Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra F 1.4 - Wysokie spalanie LPG, uszkodzona sonda

noidemm 05 Feb 2019 11:20 1074 21
  • #1
    noidemm
    Level 22  
    Witam.
    Posiadam auto Opel Astra z silnikiem 1.4 60 km silnik C14NZ z instalacją LPG Autronic AL700. Auto zaczęło dużo palić, w granicach 16 litrów LPG na 100 km. Instalacja była regulowana programem AMON, kalibracja przebiegła bez problemu, choć za pierwszym razem wyskoczył błąd sondy lambda.
    W jaki domowy sposób można zdiagnozować sonde, czy może ona być odpowiedzialna za tak wysokie spalanie??
    Przewody nowe, świece nowe, kopułka i palec też wymienione.
    Pozdrawiam
  • #2
    Tumiwisizm
    Level 28  
    Jeśli sonda lambda jest uszkodzona to nie odprowadza sygnału do sterownika. Jeśli chodzi o wysokie spalanie to tak, jedną z przyczyn może być właśnie sonda.
  • #3
    Michał_74
    Level 24  
    Witam.
    Jest gdzieś na forum schemat testera sond lambda zrobić i podłączyć go. Mi w fordzie mondeo MKII 1,6 16V sonda ulegała doziemieniu po około 15 minutach pracy. i zwarta była przez około 10 minut. i tak w koło.
    Pozdrawiam.
  • #5
    noidemm
    Level 22  
    Problemy zaczęły się od czujnika położenia przepustnicy. Zakupiłem nowy lecz okazał się fabrycznie wadliwy. Kupiłem na szrocie całą przepustnicę razem z czujnikiem i silnikiem krokowym. Przełożyłem. Obroty się uspokoiły, błąd zniknął. Pojechałem na regulację LPG, adaptacja została przeprowadzona i auto zaczęło dużo palić.
    Wieczorem podłącze AMONa pod instalację i nagram co się dzieje przy przeprowadzaniu adaptacji LPG.

    Dodano po 12 [godziny] 42 [minuty]:

    Witam.
    Przeprowadziłem kalibracje w AMON video poniżej.
    Wcześniej pogrzebałem pod maską i udało zlokalizować się uszkodzony wężyk od mapsensora. Po skróceniu go o pęknięcie silnik pracuje równiej.
    Dorzuce jeszcze scriny ustawień samego sterownika.
    Astra F 1.4 - Wysokie spalanie LPG, uszkodzona sonda Astra F 1.4 - Wysokie spalanie LPG, uszkodzona sonda Astra F 1.4 - Wysokie spalanie LPG, uszkodzona sonda Astra F 1.4 - Wysokie spalanie LPG, uszkodzona sonda Astra F 1.4 - Wysokie spalanie LPG, uszkodzona sonda

    https://youtu.be/qZDwWEBRlmY
  • #7
    noidemm
    Level 22  
    Przy kalibracji wykrywa TPS i jest chyba on podłączony (nie sprawdzałem), lecz różnice napięć przy otwieraniu i zamykaniu przepustnicy są znikome więc odznaczyłem opcje TPS.
  • #8
    enhanced
    Level 43  
    Nagraj video z amona na benzynie (luz i ze 2/3 tys obrotów na chwile) tak samo po przełączeniu na gaz (luz i 2/3 tys obrotów).
    TPS włączony bo bez tego w ogóle to nie ma sensu - no chyba że TPS jakiś lipny ale zobaczymy co w głównym oknie amona (monitor) będzie widać.

    Ta kalibracja to taka z grubsza - faktycznie trzeba ustawić maks otwarcie podczas jazdy a jedynie można z luz ustawić tak żeby napięcie na lambdzie falowało a nie stało na bogato.
  • #9
    psooya
    Level 38  
    enhanced wrote:
    Co ty TPS nie masz podłączonego? Czujnik temperatury też się przydaje ale bez TPS to jest tragedia.

    Z TPSem jest jeszcze gorzej i grozi wybuchem przy dodaniu gazu. Często na wolnych gazu jest zdecydowanie za dużo, a po lekkim dodaniu robi sie kilkadziesiąt kroków za ubogo i następuje buuum.
    Sonda sprawna więc możliwe, że za krótko ją grzałeś po odpaleniu silnika. Pamiętaj to sonda 1 przewodowa, rozgrzewanie trwa wieczność.
  • #10
    maiami
    Level 23  
    Kiedy wymieniałeś filtr powietrza?
  • #11
    noidemm
    Level 22  
    Szczerze, to nie pamiętam kiedy wymienialem filtr powietrza. Muszę tam zajrzeć. Poprawiałem też ostatnio uszczelkę pod obudowę gaźnika, lecz orginalnej nie mogłem dostać i wrzuciłem tam oring. Pytanie czy jak zatkam dolot powietrza to czy motor powinien zgasnąć. U mnie się dławi lecz nie gaśnie.
  • #13
    noidemm
    Level 22  
    Astra oczywiście na monowtrysku, ale w tytułach przedmiotu uszczelki jest napisane: uszczelka obudowy gaźnika ;-)
  • #14
    Tumiwisizm
    Level 28  
    noidemm wrote:
    Pytanie czy jak zatkam dolot powietrza to czy motor powinien zgasnąć. U mnie się dławi lecz nie gaśnie.
    Nie, nie zgaśnie choć teoretycznie powinna. Sprawdzałem u siebie.
  • #15
    psooya
    Level 38  
    Dolot do filtra super szczelny być nie musi, natomiast od filtra już musi i zatkanie wcale nie musi spowodować zatrzymania pracy. W moim gruzie airbox ma dziurkę okolo 2mm przed filtrem a sama rura zimnego powietrze do airboxa nie jest niczym uszczelniona tylko włożona luźno w boxa.
  • #16
    noidemm
    Level 22  
    Czyli od airboxa do silnika musi być szczelny?? U mnie na wężu idącym od airboxa do silnika brakuje opaski zaciskowej (rura lużno siedzi). Czy tam musi być szczelnie??
  • #18
    noidemm
    Level 22  
    Dobrze ale tu MAFu nie ma, więc nawet jak będzie nie szczelnie nie powinno to wpływać na obroty i prace silnika??
  • #21
    noidemm
    Level 22  
    Na paliwie nie jeżdże, głównie na LPG.
  • #22
    maiami
    Level 23  
    noidemm wrote:
    Na paliwie nie jeżdże, głównie na LPG.


    Warto by było to zweryfikować aby wiedzieć gdzie szukać przyczyny, czy po stronie LPG czy po stronie auta.