Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AM TechnologiesAM Technologies
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Baotian bt49qt-12 - Utrata mocy na ciepłym i gorącym silniku

17 Mar 2019 16:25 444 10
  • Poziom 33  
    Gdy silnik jest zimny to skuter ciągnie, problem pojawia się po przejechaniu 2-3 kilometrów. Okresowo napęd to traci moc, to ją zyskuje. W momencie kiedy jest utrata mocy daje się słyszeć (tylko trudno mi określić z której strony pojazdu) dźwięk przypominający ten, jakby ktoś uderzał w blaszane patelnie, albo ciągnął bym po jezdni przywiązane puszki. Teraz uwaga- dźwięk znika i czuć, że napęd chce ciągnąć kiedy przytrzymam dźwignię hamulca ręcznego. Dziś zauważyłem też, że jadę po prostej, silnik nie wykazuje oznak mocy (ciągnie rachitycznie, gaz odkręcony do oporu), obroty silnika nieco większe od obrotów biegu jałowego, prawie takie, przy których na postoju zaczyna dopiero łapać sprzęgło, a ja mam ponad 40 na liczniku. Zuważyłem też, że wszelkie harce mu przechodzą, kiedy ujmie się gaz i doda; przez 100 metrów pracuje poprawnie. Bardzo grzeje się ta pokrywa pod którą ulokowany jest pasek, po 10 kilometrach nie da się na niej utrzymać dłoni. Te opisane kłopoty pojazdu mogą mieć związek z paskiem? Np za luźny i trze swoją górną powierzchnią o obudowę paska?
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Zdemontuj pokrywę silnika i oceń stan paska napędowego, wariatora oraz sprzęgła odśrodkowego (okładziny, sprężynę). Czy wnętrze układu napędowego ma drożną wentylację.
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Poziom 33  
    Jutro to zdemontuję. Wykluczam słabą kondycję silnika, bo na gorąco kompresję mierzyłem, zawory ustawiłem czujnikiem zegarowym, nawet luz zaworowy dałem trochę większy- już wolę aby koniki stukały niż podpierały zawory. Nie jest to też wina układu zapłonowego, gdyż na przewód w.n. założyłem sondę i oscyloskopem sprawdziłem przebieg- jest w porządku. Iskra zawsze pada. Do zdjęcia tej pokrywy kopek trzeba zdemontować? Pytam, bo wytarły mi się freziki na kopku i kopek przeskakiwał, to go dzygnąłem do ośki migomatem.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Bieda z nędzą napisał:
    Do zdjęcia tej pokrywy kopek trzeba zdemontować? Pytam, bo wytarły mi się freziki na kopku i kopek przeskakiwał, to go dzygnąłem do ośki migomatem.

    Nie. Pokrywa zejdzie wraz z kopka.
  • Poziom 33  
    Rozebrałem napęd i zauważyłem, że kołysze się ten stożek który widać na zdjęciu. Mosiężna tulejka która go łożyskuje na tej stalowej tulei ma 0,4 mm luzu. Nie przekonuje mnie to, czy to może być powodem tego, że brak mu siły. Na co tam jeszcze zwrócić uwagę, aby tam było wszystko w porządku? Po prostu skręcić dekiel i ewentualnej wady szukać w innym miejscu? Baotian bt49qt-12 - Utrata mocy na ciepłym i gorącym silniku
  • Poziom 35  
    Za duży luz. Musisz go zneutralizować.
  • Poziom 33  
    Nic tam nie jest wyjaśnione, coś ty mi tu pokazał? Stracony czas na oglądanie, tyle zajęło mi wytoczenie i wprasowanie nowej tulejki. Problem nie tu zapewne, napęd nie ślizga.
  • Poziom 38  
    W takim razie być może zużyte rolki wariatora. Film miał na celu pokazać, że przy niewielkim luzie na tej tulei potrafi się blokować przeciwtalerz.
  • Poziom 33  
    Rolki wyglądają ok, suwmiarką sprawdziłem w kilku płaszczyznach. Minimalne zużycie jakie pewnie wynika z naturalnej eksploatacji.
  • Poziom 33  
    Problem rozwiązany, maszyna rwie do przodu.