Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Stilo - Czyżby awaria licznika?

boch 10 Lut 2019 20:25 120 4
  • #1 10 Lut 2019 20:25
    boch
    Poziom 13  

    Witam

    Mam niejednoznaczny problem z zegarami we Fiacie Stilo mJTD 1.9. Objawy to cykliczne wybudzanie się wyświetlacza i zegarów po zgaszeniu silnika wraz z komunikatami CHECKING oraz AIRBAG FAILURE i temperaturą zew. - 40 stopni. Kontrolka poduszek nie załącza się. Brak błędów w centralce poduszek. W trakcie pracy silnika zegary pracują prawidłowo. Link do filmiku przedstawiającego zegary po zgaszeniu silnika poniżej:

    https://www.cda.pl/video/2972340d8

    Po podłączeniu do sterownika zegarów widzę błędy jak na zdjęciu poniżej

    Fiat Stilo - Czyżby awaria licznika?

    Czyszczenie skrzynki bezpieczników nie przyniosło pozytywnych efektów. Czyżby uszkodzenie licznika? To licznik f-my Visteon na procesorze Motorola.

    0 4
  • #2 10 Lut 2019 21:14
    Trawik
    Poziom 26  

    A klemy czeste i dobrze pokręcone?

    0
  • #3 10 Lut 2019 21:17
    boch
    Poziom 13  

    Sprawdzone, wyczyszczone, dokręcone.

    0
  • #4 10 Lut 2019 21:42
    Trawik
    Poziom 26  

    Ty wygląda na uwalony licznik

    0
  • #5 10 Lut 2019 21:56
    boch
    Poziom 13  

    Też tak myślę, ale uwalone liczniki w tym aucie skutkują całkowitym padem i świeceniem się kontrolki poduszek powietrznych. U mnie czegoś takiego nie ma. Wysłałem zapytania do kilku firm specjalizujących się w naprawie liczników i albo zero reakcji albo brak pewności czy to faktycznie problem z zegarami.
    Kolejna rzecz. Ten problem pojawia się wyłącznie w okresie jesień/zima. W okresie ciepłych miesięcy nie ma problemów z błędami. Skoro niska temperatura to w grę wchodzą spadki napięcia na akumulatorze albo wilgoć. Akumulator to dwuletni Westa Forse 72Ah 720A. Napięcie na zaciskach nigdy nie spadło poniżej 12,55V. W gnieździe bezpiecznika odpowiedzialnego za zegary napięcie wynosi 12V.

    Tutaj identyczny nierozwiązany jednak temat

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=13851221#13851221

    Wg instrukcji pojazdu na tym samym bezpieczniku (F53) są światła awaryjne oraz kierunkowskazy. Może gdzieś dostała się do nich woda...
    A i jeszcze jedno. Zestaw wskaźników sterowany jest + po stacyjce (bezpiecznik F37). Ponoć kostka w stacyjce to też częsty problem w tych autach.

    0