Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fotopułapka denver wcm-8010 - nie wysyła mms

01 Sty 2019 14:30 23061 159
  • Poziom 2  
    Witam
    Posiadam fotopułapke wcm-8010 i mam problem. Nie mogę ustawić żeby na tel. lub maila przysyłała mi zdj. Staram się robić wszystko tak jak w instrukcji pisze. Dochodzę do momentu jak wysłać sms z kodami aktywacji. Jak wysyłam sms, np. z wiadomością "start" na nr *530*, to przychodzi mi sms, że wiadomości nie wysłano. Nie wiem, o co chodzi.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • OptexOptex
  • Poziom 2  
    Jaki pakiet ? Karta jest nowa i zajerestrowana . nie moge wyslac sms wgl z telefono na ktory maja przychodzic powiadomienia . ( ps. W fotopulapce jest orange a w tel jest play )
  • Poziom 1  
    WCM 8010 Denver - nie mogę ustawić wysyłki mms i mail.
    Menu:
    MMS >>> WŁ/WYŁ. MMS >> ON >>99>>

    Okna kraj / dostawca usługi /telefon MMS - pozostają puste .

    PLAY pakiet 10 gb , bez limitu

    Jak to konfigurować ???
  • OptexOptex
  • Poziom 2  
    Witam
    Też walczę z tą fotopułapką i przez godzinę dostałem jednego MMSa :-( Mam wrażenie, że to urządzenie działa jak chce...
    Może Twoje jest lepsze... Wydaje mi się, że problem u Ciebie leży, że próbujesz wysyłać SMSa o treści "Start" na numer *530*!

    Powinieneś wysyłąć komendy SMSowe na numer telefonu, który masz włożony do urządzenia, np.: Jeśli Twój numer to 500600700, to wysyłasz SMSa o treści: *505* na numer 500600700, podobnie pozostałe komendy, czyli *500*, *505*, *520*, *530*, *531*....

    Pozdrawiam
    humis
  • Poziom 1  
    Mam taki sam problem, wszystko ustawilem niby dobrze a dostaje co trzecie zdjecie na tel
  • Poziom 1  
    Jestem kolejną osobą która ma problem z skonfigurowaniem tej foto-pułapki
    podłączam urządzenie kablem do komputera.
    konfiguruje.
    zapisuje ustawienia na karte SD w urządzeniu.
    odłączam kabel.
    sprawdzam ustawienia MMS w urządzeniu, wszystkie pola puste.
    podłączam kolejny raz urządzenie do komputera plik z ustawieniami z karty SD nie posiada już wprowadzonych przeze mnie wcześniej konfiguracji.
    o co chodzi ?
  • Poziom 2  
    Mnie się udało. W mmsconfigu w ustawieniach mms dałem "automatycznie", wybrałem z menu rozwijanego operatora "Orange". Pola dotyczące haseł, serwera, adresu IP wypełniły się automatycznie "gwiazdkami". Z prawej strony podałęm numer telefonu, pod spodem adres e-mail. Przychodzą i mmsy, i fotki na maila..
  • Poziom 11  
    Miałem taki sam problem z konfiguracja MMS. Dane wpisane w MMSCONFIG i po zapisaniu w urządzeniu przez kabel usb nie zmieniały żadnych ustawień w fotopułapce. Dopiero zapisanie ustawień przez czytnik kart microSD na samej karcie pamięci zadziałało i zmieniły się ustawienia w urządzeniu. Automatyczne ustawienie Kraju i Operatora sieci też nie sprawiło, że urządzenie zaczęło wysyłać zdjęcia na telefon. Dopiero ręczne wpisanie ustawień MMS przyniosło sukces.
    Dodaje w załączniku informacje do ręcznego ustawienia w każdej sieci, aby urządzenie działało poprawnie.
  • Poziom 2  
    Tak, ja też konfiguruję poprzez zapis na wyjętej z urządzenia karcie microSD.
  • Poziom 9  
    A ja wpisałem dane wg Twojego załącznika i dalej nic.... W sieci PLAY.
  • Poziom 1  
    Ja to mam inne pytanie. Tez posiadam tego Denvera. Czy po wlozeniu karty SIM, oprocz sygnalu (kreseczek) pojawia sie wam na ekranie nazwa sieci czy nie? Pelno instrukcji mowi, ze powinno, ale u mnie tego nie ma i mysle, co moze byc nie tak (kreseczki zasiegu sa)
  • Poziom 11  
    Też mam w sieci PLAY i dopiero wpisanie danych konfiguracji mms z załączonego pliku przyniosło sukces. Jeżeli kolego ogarek7 wpisałeś prawidłowo dane i nie działa to musisz zaznaczyć w opcjach działania urządzenia foto i wideo (czyli żeby robiło najpierw zdjęcie i nagrywało wideo) a następnie podać numer telefonu (ja wstawiłem numer telefonu zaczynający się od +48xxxxxxxxxx) i to wszystko zapisać na samej karcie microSD. Do prawidłowego działania fotopułapka musi złapać zasięg bo bez zasięgu też mi nie działało...

    Co do pytania od zYwi3c to po pokazaniu anteny i kresek z siłą sygnałem obok po pewnym czasie pokazuje rodzaj sieci jaką złapało, ale najpierw trzeba aktywować kartę sim wkładając ją do telefonu i wykonując połączenie w celu sprawdzenia czy wszystko działa...
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich,
    śledzę temat od dłuższego czasu, bo sam mam problemy z konfiguracją kamer, ale mój dostawca bardzo chętnie podzielił się informacjami jak kamerę zmusić do współpracy. Więc podzielę się nimi teraz z Wami. Oczywiście nie obyło się bez problemów, ale zależało mi na tej kamerze, bo nie chciałem dopłacać do innej. No i oto co razem ze sprzedającym wyrzeźbiliśmy i jakie wnioski wysnułem po stoczonej batalii z tym ustrojstwem.
    Po zakupie karty SIM i jej zarejestrowaniu u operatora należy wykonać przynajmniej jedno połączenie, aby aktywować kartę u operatora. Czasem wystarczy tylko samo zalogowanie się do sieci, czyli pojawienie się nazwy operatora na telefonie, ale nie zawsze. Jednak od czego to zależy to nie wiem, lepiej przyjąć, że należy wykonać połączenie startowe. Teraz przyszedł czas na zdjęcie kodu PIN. Niestety kamera miewa z tym problemy więc założona karta operatora musi być pozbawiona tego zabezpieczenia. Jak karta jest już aktywowana i odbezpieczona, możemy ją włożyć do kamery, ale jeszcze jej nie uruchamiamy. Trzeba przeprowadzić konfigurację. Konfigurację wykonujemy na komputerze, ale dołączone oprogramowanie na płytce ma błędy w bazie danych i poza Orange i T-Mobile nic innego się automatycznie nie programuje. Natomiast ze strony poniżej można pobrać naprawiony konfigurator i wszystkie 4 głównych operatorów w Polsce ponoć da się tym ogarnąć na automacie. Ja sprawdzałem 3, bo akurat takie karty mam pod ręką: Orange, Plus i T-Mobile. Wszystkie działają prawidłowo. Do sprawdzenia byłaby jeszcze sieć Play.
    https://towarek24.pl/kamera-lesna-fotopulapka-denver-wcm-8010-p-311.html
    W przypadku pomniejszych sieci typu Virgin Mobile, Nju Mobile czy jeszcze innych. Raczej konieczne będzie wpisanie ręcznie danych dostępowych APN, które ze strony operatora można pobrać. Taka jeszcze wskazówka, którą znalazłem tylko na stronie Orange. Jak podajemy port MMS to do poprawnej pracy w sieci 2G jak i starszych urządzeniach powinien on mieć wartość 8080. Operatorzy podają te dane głównie do telefonów, a tam te porty mogą się różnić. Czasem warto też popatrzeć na innych stronach w poszukiwaniu starszych APN, bo np. w plusie kamera wysyłała mi zdjęcia zarówno na danych udostępnionych na ich stronie (oczywiście z podmianką portu na 8080) jak na teoretycznie przestarzałych danych dostępowych. Z tą różnicą, że wydaje mi się, że na nowych danych APN trwało to nieco dłużej, ale to są raczej moje obserwacje, które mogą nie być prawdziwe, dlatego się nie bierzcie tego za pewniaka.
    Co do samej konfiguracji to wygląda ono tak:
    Zmieniamy w ramce „Mms Setting” „MMS MODE” na „Auto”. Następnie zmieniamy „Country” na „Poland” i w ostatnim rozwijanym menu odszukujemy naszego operatora. Uzupełniamy ramkę „Phone Setting” numerami telefonów, na które mają przychodzić wiadomości MMS. NIE podajemy nr telefonu, który znajduje się w kamerze. Nr te proszę poprzedzić prefiksem 0048. Następnie zapisujemy ustawienia klikając przycisk „Save” znajdujący się na samym dole. Pojawi się okno zapisu pliku, który wygenerował konfigurator. Plik ten musi być zapisany bezpośrednio na karcie pamięci, która znajduje się lub dopiero znajdzie się w kamerze, bez żadnych podfolderów.

    Czasem system operacyjny tworząc plik ustawień dla kamery ustala same duże litery lub tylko jego rozszerzenie („PARAMETER.DAT” lub „Parameter.DAT”). Zmiana liter na małe za wyjątkiem pierwszej również może pomóc. Tak samo można spróbować w odwrotną stronę.

    Konfiguracji najlepiej dokonać przez zewnętrzny czytnik, a nie przez podpięta kamerę do komputera. Trudno mi powiedzieć czemu, ale ma to wpływ na wczytywanie się ustawień.

    Natomiast jeśli kamera nie rejestruje obrazu po włączeniu jej w tryb "ON" to opcje są dwie. Uszkodzona kamera, wówczas serwis, ale zanim to warto spróbować kamerę uruchomić z kartą pamięci konkretnie w klasie 4. Sam jedną z kamer oddawałem do serwisu i w jednej wymiana softa była, ale ta akurat straszne ziarno zapisywała do pliku. Natomiast przy drugiej własnie powiedzieli mi, że karta w klasie innej niż 4 może mieć problemy z kamerami.

    Skoro już poruszyłem temat ziarna to znalazłem dzisiaj na stronie producenta oprogramowanie do tej kamery, która ten problem ma eliminować. Link poniżej, niestety po angielsku, ale dobrodziejstwo dzisiejszej technologii w postaci translatora powinno pomóc. Być może to oprogramowanie rozwiązuje też innego rodzaju problemy. Tego nie wiem, nie instalowałem go. Info o tym oprogramowaniu znajduje się w okolicach połowy strony.
    https://denver-electronics.com/products/denver-wcm-8010/c-1024/p-3192

    Jeśli chodzi o ilość wysyłanych zdjęć. To kamera ma domyślny ogranicznik wysyłania zdjęć postawiony na 99 zdjęciach dziennie. Jak wykonujemy zdjęcia seryjne wysyła tylko ostatnie. Jak nagrywa film wysyła tylko zdjęcie, które było zrobione przed nagrywaniem filmu, a jak nastawiamy robienie i zdjęć i filmu to wówczas też wysyła tylko zdjęcie. Jeśli wysyła co piąte, to sprawdź plik MMS_LOG, o którym niżej.

    Ktoś pytał o wysyłanie komend. Tak jak kolega wcześniej już pisał. Wysyłamy komendę np.
    Code:
    *505
    na nr telefonu jaki jest założony w kamerze.

    Ktoś inny pytał o wskazania na ekranie mocy sygnału operatora. Jeśli są same kreski, to znaczy, że kamera nie może zalogować się do sieci i tutaj patrz na początek tego posta, lub pytaj serwis, bo to może też być uszkodzenie albo próbuj wgrać oprogramowanie wyżej.

    Natomiast z niewysyłaniem MMS jest jeszcze jedna podpowiedź. Na karcie pamięci generuje się plik MMS_LOG.txt. Ten plik zawiera logi dotyczące wysyłki zdjęć przez operatora. Jeśli pojawia się jakiś błąd to zapisuje się on w pliku w postaci
    Code:
    +CME ERROR: (kod błędu)
    Kody te są łatwe do rozpoznania. Poniżej 2 dokumenty z opisem kodów.
    Część pierwsza
    Część druga

    Mój sprzedawca ma mnie chyba dość po tak długiej korespondencji ze mną, ale wiele z tego co Wam teraz przedstawiłem własnie on mi podpowiedział i podrzucił, także pełen szacunek dla niego ode mnie i mam nadzieję, że wielu z Was pomogłem.

    Jak sobie o czymś jeszcze przypomnę, to opisze to tutaj jako edit. Jak sami macie jakieś spostrzeżenia to też śmiało piszcie.
  • Poziom 1  
    zrobiłem wszystko, jak opisał Kamil Monk i chyba w końcu działa :) Dzięki!
  • Poziom 2  
    Kończą mi się pomysły co można jeszcze zrobić więc proszę o pomoc, taki przypadek:
    - nowa karta sim z Plush, włożona najpierw do telefonu, zdjęty pin, wykonane połączenie głosowe

    Do tej pory wypróbowane warianty, wszystkie przez czytnik kart microSD:
    1. ze strony towarek 24 ściągnięty konfigurator, ustawienia auto dla Plus gsm, na monitorze kamery wyświetla się Plus i kreski zasięgu, wszystkie ustawienia zassane, wpisane dwa numery jeden poprzedzony "0048" drugi "+48" dla sprawdzenia, nagrywają się filmiki na karcie, mms brak
    2. z pliku załączonego przez Wojtka wpisane ręcznie dane najpierw dla sieci Plus potem dla Push, dalej efekt ten sam
    3. próba na karcie sim przełożonej z mojego telefonu (operator Play) nadal brak mms ale dopiero po tym manewrze pojawił się na karcie plik MMS_LOG

    Dodam jeszcze, że w każdym wariancie próbowałam wysłać kody: *520*, *505*, *500* zero reakcji
  • Poziom 1  
    Witam Panowie dołączam do tematu fotopułapek. Od kilku dni jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem fotołapki Denver WCM 8010. Nie mogę jej skonfirugować. Na początku po włożeniu karty i pierwszych konfiguracjach wyswietlal sie operator Orange albo P4 gdy zmieniłem karte a fotołatka odbierała komendy sms co sygnalizawała delikatnym mruganiem diody lecz nie wysyłałą odpowiedzi na telefon i generował się plik LOG. Teraz pomimo że wprowadzam te same ustawienia nie wyswietla mi sie operator i fotolapka nie odbiera tych komend z telefonu. Próbowałem różnych sposobów w tym format karty SD Ktoś coś może pomóc?
  • Poziom 1  
    Jako świeży posiadacz fotopulapki firmy Denver wcm-8010 oto moje uwagi:
    Jezeli twoim dostawca telefonii jest T-Mobile zwroc uwage na ustawienia APN a szczegolnie IP gdyz krąży w internecie lista ustawien z tym ze adres IP dla T-Mobile jest raczej pomylony gdyz zaczyna sie od 231.. a na stronie T-Mobile mozna sprawdzić ze podaja IP zaczynające sie od 213...
    Ustawiac nalezy na poczatek jedynie MMS a SMTP zostawic wyłączone (OFF) i pola nie wypełnione.
    Jezeli twojego dostawcy telefonii nie ma na liscie z automatu to wybrac ustawienia manualne, nie przejmowac sie ze nie ma wpisanej nazwy dostawcy ani kraju, to nie jest potrzebne jedynie potrzebne jest wypelnienie pól związanych z APN oraz numer telefonu na ktory ma być wysyłany mms i email (bo email poprzez mms tez to dziala i nie jest potrzbne ustawianie SMTP)

    Teraz aby sprawdzić czy to działa należy wlączyć urządzenie w trybie TEST, poczekać aż znajdzie sieć i pojawi sie nazwa operatora a nastepnie przycisnać przycisk SHOT w celu manualnego zrobienia zdjecia. Jeżeli po przycisnieciu SHOT na ekranie pojawia sie obraz z kamery to dobry znak, jezeli natomiast zamiast obrazu wyskakuje napis DENVER to cos jest nie tak i zdjecie nie jest zrobione.
    Jezeli zdjecie jest zrobione co mozna sprawdzic na ekranie poprzez nacisniecie przycisku Play to po kilku minutach jezeli ustawienia APN sa prawidlowe powinien do nas dotrzec MMS.
    To jest szybkie sprawdzenie czy wysylanie MMS działa czy nie.

    Jezeli dziala mozna wlaczyc na tryb ON tak jak jest w instrukcji czyli najpierw wlaczamy na tryb TEST czekamy az sie pojawi siec i przelaczamy na ON.
    W moim wypadku fotopułapka nie wysyla MMSow kiedy jest w trybie ON wydaje mi sie ze niestety musi byc oddana do serwisu gdyz najpewniej jest to błąd w oprogramowaniu.
  • Poziom 10  
    Jayos napisał:
    ...jezeli natomiast zamiast obrazu wyskakuje napis DENVER to cos jest nie tak i zdjecie nie jest zrobione.

    Mnie to raczej wygląda raczej na słabe baterie. Podczas testów proponuję włożyć wszystkie 8 baterii do kamery. Jeśli pomimo tego kamera dalej odstawia takie numery to faktycznie może to być problem z softem.
    darek861 napisał:
    ...co sygnalizawała delikatnym mruganiem diody...

    W trakcie pracy taka sytuacja nie powinna mieć miejsca. U mnie żadna z 5 kamer jakie posiadam nie robi czegoś takiego poza tym mogłoby to zainteresować potencjalnego intruza i zdradzić pozycję kamery. Jeśli mruga to nie wiem czy się przypadkiem nie resetuje. Tutaj podobnie jak wyżej sprawdź zasilanie, czy baterie dają radę. I zajrzyj do loga skoro go już masz. Tam naprawdę sporo można wyczytać z nich. Jak nie wiesz jak, to wrzuć go tutaj pomożemy ci.
  • Poziom 1  
    Witam tez mam problem z tą fotopułapką. W trybie TEST normalnie wysyła MMS i maile na podane numery/adresy email. W trybie on wgl nie reaguje na komendy SMS. Problem leży ewidentnie po stronie oprogramowania. Czy ktoś ma link do aktualizacji systemu? Z oficjalnej strony odpada dalej bez zmian. Pozdrawiam ! Załączam plik MMS_LOG
  • Poziom 3  
    Jayos napisał:
    eraz aby sprawdzić czy to działa należy wlączyć urządzenie w trybie TEST, poczekać aż znajdzie sieć i pojawi sie nazwa operatora a nastepnie przycisnać przycisk SHOT w celu manualnego zrobienia zdjecia. Jeżeli po przycisnieciu SHOT na ekranie pojawia sie obraz z kamery to dobry znak, jezeli natomiast zamiast obrazu wyskakuje napis DENVER to cos jest nie tak i zdjecie nie jest zrobione.
    Jezeli zdjecie jest zrobione co mozna sprawdzic na ekranie poprzez nacisniecie przycisku Play to po kilku minutach jezeli ustawienia APN sa prawidlowe powinien do nas dotrzec MMS.
    To jest szybkie sprawdzenie czy wysylanie MMS działa czy nie.

    Jezeli dziala mozna wlaczyc na tryb ON tak jak jest w instrukcji czyli najpierw wlaczamy na tryb TEST czekamy az sie pojawi siec i przelaczamy na ON.
    W moim wypadku fotopułapka nie wysyla MMSow kiedy



    Więc tak. Instrukcja od sprzedawcy to jakaś farsa. W instrukcji jest rzeczywiście jeden papierek w języku polskim. Ale są też 2 książeczki i tutaj brak języka pol. Korzystałem z waszych instrukcji, bo tamta nie przyniosła rezultatów.

    Zrobiłem to co napisaliście:
    1. Kupno startera: sieć PLUS.
    2. Rejestracja Karty Sim
    3. Aktywacja Karty Sim
    4. Aktywacja Rok ważności konta
    5. Aktywacja taryfy darmowe mms i sms
    6. Włożenie płyty do Pc
    9. Zainstalowanie oprogramowania i wybranie parametrów zgodnych z informacjami które mi podaliście (teraz zobaczyłęm na sceeenshocie ze pojawiły sie jakies 00 przy mailu to dziwne... (na końcu).
    SMTP nie zostało właczone. MMS są włączone
    10. Włożyłem baterię, potem karte SD i kartę sim.
    11. Włączyłem urządzenie na TEST
    12. Pokazał mi się obraz i sieć komórkowa plus. (mam plush ale to jest to samo)
    13. Po ok.2 min otrzymałem zdjęcię potem po kolejnych paru min otrzymałem kolejne zdjecie MMS
    14. Przełączyłem na tryb ON (rozumiem, że ekran wtedy się wyłącza i nic nie widać:) ---> Jak zamykam klapkę to widzę, że kamera miga czerwonym światłem, potem się to wyłącza.
    15. Czekałem ok. 10 minut i nic.
    16. Wszedłem w opcje, okazuje się, że nagrał się film i zrobiło zdjęcie, ale nie zostało jak widac wysłane

    Co mam zrobić. Kupiłem tę kamerę tylko z uwagi na mms.
    Czy to kwestia ustawień, że zrobiła tylko jedno zdjęcie i film. A potem już przestała robić?? Co ile ona robi te filmy i zdjęcia.
    Gdzie mam wpisać w ustawieniach, żeby robila np. zdjęcia co 15 sekund albo 2 minuty. Da się to ustawić?

    Czułem, że tak może być, ale musiałem się oczywiście przekonać. Nosz kur***a mać.
    Instrukcja jest nieaktualna... nawet wyglad systemu jest inny w kamerce niż w "instrukcji"

    Zauważyłem, że przez 15 min sprawdzania na Test zeżarła mi aż 1/4 bateri... to jest dopiero ciekawe.
    Po 15 minutach kamerka wydała z siebie dźwięk jakby robiła zdjęcie. Wcześniej było to słychać również ale po paru sekundach od przejśćia w pozycję "ON"
    Po kolejnej minucie w trybie ON znowu hałas i znowu zdjęcie. Później wziąłem kamerkę i przeszedłem do trybu TEST.


    Nie mogę dodać obrazków, więc daję poniżej.

    zapodaj.net/c19c756d2885c.png.html
    zapodaj.net/beefa68cb7ac6.png.html

    O co chodzi z Interwał? 1 s 5s 10 s??
    O co chodzi z multi? ....




    PRZEŁOM?!!

    Otworzyłem kamerkę i jej opcje. Właśnie w tym momencie i okazało się, że SMTP jest wyłączone i MMS też. Włączyłem więc to i zmieniłem jeszczcze jeden z adresów skrzynki pocztowej, ponieważ na końcu pojawiły się "00". Usunąłem je i zostawiłem.


    Niestety ale to nie był przełom. Ten syf dalej nie przesyła zdjęć.
    Siedzę już nad tym ponad godzinę i ciągle nic.

    Teraz po wejśćiu w TEst i naciśnięciu SHOT kamerka uruchamia się ponownie... no świetnie!
    Jak dodać Loginy? to też możecie napisać, bo nie ogarniam za bardzo :(

    Przywróciłem do ustawień domyślinych w kamerce i dalej nic. Biorę Shot i jest sygnał, że zdjęcie zrobione ale ekran gaśnie i obraz ładuje się od nowa z logiem firmy..



    Edit:

    Dodałem Logi
  • Poziom 10  
    Biegan9504 napisał:
    W trybie on wgl nie reaguje na komendy SMS

    To wskazuje na problemy z softem. Tutaj jedynie serwis pomoże. Szukałem oprogramowania innego do tych kamer, ale nic nie znalazłem.

    Buy Bitcoin and XRP napisał:
    Włożenie płyty do Pc

    Pobierz oprogramowanie ze strony towarek. To na płycie ma problemy. Z loga wynika, że są błędne parametry podane.
  • Poziom 5  
    też jestem użytkownikiem tego sprzętu
    ściągnąłem ze strony program i działa, wcześniej używając z płyty wysłał kilka fotek i zaprzestał po logach było że nie ma środków na koncie a tam 6 gb do wykorzystania, ale nie działa mi sterownie sms nie odpowiada na żadne komendy nr telefonu wpisałem w formacie 600 100 100 (bez zer i czy +48) czy może być to przyczyną że nie mogę nią sterować za pomocą sms ?
  • Poziom 2  
    Witam,
    a co powiecie na taki przypadek.
    operator:PLUS na kartę - zasięg jest i pokazuje nazwę sieci, wysyła mms i email
    operator:PLUS abonament - zasięg jest i NIE pokazuje nazwy sieci, NIE wysyła mms i email.

    w biurze obsugi podano mi że na kartę gprs apn=internet a na abonament gprs apn=plus.

    niestety na kartę działa okej a na abonament nie.
    niestety dla mnie mam sim na abonament wolny i musze go uruchomić..

    czy ktoś używał sim na abonament? i wie co może być przyczyną?
    dodam,że karta jest okej, bo w tel wszystko śmiga (sms,mms bez limitu)
  • Poziom 2  
    Po wielu godzinach prób, skontaktowałam się z serwisem, zrobiłam aktualizację oprogramowania, dowiedziałam się, że karta sim powinna mieć możliwość wysyłania zdjęć przez sieć 2G/GSM/GPRS/MMS a kamera najlepiej działa z 2G. No i najważniejsze o czym już ktoś tutaj pisał karta pamięci powinna mieć klasę 4 max 16 GB (kamera ma problemy z obsługą kart np. klasy 10). Ponieważ kupiłam kamerę w zestawie z kartą pamięci od "oficjalnego przedstawiciela marki DENVER" nie spodziewałam się, że tu może być problem. Kupiłam nową kartę klasy 4, swoją drogą chyba wyczyściłam zalegacze magazynowe bo aż się sprzedawca zdziwił, że ktoś chce taką starą kartę. Kamera magicznie zaczęła wysyłać mms.