Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B4 1.9 TDI - Ciężki rozruch

23 Lut 2019 15:16 324 12
  • Poziom 11  
    Witam. Sprawa wygląda tak. Passat B4, 1994 rok. 1.9 Tdi. Wymieniony filtr paliwa na nowy i zaworek zwrotny filtra. Auto ciężko pali, kręci i nie odpala, odpali i za chwile zgaśnie, ale nie zawsze nieraz jak odpali to chodzi, ale słabo reaguje na gaz i ma ogólnie muła na drodze, ciężko sie zbiera, poszarpuje i nie ma mocy. Dorzucam filmik o co chodzi. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce czasami kontrolki nie zapalają się lub jak widać na filmiku zarzy sie od ładowania delikatnie, a potem po przekreceniu ponownym kluczyka kontrolki są wszystkie. Samochód podgrzeje świece i albo odpali, albo i też nie. Na filmiku widać na czym polega problem. Dodam, że przekaźnik 18 , 36 i 109 po kilku minutach pracy silnika są dosyć ciepłe. Wyciągniety 18 i było brak kontrolek na liczniku. Lekko po bokach jest taki obkopcony, ale to raczej z brudu. Teraz pytanie co mogę jeszcze sprawdzić w domu bez podłączania sie do komputera lub wstawiania do warsztatu i co może mu dolegać, jakieś wskazówki? I czy ten problem z kontrolkami i paleniem ma też związek z problemem braku mocy?
    Tutaj filmik pokazujący problem.
    https://www.youtube.com/watch?v=1Whknvg2Gxs
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Kolego miałem też takie autko z silnikiem 1Z 90 KM i mnie też prześladowały na początku tj. po kupnie takie usterki jak: sporadyczne gaśnięcie silnika, wariacje kontrolek i zapalenie się kontrolek od ABS-u i poduszek. Jeśli jesteś pewien, że nie masz zapowietrzonego układu paliwowego i zabrudzonego filtra paliwa (zwróć uwagę na przezroczyste wężyki paliwowe w rejonie filtra i pompy wtryskowej, czy nie ma w nich pęcherzyków powietrza), to sprawdź zasilanie po stacyjce zaworu odcinającego na pompie wtryskowej, bo kabelek lubi się urwać w izolacji.
    Odnośnie "wariacji" kontrolek i zegarów, to w moim przypadku wtyczka zasilająca zegary miała pourywane piny, co powodowało sporadyczne przerwy w czasie pracy silnika. Po naprawie przez elektronika miałem już spokój.
    W przypadku zapalenia się kontrolek od ABS-u, poduszek a także ładowania powodem było urwanie się cienkiego niebieskiego kabelka przy alternatorze, który po kluczyku zasila układ wzbudzenia alternatora.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 11  
    To tak. Kostkę stacyjki wymieniałem w nim już w 2017 jak mi padła to wtedy w ogóle auto nie chciało odpalać, nie kręcił rozrusznikiem jedynie na krótko przy rozruszniku. Jak mogę sprawdzić te kostkę ? zasilanie multimetrem w niej czy przejścia między stykami? Widziałem na yt, że jest filmik jak wyciągnać te kostkę, ona jest zamontowana w środku w stacyjce, tak? To auto nie miało problemu odkąd go mam, że zgasło czy nie odpaliło.. Zawsze pięknie wszystko chodziło.
    Co do filtra jest nowy, jak i zaworek zwrotny. To fakt pierw były jakieś pęcherzyki powietrza, ale teraz już ich w sumie nie zauważam.. Jeżeli już to raz na jakiś czas sie pojawi. Myślę, że po takim czasie odpowietrzony jest. Po wymianie filtra wlałem w niego świeżego paliwa i zakręciłem troche i w końcu złapał i niby jakieś pęcherzyki szły, ale potem jak mówie zanikło to i czasami sie pojawi, ale to raz na ileś... Ciekło mi paliwo z powrotnego przewodu wtryskiwacza na pompę, ale poprawiłem i nie ma wycieku.. . Jedynie pod tą plastikową klapką troche sączy paliwo, czy ma to coś wspólnego? Co do tych kontrolek, wymienie te kostkę stacyjki. W czwartek i tak mam zamiar go podprowadzić do elektronika to zobaczy co i jak. Z tego co wiem to w liczniku są zimne luty i dlatego on wariuje, nie pokazuje dosyć często obrotów obrotomierz, zawiesza sie tak jak by, nie działają wskaźniki od temperatury silnika, poziomu paliwa w baku i ogólnie cyrki z nim..Jeśli będzie potrzeba to wymienie go, ale kiedyś wyczytałem, że B4 i bez licznika jeździsz może..Przeglądne te przewody od pompy wtryskowej.. To auto z tego co sie orientuje nie posiada ABS'u. Co do tego braku mocy to martwi mnie, że to nie wina samego zapowietrzenia, a coś bardziej przewlekłego.. Macie jeszcze jakieś pomysły..? I dziękuje ślicznie za pomoc, pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Odnośnie kostki miałem przypadek, że w momencie cofania kluczyka z rozrusznika na włączony zapłon odcinała zasilanie. Potrafiło nieźle zamieszania narobić.
    Zawór odcinający paliwo też może się przywieszać.
    Natomiast nierówna praca silnika może być spowodowana przestawionym rozrządem. Warto sprawdzić czy kąt wtrysku jest we właściwych widełkach (tylko za pomocą komputera).
  • Poziom 11  
    Witam ponownie. Sprawdziłem wczoraj kostkę przez dojrzeniu na jednym filmiku jak to zrobić. Przez włożenie przewodów w piny wtyczki i faktycznie auto pokazało kontrolki, a potem zapaliło przez włożenie przewodów w piny od rozrusznika w porządku, także wina kostki. Dziś wyciągnąłem stacyjkę i kostkę, jutro zakupie nową i zamontuje. Dziękuje za pomoc serdecznie! Wyczytałem też, że można odłączyć przewód od przepływomierza, odpalić i przejechać się i sprawdzić czy nie poprawiło sie silnikowi, co o tym myślicie?
  • Poziom 11  
    Dzięki za poradę! Jak zrobię te stacyjkę to odepne ją i sprawdzę. A wycieki mają jeszcze na to wpływ? czy coś z turbiną? Chociaż turbo do wkręcania sie na obroty nie ma nic, a czuć po nim, że niezbyt żwawo.. Więc jeszcze coś prócz tego kompa mogę zrobić? Bo jeśli nie to podjadę do kogoś kto ma i podłączy i wyjdzie na jaw czy są jakieś błędy i jak wygląda sprawa z wtryskami.
  • Poziom 11  
    No tak, ale ogólnie chodzi o temat wtryskiwaczy. :D Odepnę te przepływkę i jak nie będzie różnicy to podstawie na komputer i będę się odzywać!
  • Poziom 11  
    Wczoraj założyłem kostkę nową i powróciły kontrolki, stacyjka reaguje dobrze i auto odpala. Dziękuję bardzo za pomoc. Odłączyłem też przewód od przepływomierza i zabrałem filtr powietrza bo był trochę brudny. I przejechałem się i rzeczywiście auto jak by odzyskało moc i pracuje wręcz idealnie.. Czyli tak jak przepływomierz byłby winny? Założę też nowy filtr powietrza. Moje pytanie czy mogę trochę pojeździć bez przepływki zanim zakupie używke na jakimś szrocie, czy prócz zwiększonego spalania /kopcenia grozi coś silnikowi i mogę tak jeździć?
  • Poziom 11  
    No nie wiem na 100%, ale gdzieś wyczytałem, że złe dawkowanie paliwa, więc może przykopcić. Czy mój kopcił to raczej nie, normalny dym z wydechu szedł. Zatem zakupie tu na dniach nowy, a na razie podjeżdże bez. 😀