Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda fabia 1.6 tdi CAYA - Zapala się kon trolka oleju powyżej 2000 rpm.

adamekxxxx 19 Apr 2019 05:34 5220 18
Texa Poland
  • #1
    adamekxxxx
    Level 6  
    Witam.
    W dniu wczorajszym miałem taki objaw ze sterownik silnika rozpoczą cykl wypalania sadzy dpf, filtr nie był zabity ze paliła się kontrolka filtra sadzy. Poprostu wiem kiedy zachodzi cykl dopalania sadzy ponieważ silnik ma większe obroty, więcej pali, i szarpie budą. Wiec zeby przepalic tą sadzę przejechałem 15km na 4 biegu 2500-3000 rpm. Nie gasiłem odrazu silnika na postoju tylko poczekałem jak ostygnie.
    Kilka godzin później Jak uruchomiłem silnik to po przejechaniu kilku metrów wyskakuje i piszczy kontrolka oleju po przekroczeniu 2000rpm.
    Olej Motul 8100 X-Clean FE 5W30 i filt 2000km od wymiany
    Wymieniłem olej na swiezy a problem nadal pozostaje, więc mozna wykluczyć dużą ilość sadzy w oleju.

    Co po kolei diagnozować, gdzie szukać?
  • Texa Poland
  • #2
    wacek.wacek
    Level 29  
    Powinieneś podłączyć jakis tester i ewentualnie odczytać błędy i parametry. Możliwe ze czujnik uszkodzony. Ewentualne sprawdzenie ciśnienia oleju manometrem. Podstawowo to diagnostyka komputerowa na początek.
  • Texa Poland
  • #3
    decybel91
    Level 42  
    A dużo tego oleju z silnika wylałeś?
  • #4
    adamekxxxx
    Level 6  
    Może ktoś mi pomoc ze zlokalizowaniem czujnika ciśnienia oleju, chciałem wpiąć manometr. Czy to jest ten czujnik z tyłu bloku silnika obok turbiny?

    Skoda fabia 1.6 tdi CAYA - Zapala się kon trolka oleju powyżej 2000 rpm.
  • #5
    andrzej20001
    Level 43  
    adamekxxxx wrote:
    silnik ma większe obroty, więcej pali, i szarpie budą
    uszkodzony układ wtryskowy. Silnik owszem ma 950 obr.min jak wypala ale chodzi cały czas jak maszyna do szycia.
    Sprawdz olej może masz rozrzedzony ropą i poziom za wysoko już. Wtryskiwacz/e do sprawdzenia.
  • #6
    adamekxxxx
    Level 6  
    andrzej20001 wrote:
    adamekxxxx wrote:
    silnik ma większe obroty, więcej pali, i szarpie budą
    uszkodzony układ wtryskowy. Silnik owszem ma 950 obr.min jak wypala ale chodzi cały czas jak maszyna do szycia.
    Sprawdz olej może masz rozrzedzony ropą i poziom za wysoko już. Wtryskiwacz/e do sprawdzenia.

    Powiem Ci ze tak jest ze jak wypala sadze to silnik chodzi jak maszyna do szycia, a wczesniej olej musiałem wymienić po 6 tys. km bo bylo okolo 600ml ropy w oleju i kontrolka oleju piszczała. Teraz olej ma przejechane 2000 tyś ale nie jest zadki tylko czarny, i pipczy kontrolka oleju odrazu na zimnym.
    Mam interfejś obdeleven pro, czy takim czymś mogę coś zdiagnozować?
  • #7
    andrzej20001
    Level 43  
    Mam taki silnik i nie ma opcji telepania przy wypalaniu. W innych autach 1,6 tdi również
  • #8
    adamekxxxx
    Level 6  
    Aczujnik oleju jest przy gdzieś przy filtrze oleju czy styłu tak jak na poniższej ilustracji punk 2?

    Skoda fabia 1.6 tdi CAYA - Zapala się kon trolka oleju powyżej 2000 rpm.
  • #9
    decybel91
    Level 42  
    Wymontuj filtr oleju i zrób mi sekcję. Jeśli masz opiłki masz odpowiedz.
  • #10
    szymin89
    Level 13  
    adamekxxxx wrote:
    Aczujnik oleju jest przy gdzieś przy filtrze oleju czy styłu tak jak na poniższej ilustracji punk 2?

    Skoda fabia 1.6 tdi CAYA - Zapala się kon trolka oleju powyżej 2000 rpm.

    To na zdjęciu to czujnik ciśnienia oleju. Czujnik poziomu oleju powinien znajdować się w misie olejowej.

    Jeśli lampka oleju się zapala przy podwyższonych obrotach to obstawiam ze jest to zbyt małe ciśnienie a nie zbyt mały poziom oleju. Podejrzewam ze kontrolka jest koloru czerwonego co również oznacza zbyt małe ciśnienie, pomarańczowa była by od poziomu.
    W grupie VAG licznik wyświetla brak/niskie ciśnienie oleju dopiero przy 2k rpm. Moze się zdarzyć ze na biegu jałowym będzie 0(zero) Bar a lampka się nie zapali...

    Sprawdź manometrem ciśnienie i wtedy się dowiesz czy to czujnik padł czy coś z silnikiem nie tak. W brew pozorom czujniki tez sie psuja.
  • #11
    adamekxxxx
    Level 6  
    No wiec wpiąłem manometr w miejsce czujnika oleju jak na powyższym zdjęciu, silnik na zimnym rozkręcił mi się do 2300 rpm i pokazuje ciśnienie 0.9 bara, filtr oleju rozciąłem, czysty brak opiłków metalu. To jest pompa typu duocentric, czyli jakie nominalne cisnienie powinno być na jalowych obrotach?
  • #13
    szymin89
    Level 13  
    Ciśnienie na ciepłym silniku powinno być powyżej dwóch barów przy 2krpm. Jeśli masz 0,9bara na zimnym przy 2,3krpm to coś umarło.
  • #14
    adamekxxxx
    Level 6  
    Panewki w porządku, a pompa oleju jest dobra, a smok olejowy nie był zapchany. Brak opiłków metalu w filtrze oleju i misce. Czujnik ciśnienia oleju nowy.
    Problem cały czas ten sam. Gdzie szukać i co diagnozować? Czy cos sie zapchało?
    Czy tam jest jakiś zawór olejowy?
  • #15
    szymin89
    Level 13  
    Może góra silnika nie domaga, walki rozrządu i głowica. Mialem kiedyś taki przypadek w 1.4 16v w golfie ze brak ciśnienia był spowodowany wyrobieniem się walków i pokrywy rozrządu. Tak w tym modelu walki są umieszczone w pokrywie a nie pod pokrywa.

    Robiłeś pomiar na ciepłym silniku czy tylko na zimnym?
  • #17
    szymin89
    Level 13  
    Przecież napisał ze pompa, panewki i smok sprawdzane...
  • #19
    adamekxxxx
    Level 6  
    I taki... mechanik kazał kupić nową pompę, kupiłem pompę firmy vaico. Po montażu pompy problem ten sam, po 2500 rpm gwiżdże czerwona kontrolka oleju i dalej jest brak ciśnienia, Mechanik nie wie gdzie przyczyna problemu, i stwierdził ze coś pękło w silniku, i nie opłaca sie rozbierać bo przyczyny nie znajdzie tylko kopic drugi silnik z osprzętem.
    W oleju nie było wody, czy to możne być powiązane z filtrem dpf?