Witam.
W dniu wczorajszym miałem taki objaw ze sterownik silnika rozpoczą cykl wypalania sadzy dpf, filtr nie był zabity ze paliła się kontrolka filtra sadzy. Poprostu wiem kiedy zachodzi cykl dopalania sadzy ponieważ silnik ma większe obroty, więcej pali, i szarpie budą. Wiec zeby przepalic tą sadzę przejechałem 15km na 4 biegu 2500-3000 rpm. Nie gasiłem odrazu silnika na postoju tylko poczekałem jak ostygnie.
Kilka godzin później Jak uruchomiłem silnik to po przejechaniu kilku metrów wyskakuje i piszczy kontrolka oleju po przekroczeniu 2000rpm.
Olej Motul 8100 X-Clean FE 5W30 i filt 2000km od wymiany
Wymieniłem olej na swiezy a problem nadal pozostaje, więc mozna wykluczyć dużą ilość sadzy w oleju.
Co po kolei diagnozować, gdzie szukać?
W dniu wczorajszym miałem taki objaw ze sterownik silnika rozpoczą cykl wypalania sadzy dpf, filtr nie był zabity ze paliła się kontrolka filtra sadzy. Poprostu wiem kiedy zachodzi cykl dopalania sadzy ponieważ silnik ma większe obroty, więcej pali, i szarpie budą. Wiec zeby przepalic tą sadzę przejechałem 15km na 4 biegu 2500-3000 rpm. Nie gasiłem odrazu silnika na postoju tylko poczekałem jak ostygnie.
Kilka godzin później Jak uruchomiłem silnik to po przejechaniu kilku metrów wyskakuje i piszczy kontrolka oleju po przekroczeniu 2000rpm.
Olej Motul 8100 X-Clean FE 5W30 i filt 2000km od wymiany
Wymieniłem olej na swiezy a problem nadal pozostaje, więc mozna wykluczyć dużą ilość sadzy w oleju.
Co po kolei diagnozować, gdzie szukać?