Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

renault megane 1.4 16v - ciepły dławi się tylko po odpaleniu, szarpie

04 Kwi 2019 12:32 1266 20
  • Poziom 18  
    witam

    kupiłem megane 2000r 1.4 16v z uszkodzoną stacyjką i rozrusznikiem. po naprawie stacyjki i wymianie rozrusznika auto odżyło ale zauważyłem problem z odpaleniem auta kiedy jest ciepłe. Auto odpala od razu(więc to nie wina czujnika wału) ale się dławi i po przegazowaniu chodzi równo, od czasu do czasu silnikiem "bujnie".

    komputer pokazuje tylko uszkodzoną grzałkę sondy lambda przed katalizatorem.

    do tej pory wymieniłem:
    - świece
    - cewki
    - filtr paliwa
    - wszystkie uszczelki kolektora ssącego (4+1 duża) + przepustnicy (2szt)
    - czujnik położenia wału korbowego
    - czujnik temperatury
    - wyczyszczona przepustnica, silniczek krokowy i jego króciec
    - czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym (map sensor)

    Sondę lambdę podkładałem drugą błędu nie było ale dalej te same objawy. Po odpięciu wtyczki od zaworka węgla aktywnego auto jakby lepiej paliło ale po kilku odpaleniach jest to samo


    znalazłem bardzo dużo podobnych tematów ale jak już ktoś miał takie same objawy jak u mnie to temat się urywał, zazwyczaj sprawa wyglądała tak ze meganka całkowicie nie paliła ciepła i wtedy pomagała wymiana czujnika położenia wału korbowego.

    brakuje mi już pomysłów co dalej robić z tym fantem
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 6  
    Cześć mam ten sam problem udało Ci się coś ustalić zlokalizować problem będę wdzięczny za informację bo od 3 tygodni mam ten problem z góry dziękuję.
  • Moderator Samochody
    Zmierz ciśnienie paliwa
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 6  
    Jutro będę sprawdzał jakie ma być na luzie A jakie pod obciążeniem miałem wymieniane wszystkie przewody paliwowe stare splonely A może coś mechanik źle zrobił bo starych nie mógł widziec
  • Poziom 6  
    Instalacja gazowa była przed pożarem na ten moment nie zrobiona bezpiecznik wypiety A masz może jakiś pomysł co to może być
  • Poziom 6  
    Ok ale butla jest zakręcona i od momentu uruchomienia gaz nie jest używany wszystko wylaczone A te gumowe przewody mam od 14 dni i jest tego.moze w sumie 50 cm reszta to oryginały w pompie paliwa było dużo syfu (tak jak byb olejn z benzyna czarny kolor ) na zimnym się nic nie dzieje tylko krótki postój i ponowny zapłon powoduje takie objawy dlawienia chwilę się dlawi puszcza i potem działa normalnie. Do jakiego mechanika nie podjadę to stwierdzi że nie ma się do czego doczepic dlatego jestem w kropce
  • Poziom 6  
    Brak błędu o wypadaniu zapłonu cewki oczyszczone kontaktem świece roczne oczyszczone gniazda wcześniej wydmuchane podczas jazdy jak się dlawil dziś pokazało że sonda 1 parametr minus 100 procent po czym jak jechał ok to pokazuje 0 sonda nowa ngk
    I czujnik położenia walka nieciagly przerwa w natężeniu sygnału tyle pokazuje
  • Poziom 6  
    A jaka kupić jaki zamiennik lub gdzie oryginał bo ta jest nowa z ngk do tego auta i ma 2 tygodnie reklamować

    Dodano po 3 [godziny] 29 [minuty]:

    Dziś wszystkie sondy wypiete kable kolektor zdemontowany wszystkie wtyczki cewki świece wypiete wypsikane kontaktem
    Pompa paliwa daje 3 bar po podaniu napięcia
    Montaż potem komp i błąd sonda za katalizatorem przerwa w obwodzie (Mam to od paru lat i nic się nie dzialo parametr caly czas -100 PROCENT) jazda próbna i obserwacja nowej sondy NGK jak jedzie to od 0 w górę jak się dlawi -100 puszcza dlawienie i znowu od 0 i w górę itd zamówiłem używana dam znać co będzie mam nadzieję że to jest to bo źle pracuje ale blendy już nie wywala tylko widać co się z nią dzieje jeśli ktoś ma jeszcze jakieś przypuszczenie to chętnie posprawdzam dziękuję koledze wyżej za podpowiedzi mam nadzieję że będę miał z głowy w soboty daje auto do uruchomienia gazu zobaczymy jaki w tedy będzie cyrk pozdrawiam
  • Poziom 27  
    Sprawdź czy regulator ciśnienia na listwie wtryskowej nie przepuszcza ci paliwa w dolot. Miałem tak w lagunie. Sterownik nie radził sobie z wyregulowaniem dawki i odcinał wtrysk na sekundę.
  • Poziom 6  
    Jak używana sonda nic nie pomoże to też zerknę dziś całe listwa była zdemontowana wtryski też skupię się następnie na wtryskach tylko dobrzy było by znać jakie są parametry na biegu jałowym A jakie podczas jazdy Ale zerknę bo jestem zdania że musi to dzialac i koniec A jak analizując co było zrobione po zapaleniu się auta to wydech rozciety do.demontazu potem spawany przewody kupione z Anglika w dwóch miejscach łączone przy kolektorze i nowa sonda NGK więc jak wcześniej było dobrze to tylko narazie sonda straż mi silnika nie zalała pomału chwilę chłodzili tak jak z konewki polewali bo ogień gasilem sam A jak by tak pomyslec to jedni nawet myją silniki i jest ok nie twierdzę że wszyscy Ale u mnie zalania mocna woda nie było w środę będzie używana sonda dam znać w sobotę podłącze gaz też napiszę co się będzie dziać dziękuję wszystkim za podpowiedzi doceniam to mam nadzieję że wspólnie sobie damy radę krok po kroku bez wydawanie tysiące złotych na mechaników którzy zamiast kombinować to wymieniają czujnik za czujnikiem zamiast się zastanowić co i dlaczego bo pierwszy to mi kazał połowę silnika wymienić i nie chciał się zgodzić jak mu tłumaczyłem że błędy mogły być przez jakieś zwarcie czy coś teraz brak błędów oprócz jednego i kiepskiej pracy nowej sondy odezwę się jak coś więcej będę wiedział pozdrawiam
  • Poziom 6  
    Wiesz co kolektor był zdemontowany patrzyłem gdzie się dało mam nadzieję że nie A gdzie tam kable ida jest tam z tylu coś od paliwa z wtyczka pod osłonami potem widzę Klime nie wiem czy tam coś jest A powiedz nie było by błędu i czy coś może mieć jeszcze wpływ na to że ta sonda ma takie skoki może coś ja do tego zmusza pytam bo nie jestem mechanikiem

    Dodano po 50 [sekundy]:

    A masz może zdjecientej instalacji

    Dodano po 9 [minuty]:

    https://obrazki.elektroda.pl/3677783400_1563272619.jpg

    Dodano po 1 [minuty]:

    https://obrazki.elektroda.pl/4677334600_1563272771.jpg
  • Poziom 6  
    Witam dziś dostałem używana sondę podobno sprawna nie podpinalem narazie do kompa ale używana za nowy zamiennik A zamiennik na miejsce uszkodzonej za katalizatorem i co dupa auto dalej na ciepłym się dlawi i dusi A na dodatek po chwili postoju wręcz szarpie mi silnikiem obroty do 0 i gaśnie mam już dość jestem wykończony
    A ta instalacja LPG która ma wyciągnięty bezpiecznik może coś robić mi w tym aucie chodzi mi o to że tam kable są w jednym miejscu gole same druty może to mieć wpływ jeśli tak to czemu tylko na ciepłym proszę o pomoc A może jest ktoś z okolic Rybnika co może pomóc
  • Poziom 6  
    Wysłałem wyżej górę silnika ale w nerwach dałem auto do serwisu auto mix Skrzyszów tam koszty naprawy dają na raty bo nie mam sił A oni robili mi w reni gaz dam znać co wyjdzie tam u nich A i ich szef twierdzi że jeśli wymienia coś A nie przyniesie efektu to za to nie zapłacę zobaczymy dziękuję wszystkim jeszcze raz
  • Poziom 18  
    w moim przypadku okazało się że rozrząd był przestawiony o dwa zęby. Blokady nie dało się włożyć ale na "oko" było ok. Po ustawieniu rozrządu na blokadach wszystkie problemy ustały.
  • Poziom 6  
    Witam odebrałem auto tydzień temu i z tego co mi tłumaczyli sonda z ngk nie pracowała poprawnie dali inna i stwierdzili że musieli przywrócić ustawienia fabryczne komputera bo się rozjechaly mapy na ten moment wszystko działa poprawnie pozdrawiam i dziękuję ze wszystkie odpowiedzi i pomoc