Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel vectra b 2.0 Y DTH 2001r - Sterownik pompy paliwowej po regeneracji.

02 Sty 2019 14:10 387 8
  • Poziom 11  
    Wiatm. Mam taki mały problem z moją Vectrą. A mianowicie sterownik pompy po regeneracji, filtry i przewody wymienione odpowietrzony układ i wkońcu odpala.
    1 problem jest w tym że gdy odpalam auto to brak reakcji na pedał gazu. Po ok 10-15 sekundach już jest ok
    2 problem to że troszke szarpie jak juz jade. Ale nie gaśnie, tylko zaczyna szarpać jak puszczam gaz i delikatnie potem dodaje gazu. Przejeżdżam ok 5-8km i jest ok.
    3 problem to tak jakby straciła trochę mocy. Przed awarią turbo śmigało od ok 2000 obr/min było czuć że auto się zbiera. Teraz to coś czuć przy 2500 obr/min. Odczuwam różnicę, bo mam to auto od 10 lat i to nie to co było.

    Problem jest zawsze gdy odpalam na 2 dzień.
    Dodam także, że auto było u mechanika a za sterownik poszło 1150 zł. Moje pytanie brzmi. Czy to może być wina sterownika. Co może być przyczyną tych 3 problemów. Nie wywala Check Engin (pomarańczowa kontrolka) na kompie było brak błędów.

    Szukałem dużo na forach ale nic konkretnego nie znalazłem. Pomóżcie bo auto było miesiąc u mechanika i jak dam to znowu będę na łasce autobusów miejskich. I nie wiem jak długo...

    Opel Vectra b 2001r Y DTH 101 kM z tego parę chyba zdechło :(
  • Poziom 17  
    jeżeli brak reakcji na pedał gazu to brak wystarczającej dawki paliwa, może zapowietrzać się trawersami, sprawdż czy paliwo w filtrze nie jest czarne,
  • Poziom 11  
    Witam. Jak sprawdzę ten filtr to dam znać.
  • Poziom 11  
    Witam. Zajrzałem do filtra dzisiaj po robocie. Rozebrałem i wyciągnąłem go. Od góry był czysty aż do połowy, tak około 3cm przed ķońcem było widać że jest lekko szary. Czarny nie był ale przejechałem dopiero 100 km. Poskładałem wszytko, odpowietrzyłem i auto odpaliło po paru sekundach kręcenia. Po ok 8 km przestał delikatnie szarpać i jechał normalnie jakby nic.

    Czyli diagnoza na początek wymienić uszczelki (oringi) na trawersach i miedziane przy wtryskach?

    A co myślicie o braku mocy? Czyszczenie układu dolotowego, układu egr, sprawdzić też pompę podciśnienia? Czy to także może być przez zapowietrzenie układu.
  • Poziom 17  
    sprawdż czy po odpaleniu wciąga ci sztangę od turbiny, jeżeli chodzi o zapowietrzanie to ja zawsze podaje ciśnienie powietrzem pod zasilanie pompy tam gdzie zasysa z filtra wtedy wykluczysz wszystkie nieszczelności pompy i przewodów, jeżeli paliwowy będzie się robiło czarne to gumki pod trawersami do wymiany
  • Poziom 11  
    Witam.
    Wymieniłem uszczelki pod trawersami (mechanik) i przewody przelewów. Problem pozostał.

    Stwierdzam, że troszkę szybciej odpala ale dalej na niskich obrotach ok 500-600 obr/min, na pedał gazu brak reakcji. Po ok 10 sek jest mała przegazówka i obroty normalne, pedał gazu działa. Gdy dodaje powoli gaz nawet na postoju przerywa nie gaśnie. Tak jakby mocniej kopci jak przerywa, nie wiem co jeszcze dodać. Sterownik był sprawdzany brak błędów.

    Gdzie szukać dalej? Czy pompa sama w sobie może gdzieś się zapowietrzać?
  • Poziom 1  
    Źle naprawiony sterownik lub tłoczek w pompie powoli się zaciera
  • Poziom 11  
    Witam.
    Dziękuję wszystkim, którzy chcieli pomóc. Auto naprawione odzyskało moc odpala bez problemów, nie przerywa i nie kopci.

    Auto dałem do znajomego mechanika, który zna się na pompach (a także regenerują te sterowniki za +- 700zł) ja dałem 1150zł. Po objawach stwierdził że ten kto naprawiał mi auto nie miał pojęcia o tych pompach. Stwierdził że była za mała dawka wtrysku ustawiona na pompie, ustawił wszystko i teraz odzyskałem moją Viki :)

    Jakby ktoś z okolic Piły miał problemy ze sterownikiem lub pompą polecam "Diesel motor" w Pile ul. Wypoczynkowa.

    Temat do zamknięcia.