Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

lambda i al700

peterwkz 07 Sep 2005 11:30 2703 27
e-mierniki
  • #1
    peterwkz
    Level 11  
    witam
    mam taki problem: przy podlaczeniu a-mona do al700 lambda na benzynie ma: od 0,4 do 0,8V - po chwili ustawia sie na na ok. 0,5V, natomiast po przelaczeniu na lpg od razu zasuwa do 4,98V i tak zostaje! czym to moze byc spowodowane - lambda padla czy moze zle polaczenie? spotkal sie ktos z takim problemem?
  • e-mierniki
  • #2
    leinadzs
    Level 27  
    Raczej źle podłączone
  • #3
    jacekko63
    Level 31  
    Jeżeli można ja również mam problem z sondą lambda i AL700,a mianowicie na benzynie nie ma żadnych problemów natomiast na gazie w chłodniejszym okresie słyszę pstryk coś się przełącza i silnik gaśnie ,dopiero po przejechaniu ok 10km trzeba silnik zgasić odczekać kilkanaście sekund i wszystko jest w porządku.Firma montująca chyba profilaktycznie chce wymienić sondę bo twierdzi że się wolno rozgrzewa i stąd problemy,tylko czy aby napewno ?
  • #4
    uran17
    Level 14  
    Tak ma być. Przy spalaniu gazu zachodzi inna reakcja niż na benzynie, powinieneś mieć do lpg emulator sondy żeby komp nie głupiał. Sonda na gazie nie działa.
  • #5
    peterwkz
    Level 11  
    czyli oprocz al700 nalezy wstawic dodatkowy emulator? a jaka jest pewnosc ze bedzie lepiej dzialal niz ten ktory posiada al700? sa jakies specjalne? z tego co mi wiadomo to do japonczykow sa odpowiednie emulatory wtryskow. moze wiesz jaki nalezaloby dolozyc emulator aby poprawnie dzialalo?
    mniemam z powyzszej wypowiedzi, ze sonda jest OK? ale dlaczego az do 5V napiecie rosnie skoro sonda jest 1V? dodam ze auto to toyota 1.8
  • #6
    autoel
    Level 26  
    Quote:
    Sonda na gazie nie działa.


    Jeżeli nie działa to co ona tam robi???????? Ucieka z wydechu i chowa sie:D
    A tak na poważnie to gdyby nie działała na LPG to po co AL700, dla sterownika gazu podstawową informacją jest sygnał sondy.
    Post jak wyżej to po prostu "klepanie " punktów , nie ważne co byle napisać , a punkciki lecą.

    Wracając do tematu, al700 ma emulację sondy, napięcie faktycznie "głupawe" , w pierwszej kolejności trzeba by sprawdzić masy , może być różna na wydechu i na sterowniku, albo błąd w kablologii.
  • e-mierniki
  • #7
    neon121
    Level 18  
    Widzem że kolega autoel jest w temacie ze sterownikiem AL700. Mam taki w swoim samochodzi i chciałem się spytać, czy da się nim skomunikować za pomocą Vaga ma on linie K i L, a takie są potrzebne do tego sterownika. Program już mam, a jak widziałem schemat interfejsu do gazu, to był na 3 opto, czyli Vag, tylko opto.
    Chciałem sam poustawiać sobie gaz, bo gazownicy wstawili mi, a raczej zakleili pół wloty powietrza przy gaźniku taśmą twierdząc że tak ma być, a z innego postu dostałem informacje, że nie potrafili dobrze ustawić obrotów, to zrobili tak trick
  • #8
    peterwkz
    Level 11  
    problem nie powinien lezec w okablowaniu poniewaz na benzynie sonda chyba dziala poprawnie - wskazanie po odpaleniu spada z 0,7-0,8V do 0,4-0,45V (jezeli zle mysle to prosze o poprawe). natomiast problem moze lezec w samym sterowniku...
  • #9
    autoel
    Level 26  
    Jeżeli zakleili dolot to problem ,najprawdopodobniej , w żle działającym(ustawionym) parowniku, lub (i) źle dobranym mikserze, al pewnie ustawiony na automat.
  • #10
    peterwkz
    Level 11  
    a moze pozmieniac cos w ustawieniach emulacji sondy lambda (np.czasy)?
  • #11
    uran17
    Level 14  
    [/quote]Jeżeli nie działa to co ona tam robi???????? Ucieka z wydechu i chowa się:D
    A tak na poważnie to gdyby nie działała na LPG to po co AL700, dla sterownika gazu podstawową informacją jest sygnał sondy.
    Post jak wyżej to po prostu "klepanie " punktów , nie ważne co byle napisać , a punkciki lecą.[/quote]

    Nie żadne klepanie punktów tylko to jest parwda. Zastanów się co napisałeś, po co ten sterownik i emulator? właśnie po to żeby zasymulować działanie sony na LPG a co do napięć to sory pomyliły mi się przecinki. A poza tym sondę trudno mierzy się miernikiem (działa impulsowo ok 0,5 Hz).

    PS. coś mi ten cytat nie wychodzi
  • #12
    autoel
    Level 26  
    Quote:
    po co ten sterownik i emulator?
    właśnie , ale nie do końca, sterownik nie jest po to żeby "emulować" cokolwiek ale żeby korygować skład mieszanki (na lpg.) przy pomocy "silnika krokowego" na podstawie informacji dostarczonych przez sondę, natomiast emulator ma za zadanie "oszukiwać" ECU samochodu wmawiając mu że skład jest idealny. Tak więc Twoje twierdzenie że "sonda nie pracuje na gazie" jest po prostu kłamstwem(a może tylko niewiedzą) które chcesz wcisnąć, dając błędne rady, sonda nie daje informacji do "komputera"benzyny, co wcale nie znaczy że nie pracuje.
    Quote:
    Zastanów się co napisałeś

    A ten cytat zastosuj do siebie, ale w formie zmodyfikowanej , najpierw się zastanów a potem pisz.
    Do peterwkz:na Twoje "dolegliwości" moim skromnym zdaniem nie pomoże przestawianie emulacji itp., sterownik powinien korygować w jak najmniejszym zakresie, generalnie dobry mikser i dłuższa "śróbkologia"+ jazdy próbne, polecam forum OBDII i w dziale LPG prace "Bogdana S", lub "Wkyrksa" na temat regulacji instalacji 2 generacji.
  • #13
    jaceksu25
    Level 19  
    uran17 wrote:
    Jeżeli nie działa to co ona tam robi???????? Ucieka z wydechu i chowa się:D
    A tak na poważnie to gdyby nie działała na LPG to po co AL700, dla sterownika gazu podstawową informacją jest sygnał sondy.
    Post jak wyżej to po prostu "klepanie " punktów , nie ważne co byle napisać , a punkciki lecą.[/quote]

    Nie żadne klepanie punktów tylko to jest parwda. Zastanów się co napisałeś, po co ten sterownik i emulator? właśnie po to żeby zasymulować działanie sony na LPG a co do napięć to sory pomyliły mi się przecinki. A poza tym sondę trudno mierzy się miernikiem (działa impulsowo ok 0,5 Hz).

    PS. coś mi ten cytat nie wychodzi[/quote]

    pozostawie to bez komentarza....
  • #14
    peterwkz
    Level 11  
    rzeczywiscie zmiany w a-monie odnosnie emulacji czy innych parametrow nic nie pomagaja na sygnal sondy - nadal twardo trzyma sie na 4,98V (benzyna 0,45V).
    do autoel: zmiany ustawien parownika tez nic nie daja - dziala poprawnie tylko w dosc waskim zakresie regulacji srubami (szczegolnie tej mniejszej).
    do tych ktorzy posluguja sie a-monem i al700: jakie macie wskazania sondy pzed i po przelaczeniu na gaz?
    pozdrawiam
  • #15
    HeSk
    Level 13  
    >Sonda na gazie nie działa"
    DZIALA ! Od jej napiecia i napiecia TPS zalezy ustawienie silnika krokowego.
  • #16
    peterwkz
    Level 11  
    hmmm to co w takim razie sie dzieje z krokowym jak wskazania TPS-u sa OK a lambdy na maxa (5V)?
  • #17
    HeSk
    Level 13  
    TPS na ok. 4.7V tyle czy to jest max czy min ? Sa TPS odwrotne. To samo z sonda. Tez bywaja "odwrotne" wiec moze tu jest ten problem ?

    Dodano po 7 [minuty]:

    Testowalem 2 centraki "na stole". Przy lambdzie gdzie gora nie jest rowna dolowi silnik skacze usilujac dostosowac sie do lambdy, rekacja na TPS jest wtedy niewielka. Lamba 0V i 0.8V (stale U) silnik glupieje i usiluje cos ze soba zrobic, po ilus tam probach ustawia sie na pozycje wyjsciowa.Kiedy lambda jest ok zmiany TPS "pieknie" :D wplywaja na silnik krokowy powodujac szybkie przesuwanie zaworu w gore lub dol. W obu przypadkach: sonda 0-1V, TPS 0-5V. Tyle praktyki.
  • #18
    mars1
    Level 16  
    peterwkz wrote:
    ...na benzynie ma: od 0,4 do 0,8V - po chwili ustawia się na na ok. 0,5V, natomiast po przelaczeniu na lpg od razu zasuwa do 4,98V i tak zostaje! czym to moze byc spowodowane - lambda padla czy moze zle polaczenie? spotkal się ktos z takim problemem?


    Na gazie i na benzynie lambda powinna pracować w tym samyn zakresie i jeśli jest to sonda 1V to napięcie nie może dojść do 4V. Sprawdź kabelkologię i masy sondy i al700 względem (-) akumulatora i między sondą i al700
  • #19
    peterwkz
    Level 11  
    dzieki wszystkim - powodem bylo rzeczywiscie zle podlaczenie do sondy (sonda 4 przewodowa - podlaczone do "zwyczajowo" czarnego przewodu a sygnal jest na niebieskim). po zmianie wszystko jest OK.
  • #20
    gruniu
    Level 18  
    autoel wrote:
    Quote:
    Sonda na gazie nie działa.


    Jeżeli nie działa to co ona tam robi???????? Ucieka z wydechu i chowa sie:D
    A tak na poważnie to gdyby nie działała na LPG to po co AL700, dla sterownika gazu podstawową informacją jest sygnał sondy.
    Post jak wyżej to po prostu "klepanie " punktów , nie ważne co byle napisać , a punkciki lecą.

    Wracając do tematu, al700 ma emulację sondy, napięcie faktycznie "głupawe" , w pierwszej kolejności trzeba by sprawdzić masy , może być różna na wydechu i na sterowniku, albo błąd w kablologii.


    ja mam awarie swojego auta, nie przechodzi na gaz, na starym sterowniku (al700) nawet kontrolka przelacznika nie mrugala, na nowym mruga ale na gaz nie przechodzi i po podlaczeniu interfejsu a-mon brak wskazan sondy, ale obroty wskazuje prawidlowo
    sonde sprawdzilem miernkiem i jest ok, wskazania sondy wchodza do sterownika i tez z niej wychodza, wiec gdzie lezy przyczyna?

    ps dobrze wiedziec ze al700 ma wbudowany emulator sondy, bo teraz wiem ze to co mam oznaczone na obudowie jako protec digital to jest to emulator wtrysku
  • #21
    autoel
    Level 26  
    Impulsy z układu zapłonowego dochodzą?
  • #23
    diji
    Level 10  
    jeżeli to nowy sterownik - czy w zakładce ustawienia wprowadzone są prawidłowo; typ sygnału obrotów, próg przełączenia i temperatura
  • #24
    gruniu
    Level 18  
    diji wrote:
    jeżeli to nowy sterownik - czy w zakładce ustawienia wprowadzone są prawidłowo; typ sygnału obrotów, próg przełączenia i temperatura

    tak
    nawet nastawilem automatyczne szukanie sondy, i jak wcisnolem pedal do 3000 obrotow tez brak wskazan sondy i po chwili komunikat za niskie obroty mimo ze trzymalem 3000

    dzisiaj bylem na badaniu auta komputerem, zarowno komputer jak i tester sondy wskazuja na jej poprawna prace
    troche to dziwne bo przeciez zanim sybnal sondy dojdzie do komputera samochodowego przechodzi przez autronica

    tak sobie teraz siedze i analizuje to i owo, zauwazylem ze jak podlacze interfejs do kompa to w a-mon nie ma takze wskazan tps, czyzby to mialo cos wspolnego?
  • #25
    diji
    Level 10  
    Czy sterownik al700 ma pewną masę sprawdź miernikiem między złączem masy sterownika a akumulatorem i głowicą silnika - musi być bliskie 0. Sprawdź gdzie masa jest dołączona.
  • #26
    gruniu
    Level 18  
    diji wrote:
    Czy sterownik al700 ma pewną masę sprawdź miernikiem między złączem masy sterownika a akumulatorem i głowicą silnika - musi być bliskie 0. Sprawdź gdzie masa jest dołączona.


    przewod masy sprawdzalem i przejscie bylo
    a jak mam miernik ustawic zeby te 0 sprawdzic?
    jutro podepne autronica bezposrednio do aku
  • #27
    diji
    Level 10  
    Jak podłączysz do akumulatora to napisz czy coś się zmieniło.
  • #28
    gruniu
    Level 18  
    diji wrote:
    Jak podłączysz do akumulatora to napisz czy coś się zmieniło.


    zmienilo sie i to duzo :D:D:D
    sama masa podlaczona bezposrednio do aku dala efekt
    przejscie na kabelku bylo, ale chyba za male (doswiadczenie ze swiatlami tylnymi)
    okazalo sie ze jak panowie gaziarze wymieniali reduktror to musieli wyjac aku (reduktor pod aku), i jak wszystko skrecali to tak przykrecili kabelek od masy do centralki gazu, ze go urwali
    jak zobaczylem ze wszytko chodzi na dodatkowym kabelku to zaczolem sledzic przewod gdzie jest pekniety, a jak go dotknolem to odlecial od aku

    co ciekawe na starym sterowniku wszystko smiga, nowy nie byl potrzebny
    tylko dlaczego nie moglem sie polaczyc ze starym bez masy, a nowy (niby taki sam) nie wskazywal sondy i tps

    ale po regulacji wszystko smiga i jest ok

    dzieki za pomoc

    ps
    czy ktos chce kupic nowiutki sterownik autronica al-700?:D