacja między ECU a CEM.
  • Poziom 34  
    Jeżeli to Volvo jest po 96r. to w ten sposób nie można go ukraść. Nowe auta mają ECU i IMMO przy użyciu oryginalnego kluczyka można to uruchomić
  • Poziom 43  
    andiamo napisał:
    Mase na ECMie albo czy można go zmasować w inny sposób?

    Tak trzeba znaleźć przyczynę i ją naprawić, nie będzie to łątwe ale da się .
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 3  
    robiłem diagnostyke i wyszło kilka kodów usterek C326 - błąd komunikacji ze sterownikiem - nieprawidłowy sygnał. 0380 przekaźnik świec żarowych - Stały - nieprawidłowy sygnał. 0113Przepływomierz powietrza - Stały - sygnał zbyt wysoki
    ponadto DD11 moduł sterujący rozruchu- błąd połączenia - nieciągły. 1A41 włącznik zapłonu- nieprawidłowy sygnał - nieciągły. DD01 szyna LIN2 błąd połączenia- nieciągły.
    Sprawdzałem połączenie między stacyjką a CEM, między CEM a skrzynką z bezpiecznikami pod maską, między skrzynką a ECM i wszystkie się odzywają. Tylko w jednym przypadku mam wątpliwości. W połączeniu między stacyjką a CEM cztery przewody, krzyżują się między sobą, ale to chyba z powodu styków w stacyjce. Ale z tego co widzę to nie spotkaliście się jeszcze z taka usterką... a ja wciąż szukam odpowiedzi na pytanie dot. masy na ECM.
  • Poziom 43  
    Andiamo co TY myślisz że kiedykolwiek ta usterka się powtórzy w innym c30? Litości to nie przebita opona czy spalona żarówka.

    Godziny diagnozy szukania i powinno wyjść.
  • Poziom 3  
    Jeszcze jedno... mam na podmianke moduł i stacyjkę. Po podmianie w obu przypadkach jest taki sam efekt.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Andiamo co TY myślisz że kiedykolwiek ta usterka się powtórzy w innym c30? Litości to nie przebita opona czy spalona żarówka.

    Godziny diagnozy szukania i powinno wyjść.

    Według ciepie to tu szukamy pomocy w razie spalonej żarówki lub przebitej opony?> No to chyba musisz poszerzyć swoją świadomość ... bo twój poziom z lekka odstaje od poziomu odpowiedzi...

  • Poziom 34  
    andiamo napisał:

    Według ciepie to tu szukamy pomocy w razie spalonej żarówki lub przebitej opony?> No to chyba musisz poszerzyć swoją świadomość ... bo twój poziom z lekka odstaje od poziomu odpowiedzi...


    Jeżeli brak podstawowych informacji o aucie (rocznik) lub są błędne ( model pojazdu??!!) to jak mamy Ci pomóc ?
    Na podmiankę jeśli chciałbyś coś mieć, to klucz+CEM+ECM+chyba DIM, ale czy podmienianie to naprawianie ?...

    Sprawdzić w CEMie zezwolenie na rozruch, działanie blokady kierownicy, etc.
  • Poziom 17  
    proponuje sprawdzić , czy za nadkolem , gdzie jest komp jest wszystko w porządku
  • Poziom 26  
    Jak dla mnie to immo jest zablokowane. Zacznij jak mówił poprzednik. Od diagnostyki i zezwolenia na rozruch. Spróbuj też innym kluczem go zapalić.
  • Poziom 3  
    fakt, jedyną rzeczą jaką nie sprawdziłem jest drugi kluczyk.
    Blokada kierownicy się zwalnia. Komputer zdjęty i sprawdzone wejścia instalacji. Jedyny przewód, który dochodzi do niego ze skrzynki z bezpiecznikami, przedzwoniono. Tak jak pisałem wcześniej diagnostyka była zrobiona, kody wpisałem powyżej.
    Jutro rozbieram instalacje od skrzynki do ECM. Wydaje mi się, że gdzieś musi być przerwa.
    Kolego "Damdam" faktycznie zrobiłem błąd w temacie. Auto to volvo C30 z 2007r, a nie jak napisałem V30. Silnik 2.0d.
  • Poziom 3  
    sprawdziłem drugi kluczyk i jest to samo czyli nic. W diagnostyce Jest zezwolenie na rozruch. Wymontowałem CEM i spróbuje go sprawdzić.
    Będę pisał na bieżąco, może akurat trafi się ktoś komu się przytrafiła taka usterka.

  • Poziom 34  
    poprawiłeś się , więc podpowiadam ;)
    C326 to brak synchronizacji IMMO-ECU. Żeby to zgrać potrzebujesz: odczyt Motoroli z CEMu, numer seryjny sterownika ABS/ESP , i odpowiednio na podstawie tych danych zmodyfikowany EEPROM sterownika silnika (SID803).
  • Poziom 3  
    damdam napisał:
    poprawiłeś się , więc podpowiadam ;)
    C326 to brak synchronizacji IMMO-ECU. Żeby to zgrać potrzebujesz: odczyt Motoroli z CEMu, numer seryjny sterownika ABS/ESP , i odpowiednio na podstawie tych danych zmodyfikowany EEPROM sterownika silnika (SID803).


    Mam tylko jedno pytanie... skoro jest brak synchronizacji to dla czego nie pracuje rozrusznik? Nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem blokowania rozrusznika przez immo.

  • Poziom 34  
    volvo, ford, bmw, mercedes, nie steruje kl.50 przy braku autoryzacji rozruchu. u Ciebie klucz->CEM jest ok, natomiast CEM->ECM już nie.
  • Poziom 17  
    myślę ,żę mogę ci pomóć z synchronizacją
  • Poziom 3  
    Nie zrobię odczytu bo nie mam odpowiednich narzędzi.
    Jest jeszcze jedna rzecz... auto kilka tygodni temu miało dziwne zdarzenie. Podczas lekkiego poślizgu bocznego wystrzeliły poduszki boczne pasażera. Przez ten incydent byłem przekonany, że gdzieś w instalacji jest zwarcie, które ma wpływ na bieżący defekt.
    Ale ok, nie będę kopał się z koniem.
  • Poziom 36  
    andiamo napisał:

    Jest jeszcze jedna rzecz... auto kilka tygodni temu miało dziwne zdarzenie. Podczas lekkiego poślizgu bocznego wystrzeliły poduszki boczne pasażera. Przez ten incydent byłem przekonany, że gdzieś w instalacji jest zwarcie, które ma wpływ na bieżący defekt.


    I po "naprawie" airbag ,auto odpalało?
  • Poziom 3  
    Tak, auto jeździło po odpaleniu poduszek. Poduszki dalej wystrzelone. Ostatnio jak wymontowałem CEM i rozebrałem obudowę to z środka wypadł mikro ułamek płytki. Nie jestem pewny czy był ze ścieżką czy nie. Nie znalazłem miejsca uszkodzenia.
  • Poziom 3  
    zamykam temat pomimo nierozwiązanej sytuacji. Auto pojechało dalej i nie mam kontaktu z właścicielem.
    Dzięki za pomoc.
  • Poziom 3  
    zamykam temat pomimo nierozwiązanej sytuacji. Auto pojechało dalej i nie mam kontaktu z właścicielem.
    Dzięki za pomoc.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Auto pojechało dalej. Nie znam losów ani rozwiązania.