Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Skoda Favorit 1991 nie grzeje, mało prądu

rogulek12 22 Jan 2019 08:36 387 18
  • #1
    rogulek12
    Level 10  
    Witam mam taki problem. Dzisiaj rano próbowałam rozgrzać moją środę Favorit, niestety po godzinie w aucie dalej było zimno. Nawiew włączony na ciepło, szron na szybach nawet trochę nie puścił. Ogrzewanie tylnej szyby też nic nie dało. Poza tym wydaje mi się że akumulator daje za mało prądu. Nie działa tylna wycieraczka ani spryskiwacze. Poradźcie co zrobić, gdzie zaglądnąć, wolałabym sama spróbować sprawdzić gdzie jest przyczyną niczym do mechanika ją odeślę.
  • #2
    stanislaw1954
    Level 43  
    rogulek12 wrote:
    Poza tym wydaje mi się że akumulator daje za mało prądu
    A silnik zapalił, czy nie ?
  • #3
    rogulek12
    Level 10  
    Tak, silnik odpalił po 5 minutach kręcenia, a z tym, że jest za mało prądu tak mi się wydaje, bo mam automatyczne włączanie świateł i dopiero po wyłączeniu całkiem nawiewu, radia i po dodaniu gazu do 2000 obrotów po minucie się dopiero włączają. Kiedyś od razu z odpaleniem auta się świeciły
  • #4
    stanislaw1954
    Level 43  
    Być może spadek napięcia akumulatora spowodowany mrozem. Jeśli jednak zapalił, to już jest dobrze. Kontrolka ładowania zgasła?
  • #5
    rogulek12
    Level 10  
    Kontrolka zgasła, mrozów nie było i też był ten sam problem.
  • #6
    stanislaw1954
    Level 43  
    Zacznij od naładowania akumulatora prostownikiem. Po zapaleniu, jak jest ładowanie , to wentylator, czy tylna szyba powinny działać .
    rogulek12 wrote:
    niestety po godzinie w aucie dalej było zimno
    Cały czas silnik pracował? I zimno?
  • #7
    rogulek12
    Level 10  
    No właśnie był ładowany miesiąc temu prostownikiem, auto było w kilku trasach po 30km to po powrocie było trochę ciepło w aucie
  • #8
    stanislaw1954
    Level 43  
    Pytam jeszcze raz: przez godzinę silnik pracował i było zimno?
  • #9
    rogulek12
    Level 10  
    Tak właśnie było, dlatego tu pisze bo nie mam pojęcia dlaczego. Mam drugie stare auto to po 5 minutach jest ciepło...
  • #10
    stanislaw1954
    Level 43  
    Teraz jasne. Trzeba sprawdzić, ewentualnie wymienić termostat w układzie chłodzenia.
  • #11
    rogulek12
    Level 10  
    stanislaw1954 wrote:
    Teraz jasne. Trzeba sprawdzić, ewentualnie wymienić termostat w układzie chłodzenia.


    Jesteś w stanie powiedzieć gdzie go znajdę i jak sprawdzić?
  • #12
    anchilos
    Level 36  
    rogulek12 wrote:
    Jesteś w stanie powiedzieć gdzie go znajdę i jak sprawdzić?
    Przy głowicy po stronie kierowcy. Odkręcasz 3 śruby M6 i wyciągasz termostat. Jeśli jest niesprawny, to będzie w Twoim przypadku otwarty. Kup wcześniej uszczelkę do termostatu (okrągłą z trzema otworami na śruby). Prostszy sposób sprawdzenia. Po uruchomieniu silnika, głowica i obudowa termostatu powinny nagrzewać się, a gumowa rura idąca do chłodnicy powinna być zimna. Jeśli rura robi się ciepła, znaczy, że termostat jest otwarty. Rozkręcając termostat stracisz sporo płynu chłodniczego. Upuszczenie płynu w Favoricie jest trudne. Można odessać ze zbiornika wyrównawczego.
  • #13
    stanislaw1954
    Level 43  
    Sam termostat kosztuje grosze, a ze jak pisze anchilos są trudności związane z płynem chłodniczym, warto pojechać do mechanika. Oni mają swoje sposoby. Koszt wymiany będzie nieduży.
  • #14
    rogulek12
    Level 10  
    Pojechało de mechanika, po drodze jeszcze kilka usterek wyszło :/
  • #15
    LENIWIEC_PL
    Level 28  
    rogulek12 wrote:
    Pojechało de mechanika, po drodze jeszcze kilka usterek wyszło :/

    A ja myślę, że w pierwszej kolejności należało sprawdzić poziom płynu w układzie chłodzenia i od tego zaczynać dalsze negocjacje dotyczące usterek.
    Po za tym nie wiadomo czy nawet płyn tam był ;)
  • #16
    rogulek12
    Level 10  
    LENIWIEC_PL wrote:
    rogulek12 wrote:
    Pojechało de mechanika, po drodze jeszcze kilka usterek wyszło :/

    A ja myślę, że w pierwszej kolejności należało sprawdzić poziom płynu w układzie chłodzenia i od tego zaczynać dalsze negocjacje dotyczące usterek.
    Po za tym nie wiadomo czy nawet płyn tam był ;)


    Płyn był, niestety zdążyło go zagotować i wywalić ;/ Dlatego poszła do mechanika .
  • #18
    rogulek12
    Level 10  
    akumulator ma góra 2 lata
  • #19
    rogulek12
    Level 10  
    Wymieniony Termostat i zbiornik płynu chłodniczego.