Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia 1.9 TDI - brak mocy, przepływka, dawka paliwa?

sysiu17 10 Mar 2019 12:03 840 17
  • #1 10 Mar 2019 12:03
    sysiu17
    Poziom 18  

    Witam szanownych kolegów! Mam ogromną prośbę o analizę wykonanych przeze mnie logów. Pacjent - moja ukochana Octavia 1.9 tdi 110 KM po chipie. rok 2001 silnik AHF. Wydaje mi się jakby miał mało mocy... niedawno miał zmieniany zaworek n75 i wymieniany rdzeń turbiny GT1749V. Ustawiona była w profesjonalnym warsztacie na maszynie turbotest.

    Logi w BS:
    http://vaglogi.pl/log-000_sPBrQ.html
    http://vaglogi.pl/log-003_Mtdte3.html
    http://vaglogi.pl/log-011_s3wKY9.html

    Logi Statyczne:
    http://vaglogi.pl/log-001_7z57b.html
    http://vaglogi.pl/log-018_q5329.html
    http://vaglogi.pl/log-004_5g8p0Ci.html
    http://vaglogi.pl/log-013_08eC1N.html
    http://vaglogi.pl/log-000_ke2ZpC.html
    http://vaglogi.pl/log-007_124rN8P.html
    http://vaglogi.pl/log-023_dINN9.html
    http://vaglogi.pl/log-003_5zaxyO.html

    Logi dynamiczne;
    http://vaglogi.pl/log-001_zMZkm91.html
    http://vaglogi.pl/log-003_r65evXG.html
    http://vaglogi.pl/log-004_Kv62y.html
    http://vaglogi.pl/log-008_8067oi4.html
    http://vaglogi.pl/log-010_hJY46.html
    http://vaglogi.pl/log-011_XnBGg.html

    Z góry bardzo Wam dziękuję za pomoc!! :)

    0 17
  • #2 11 Mar 2019 07:57
    sigwa18
    Poziom 28  

    Logi bardzo ładne i czyste. Turbo ładnie trzyma ciśnienie. Przepływomierz nie tnie dawki trochę duże wartości z niego ale jest ok. Wyrobiona głowica pompy może dawać spore spadki mocy ale powinien być też problem z odpalaniem. Przytkany wydech. Nie kopci na czarno. Często lubią VAGu zadrzewieć i zapiec się tylnie hamulce. Konkretnie ręczny.

    0
  • #3 11 Mar 2019 10:06
    sysiu17
    Poziom 18  

    Dziękuje za odpowiedź ! ręczny nie trzyma, nie ma problemów z odpalaniem. Może wyciąć katalizator ?Na czaro nie kopci, jedynie po odpaleniu puści niebieską chmurę i nierówno pracuje przez 5 sekund. A co myślisz o tej małej dawce paliwa 6,4?? zmienić na 3?4?5?

    0
  • #4 11 Mar 2019 17:37
    cooltygrysek
    Warunkowo odblokowany

    sysiu17 napisał:
    Wydaje mi się jakby miał mało mocy..


    Skoro logi czyste proponował bym zmienić paliwo i sprawdzić pod tym kątem.

    0
  • #5 11 Mar 2019 20:31
    sigwa18
    Poziom 28  

    Dawka jest dobra..Zmierz czas do 100. Może przyzwiczaiłeś się do tej mocy i czas na coś mocniejszego.

    0
  • #6 12 Mar 2019 07:48
    dr.master
    Poziom 38  

    Skasuj wszystkie błędy jakie pojawią się w vagu.
    Odepnij klemy akumulatora na 3minuty i zobacz czy jest poprawa :D

    0
  • #7 12 Mar 2019 07:49
    sysiu17
    Poziom 18  

    Mowisz ze dobra? Na forum często pojawia sie opinia że najlepiej ustawic 3-4 a u mnie 6,5 :)

    Dodano po 42 [sekundy]:

    dr.master dziekuje za odpowiedź :) błędów żadnych nie ma . ani silnika ani innych

    0
  • #8 12 Mar 2019 08:23
    cooltygrysek
    Warunkowo odblokowany

    Pozostaje paliwo jak pisałem wyżej, proszę wziąć to pod uwagę. Nie wiemy w jakim stanie ma kolega filtr paliwa jak ja kiedyś miałem, powietrze które dostawało się do filtra poprzez pęknięty korek spustowy kondensatu ( wody ) w spodniej części filtra paliwa. Proszę sprawdzić czy w przewodach paliwowych nie ma bąbli powietrza. Innym problemem mogą być pęknięte sprężyny wtryskiwacza lub względnie uszkodzony wtryskiwacz.

    0
  • #9 12 Mar 2019 23:28
    dr.master
    Poziom 38  

    sysiu17 napisał:
    Mowisz ze dobra? Na forum często pojawia sie opinia że najlepiej ustawic 3-4 a u mnie 6,5 :)

    Dodano po 42 [sekundy]:

    dr.master dziekuje za odpowiedź :) błędów żadnych nie ma . ani silnika ani innych


    Odłączyłeś klemy na chwilę :?:

    0
  • #10 13 Mar 2019 07:58
    sysiu17
    Poziom 18  

    Nawet na 15 minut :) bez zmian

    0
  • #11 14 Mar 2019 22:54
    lukashb
    Poziom 39  

    Przeczyść MAP sensor. Logi z BS grupa 11, jak by za mało tu było delikatnie. Zazwyczaj jest po 1080mbar, u Ciebie ledwie dochodzi do 1020mbar. Coś kiepsko. W ruchu logi ok. Coś jest na rzeczy. Kilka tych aut zrobiłem i logi to podstawa, zawsze było w okolicy 1090mbar, lub1080. Przepływka ok. Dawka ok. Mogło by być mniej, ale źle nie jest przy 6.4.

    0
  • #12 15 Mar 2019 07:20
    cooltygrysek
    Warunkowo odblokowany

    lukashb napisał:
    Zazwyczaj jest po 1080mbar, u Ciebie ledwie dochodzi do 1020mbar.


    No przy obecnych anomaliach pogodowych wszystko jest możliwe. Niemniej filtr powietrza wypadało by sprawdzić lub zawór EGR

    0
  • #13 15 Mar 2019 17:22
    sysiu17
    Poziom 18  

    Zastanawia mnie ten MAP sensor. Gdzie on się znajduje w silniku ahf ? Bo google nie pomaga :(
    Zawór egr sprawny, filtr powietrza nowy :) jutro będe zmieniał dawke w okolice 4mg

    0
  • #14 16 Mar 2019 08:34
    sigwa18
    Poziom 28  

    Jest na intercoolerze. Sprawdź czy EGR (zaślep na chwile ).

    0
  • #15 16 Mar 2019 10:28
    cooltygrysek
    Warunkowo odblokowany

    sysiu17 napisał:
    Zastanawia mnie ten MAP sensor. Gdzie on się znajduje w silniku ahf ? Bo google nie pomaga :(


    Map sensor znajduje się praktycznie w każdym samochodzie albo jako wbudowany w filtr powietrza albo na demontowalnym króćcu wylotowym z filtra, zależy jaka konstrukcja. Natomiast jeśli jest intercooler to dodatkowy czujnik przepływu znajduje się na rurze prowadzącej do kolektora ssącego. Jednak na ogół jest to tylko czujnik temperatury powietrza a steruje on głównie ciśnieniem doładowania.
    Moderowany przez robokop:

    No i gdybym był złośliwy, to należało by się ostrzeżenie... MAP nie jest "praktycznie we wszystkich samochodach" a w co niektórych, nie jest czujnikiem temperatury tylko czujnikiem ciśnienia (a nawet dwoma), może być zintegrowany z czujnikiem temperatury (ale nie musi), służy w silnikach wolnossących jako czujnik obciążenia silnika, a w turbodoładowanych pilnuje ciśnienia doładowania. Przy silniku AHF, siedzi konkretnie w rurze do intercoolera - pomiędzy silnikiem, a prawym reflektorem - wtyczka z bodaj 4 przewodami.

    0
  • #17 17 Mar 2019 11:45
    sysiu17
    Poziom 18  

    Map sensor przeczyściłem. nie wiem czy cokolwiek to dało. Jeśli uznacie że trzeba to kupie nowy.
    Log 11 na 3 biegu http://vaglogi.pl/log-011_nhf1Cx.html
    log 11 na 4 biegu http://vaglogi.pl/log-004_F42k06Y.html
    log 11 statyczny http://vaglogi.pl/log-011_x4wV84.html
    log 004 http://vaglogi.pl/log-004_F42k06Y.html
    log 000 statyczny http://vaglogi.pl/log-000_G91WRc.html
    log 010 statyczny http://vaglogi.pl/log-010_D000Y.html
    log 10 dynamiczny http://vaglogi.pl/log-010_WJwjq.html
    Co do zimnego silnika odpala jeszcze lepiej niż poprzednio ! dziekuje za pomoc ! :)

    0
  • #18 18 Mar 2019 21:48
    sysiu17
    Poziom 18  

    Jakieś pomysły z tym map sensorem?

    0