Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota /Yaris/D-4D P13 - Błąd P2463 - błąd DPF - prawdopodobnie uszkodzony czujn

bartixxxx2 17 Mar 2019 00:55 2580 2
  • #1
    bartixxxx2
    Level 10  
    Witam
    Toyota Yaris D-4D pokazuje błąd przepełnienia DPFa . Pomierzyłem fizycznie czujnik DPF DENSO 89481-12050 Wygląda na to że jest to czujnik różnicy ciśnień na zasadzie pomiaru spadku napięcia na dzielniku rezydencyjnym. Na pinach 2 - 3 jest 12 kohm . pomiędzy 1-2 jest 5,1 kohm a na 1-3 jest 6,6 kohm. Wydaje mi się że powinni być równo po 6 kohm pomiędzy pinami w warunkach jednakowego ciśnienia. Niestety nie mam jak pomierzyć wartości sczytywanych z CAN. Dajcie proszę znać czy dobrze myślę. ?

    Może wiecie jak sprawdzić czujnik na sucho bez sczytywania wartości z ECU.?
    Rozumiem że jeśli jest uszkodzony to i tak trzeba będzie przeprowadzić procedurę adaptacji nowego po wymianie.
    Znacie może jakiś program którym można to przeprowadzić?
    Wiem że należało by zregenerować (wymyć) DPFa ale najpierw chcę sprawdzić czujniki żeby nie wbijać się w koszta.
    Przeprowadziłem procedurę wypalania z użyciem środka implikowanego bezpośrednio do filtra ale bez efektu.



    Dajcie proszę znać jeśli znacie odpowiedzi.

    pozdrawiam
    bart

    Toyota /Yaris/D-4D P13 - Błąd P2463 - błąd DPF - prawdopodobnie uszkodzony czujn Toyota /Yaris/D-4D P13 - Błąd P2463 - błąd DPF - prawdopodobnie uszkodzony czujn Toyota /Yaris/D-4D P13 - Błąd P2463 - błąd DPF - prawdopodobnie uszkodzony czujn
  • #3
    bartixxxx2
    Level 10  
    citromaniak wrote:
    Podjedz na diagnostyke zobacz ilosc zapelnienia dpf.

    Byłem ale nic to nie dało bo prawdopodobnie uszkodzony jest czujnik różnicy ciśnień I/O DPF.
    Nie ma wyników pomiaru bo właśnie ten czujnik odpowiada za zbadanie przepustowości filtra.
    Pomiar z wyłączonym silnikiem powinien dawać takie same wskazanie .
    P (in) = P(out)
    po złączeniu silnika
    P(in) powinien być większy od P(out) . Na podstawie wartości różnicy ocenia się poziom przepustowości filtra.
    Wartości z czujnika są sczytywane jak sądzę na na zasadzie pomiaru napięcia na dzielniku rezydencyjnym. (potencjometr tensometr ?)
    Dlatego trzeba przeprowadzić adaptację czujnika by ocenić wartość początkową.
    Tak sądzę , ale mogę się mylić i czujnik może dawać bezpośrednie wskazanie cyfrowe w szynę CAN.
    Jak kupię nowy to stary pójdzie na warsztat. Może zrobię jakiś artykuł o sposobie pomiaru DPFa . Może regeneracji czujnika ?
    Dam znać.
    [/syntax][/quote][/i]