Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Antena GP 1/4 fali do nasłuchu.

fnusb 25 Sty 2019 22:17 642 50
  • #1 25 Sty 2019 22:17
    fnusb
    Poziom 4  

Witam. Jestem laikiem w tym temacie, czytałem wiele tematów na tym forum dot. mojego tematu lecz nie mogę pojąć jakoś zbytnio tego.
    Chciałbym zbudować sobie antenę GP 1/4 2m na pasma od 149 mhz do 172 mhz (głównie służby). Wiadomo.... :D Mam obecnie dipola półfalowego na te pasma lecz po prostu chciałem spróbować nowej anteny zbudować, wiadomo, nuda, zima... :) Kupiłem do tego celu gniazdo UC1 kwadratowe, wtyk UC1, jakiś kabel RG 58 też tam mam z oplotem miedzianym... Podpowie mi ktoś, z czego ramiona można zrobić do tej anteny GP, jeden mi kiedyś polecił aby zrobić z prętów do podwieszania sufitu lecz wydaję mi się, że to może być ciężka konstrukcja... w tym celu planuję się wybrać na zakupy do Castoramy w celu zdobycia reszty przedmiotów do takiej budowy. Drugi problem to nie wiem jak mogę wyliczyć po ile CM ma mieć te 5 ramion tzw. 4 ramiona plus przeciwwaga. Ktoś pomoże? Dzięki.

Moderowany przez c2h5oh:

Regulamin punkt 3.1.17. Nie wysyłaj pytań bardzo podstawowych, na które odpowiedzi można znaleźć w instrukcji obsługi lub ogólnie dostępnych źródłach. Nie prezentuj postawy, że mi się należy. Dbaj o poziom pytań i dyskusji. Dziękujemy.
    Temat przenoszę z działu "Radiotechnika Serwis".

0 29
  • #2 25 Sty 2019 22:59
    zworys
    Poziom 35  

http://anteny.antonpolska.pl/antena_58_140_174.htm
    Zajrzyj na tą stronę masz podane wymiary anteny 5/8 - nie jest to jakaś "kobyła" a jest bardziej efektywna niz 1/4.
    Do budowy możesz użyć drutu miedzianego z kabla energetycznego np 4x4 lub 4x6mm albo rurek miedzianych np od instalacji hamulcowych ( ze szrotu samochodowego)

0
  • #3 25 Sty 2019 23:04
    fnusb
    Poziom 4