Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] OPEL Corsa C 1,7 CDTI Sposób komunikacji ECU - interfejs diagnostyczny (brak kom

14 Lut 2019 16:53 204 5
  • Poziom 15  
    Mówiąc szczerze nie znam się za bardzo na sposobie działania szyny CAN, dlatego proszę o pomoc:

    problem jest taki, że samochód przestał odpalać (mruga kontrolka serwis) i nie ma komunikacji z modułem IMMO oraz ECU (za pomocą OPCOM), BCM wykrywa ECU (po odłączeniu kostki z ECU wyskakuje błąd w module BCM). Zasilania posprawdzane, masy również, przejścia pomiędzy ECU a immo również.

    Ślęcząć nad TISem wydedukowałem iż ECU komunikuje się z modułami za pomocą dwóch magistrali - idąca na drodze ECU -> ABS -> BCM magistrala GMLAN, oraz idąca na drodze ECU -> IMMO magistrala DLC.

    Wydedukowałem że jeśli komunukacja ECU-laptop jest nawiązywana przy pomocy sieci DLC, to może jest coś z samym modułem IMMO, przez co sam się nie komunikuje oraz blokuje komunikację laptop - ECU. Na tym samym pinie DIAG (nr 7) jest również zorganizowana diagnostyka wspomagania - śmiga bez problemu, przejścia sprawdzone. Dodatkowo zrobiłem też taki myk że odpiąłem kostkę od wspomagania, wypiąłem pin diagnostyczny w tej puszcze pod podszybiem i zostawiłem tylko przy IMMO więc teoretycznie od złącza DIAG (pin nr 7) kabel szedł tylko i wyłącznie do IMMO - brak rezultatu/komunikacji.


    Dobrze myślę? ECU łączy się z interfejsem za pomocą magistrali DLC? IMMO padło i blokuje?
  • Poziom 26  
    Jeżeli mnie pamięć nie myli to tam jest ecu (hybryda) a jeżeli tak to na 90% tam jest problem.
  • Poziom 23  
    Immo jest podłączone bezpośrednio do DLC więc komunikacja z nim powinna być (chyba ze nie jest zasilane lub padło- o ile to Corsa C a nie D) ..
  • Poziom 11  
    To jest CDTI, tam nie ma hybrydy, sprawdź czy komputer nie zgnił od wody, odepnij immo/wspomaganie - być może blokuje komunikacje.

    Bardzo prawdopodobne że po prostu ECU padło.
  • Poziom 15  
    monsters napisał:
    To jest CDTI, tam nie ma hybrydy, sprawdź czy komputer nie zgnił od wody, odepnij immo/wspomaganie - być może blokuje komunikacje.

    Bardzo prawdopodobne że po prostu ECU padło.



    marcias napisał:
    Dodatkowo zrobiłem też taki myk że odpiąłem kostkę od wspomagania, wypiąłem pin diagnostyczny w tej puszcze pod podszybiem i zostawiłem tylko przy IMMO więc teoretycznie od złącza DIAG (pin nr 7) kabel szedł tylko i wyłącznie do IMMO - brak rezultatu/komunikacji.



    Dzięki.


    Ogólnie temat rozwiązany - problemem okazał się moduł immo - pomógł zakup nowego i przelutowanie starego procesora. Oczywiście można było zalogować nowy ale do tego potrzeba używany wylogowany.
  • Poziom 15  
    monsters napisał:
    To jest CDTI, tam nie ma hybrydy, sprawdź czy komputer nie zgnił od wody, odepnij immo/wspomaganie - być może blokuje komunikacje.

    Bardzo prawdopodobne że po prostu ECU padło.



    marcias napisał:
    Dodatkowo zrobiłem też taki myk że odpiąłem kostkę od wspomagania, wypiąłem pin diagnostyczny w tej puszcze pod podszybiem i zostawiłem tylko przy IMMO więc teoretycznie od złącza DIAG (pin nr 7) kabel szedł tylko i wyłącznie do IMMO - brak rezultatu/komunikacji.



    Dzięki.




    Dodano po 34 [sekundy]:

    temat rozwiązany - problemem okazał się moduł immo - pomógł zakup nowego i przelutowanie starego procesora. Oczywiście można było zalogować nowy ale do tego potrzeba używany wylogowany, czyli wyszło na to że uszkodzony moduł immo blokował komunikację z ECU, a wypięte immo również uniemożliwia komunikację ze sterownikiem silnika.