Witam,
Posiadam samochód Citroen C4 Grand Picasso 1.6 HDI 112km 02.2011rok bez Start Stop. Zgodnie z instrukcją obsługi ładowanie akumulatora wymaga odłączenia obydwu klem.
Akumulator zamknięty jest w plastikowej obudowie i dostęp do klemy ujemnej bez demontażu obudowy jest niemożliwy. Zgodnie z instrukcją dla takiego samego modelu samochodu produkowanego od 10.2011 nie jest wymagane odłączania klem przed ładowaniem.
Pytanie brzmi : Czy można ładować akumulator w moim aucie przez odłączenie wyłącznie dodatniego zacisku, podłączenie w jego miejsce dodatniego przewodu od prostownika i ujemnego do masy w komorze silnika (oczyszczony łeb śruby)?
Chciałbym co jakiś czas doładowywać akumulator w sezonie zimowym, gdyż jeżdżę na bardzo krótkich odcinkach (dom-szkoła 1km, szkoła-przedszkole 1,5km, przedszkole praca 2km w sumie 4,5km i auto odpalane jest 3 razy. W powrotna stronę podobnie) . Będę wdzięczny za rzeczową i wyczerpującą odpowiedź.
Posiadam samochód Citroen C4 Grand Picasso 1.6 HDI 112km 02.2011rok bez Start Stop. Zgodnie z instrukcją obsługi ładowanie akumulatora wymaga odłączenia obydwu klem.
Akumulator zamknięty jest w plastikowej obudowie i dostęp do klemy ujemnej bez demontażu obudowy jest niemożliwy. Zgodnie z instrukcją dla takiego samego modelu samochodu produkowanego od 10.2011 nie jest wymagane odłączania klem przed ładowaniem.
Pytanie brzmi : Czy można ładować akumulator w moim aucie przez odłączenie wyłącznie dodatniego zacisku, podłączenie w jego miejsce dodatniego przewodu od prostownika i ujemnego do masy w komorze silnika (oczyszczony łeb śruby)?
Chciałbym co jakiś czas doładowywać akumulator w sezonie zimowym, gdyż jeżdżę na bardzo krótkich odcinkach (dom-szkoła 1km, szkoła-przedszkole 1,5km, przedszkole praca 2km w sumie 4,5km i auto odpalane jest 3 razy. W powrotna stronę podobnie) . Będę wdzięczny za rzeczową i wyczerpującą odpowiedź.