Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra - Brak plusa po stacyjce

04 Lip 2019 07:45 618 23
  • Poziom 22  
    Witam.
    Od dawien dawna posiadam Opla Astre F i wczoraj umyślałem sobie przerobić sobie radio po plusie po stacyjce. Wcześniej było, że radio grało nawet po wyjęciu kluczyka. Ku mojemu zdziwieniu w wiązce nie ma Plusa po stacyjce, jest tylko po zapłonie.
    Szukałem także w bezpiecznikach, ale też go tam nie ma.
    Rozebrałem stacyjkę i są tam tylko 4 przewody (czy tak powinno być??) Dwa czarne, jeden czerwony, i czerwony z niebieskim paskiem. Ten z niebieskim paskiem (podajże od rozruchu) jest coś kombinowany, mianowicie był wcześniej przeciety, teraz jest skręcony i zaizolowany.
    Wydaje mi się że brakuje jednego przewodu.
    Ile powinno iść przewodów do stacyjki w Astrze F??
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 22  
    Jest jakiś sposób żeby sprawdzić samą kostkę miernikiem??
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 42  
    Można, jak wiesz które kable są od czego, czerwony wiadomo plus (+), czarne masa ? Jeżeli tak, to sprawdź zasilanie z obydwu czarnych.
  • Poziom 22  
    A czy plus po stacyjce idzie przez jakiś przekaźnik czy bezpośrednio. Bo czasami jak jade to mi przekaźnik słychać pod kierownicą jak trekoce i może to to??
  • Moderator Samochody
    Nie ma plusa po stacyjce, zobacz na schemat
    Opel Astra - Brak plusa po stacyjce
    Pozostaje podciągnąć kabel ze skrzyni bezpieczników z jednego z nich opisanego kl.15
  • Poziom 22  
    W całej skrzynce bezpieczników nie ma plusa po stacyjce i tu jest problem.

    Dodano po 2 [minuty]:

    enhanced napisał:
    A przy kablach do radia nie masz połączonych dwóch plusowych przypadkiem? Jeden od stałego zasilania a drugi właśnie od plusa po stacyjce?

    W całej instalacji nie mam Plusa po stacyjce, jest tylko po zapłonie druga pozycja. Sprawdzałem w całej skrzynce bezpieczników. Na pierwszej pozycji radio nie gra, gra tylko na zapłonie.
  • Moderator Samochody
    Były dwie wersje, ta z 5 przewodami miała +po stacyjce, Twoja ma tylko +po zapłonie
    Link
  • Poziom 22  
    Nie no to jest dla mnie chore - Opel Gliwicki nie dość, że goły jak baba na plaży nudystów to nie puścili przewodu Plus po stacyjce. Wolny PIN przy kostce stacyjki jest i przy przekręceniu na pierwszą pozycję pojawia się tam prąd tylko przewodu tam nie ma. Rozumiem, że z tamtąd mogę sobie pociągnąć Plus po stacyjce??
    Druga nienormalna sprawa w tym samochodzie to brak możliwości wyłączenia lampki kabinowej przy otwartych drzwiach (nie licząc jak się wciśnie krańcówkę). Trzecia nienormalna sprawa zapalniczka puszczona po plusie na zapłonie, a nie na stałym plusie.
  • Poziom 42  
    noidemm napisał:
    Druga nienormalna sprawa w tym samochodzie to brak możliwości wyłączenia lampki kabinowej przy otwartych drzwiach (nie licząc jak się wciśnie krańcówkę). Trzecia nienormalna sprawa zapalniczka puszczona po plusie na zapłonie, a nie na stałym plusie.

    A to też mam w 99r roczniku x16szr ale po stacyjce mam zasilanie na pierwszym stopniu.
  • Poziom 42  
    noidemm napisał:
    Wolny PIN przy kostce stacyjki jest i przy przekręceniu na pierwszą pozycję pojawia się tam prąd tylko przewodu tam nie ma. Rozumiem, że z tamtąd mogę sobie pociągnąć Plus po stacyjce??
    Tak możesz, zabuduj kabel z końcówką i po sprawie ;-)
  • Moderator Samochody
    Tylko załóż sobie na tym kablu ze stacyjki jakiś bezpiecznik
  • Poziom 22  
    carrot napisał:
    Tylko załóż sobie na tym kablu ze stacyjki jakiś bezpiecznik

    Hehe celna uwaga, o tym nie pomyślałem ;-)
  • Poziom 22  
    Okazało się, iż wolny pin pokazuje napięcie dopiero po przekręceniu w pozycje zero. Po przekęceniu kluczyka napięcie znika. Nie wiem po co takie coś jest, ale jest.
    Dziwi mnie, że dwa czarne przewody mają +12V po zapłonie. Wydaje mi się że jeden z nich właśnie powinien mieć + po stacyjce.
    Opel Astra - Brak plusa po stacyjce
  • Poziom 23  
    Nie bardzo wiem o co chodzi z tym "Plusem po stacyjce"? Czy chodzi o plus któy pojawia się po przekręceniu kluczyka (na dowolną pozycję) i potem można z powrotem cofnąć kluczyk do pozycji wyłączonej i prąd nadal będzie na tym pinie, a zniknie dopiero po wyjęciu kluczyka? - Ja mam tak w Corsie C oraz w Corsie B ;)
    Trzeba się zastanowić jaki styk jest za to odpowiedzialny... Po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu go, cały jakby bębenek z kluczykiem wchodzi do stacyjki jakieś 5mm i ten bębenek wyjdzie dopiero jak wyciągnie się całkowicie kluczyk (samo przekręcenie kluczyka w pozycję wyłączenia nie spowoduje wyjścia bębenka).
    Bębenek ten poprzez "trzpień zabieraka" który wchodzi do kostki stacyjki wciska taki jakby przycisk styk, który jest odpowiedzialny właśnie za włączanie prądu przy tej funkcji.
    Dlatego jak kolega carrot napisał - kostka stacyjki musi mieć taką funkcję.
    carrot napisał:
    Były dwie wersje, ta z 5 przewodami miała +po stacyjce, Twoja ma tylko +po zapłonie
    Link

    Można to rozpoznać wzrokowo, w kostce stacyjki, miejscu gdzie wchodzi zabierak stacyjki powinien być widoczny wałeczek który włączy to zasilanie.
    Opel Astra - Brak plusa po stacyjce
  • Poziom 22  
    Chodzi mi o to żeby po przekręceniu kluczyka na pierwszą pozycję (nie na zapłon) pokazało się napięcie. U mnie napięcie pokazuje się dopiero na drugiej pozycji czyli na zapłonie (świecą się kontrolki).
    Gdzieś wyczytałem że powinno to być tak:
    W stacyjce są styki:

    30 +12V z akumulatora - czerwony 6

    15 +12V po stacyjce druga pozycja - czarny 6

    15A +12V po stacyjce pierwsza pozycja 2.5/4/6

    50 +12V do rozrusznika po stacyjce trzecia pozycja- czarno-czerwony 2.5

    W +12V po wyłączeniu stacyjki "zerowa" pozycja z włożonym kluczykiem - czerwony 0,75

    Te liczby na końcu to grubość przewodu.
  • Moderator Samochody
    Cytat:
    wolny pin pokazuje napięcie dopiero po przekręceniu w pozycje zero. Po przekęceniu kluczyka napięcie znika. Nie wiem po co takie coś jest

    W niemieckich samochodach można włączyć pozycyjne prawe lub lewe dźwignią kierunkowskazów gdy kluczyka nie ma w stacyjce (np zostawiając zamknięty na poboczu).
    Reasumując, chcesz mieć + na I pozycji stacyjki, wymień kostkę
  • Poziom 22  
    Na inną czy poprostu moja uszkodzona??
  • Moderator Samochody
    Twoja kostka jest dobra, jeden z + pojawiających się po przekręceniu stacyjki powinien zanikać podczas kręcenia rozrusznikiem (min dmuchawa i inne prądożerne odbiorniki)
    Aby uzyskać działające na I pozycji radio musisz wymienić kostkę na model posiadający odpowiedni styk, no i dorobić do niego kawałek instalacji
  • Poziom 22  
    A da rade dokupić taką kostkę żeby miała ten pin więcej o plus po stacyjce i pasowała do wtyczki jaką mam teraz ?? Czy bez przerabiania się nie obejdzie??
  • Moderator Samochody
    Opel Astra - Brak plusa po stacyjce
    Potrzebujesz kostki posiadającej styk KA, ma ona inaczej rozmieszczone styki, po obwodzie okręgu, ponadto konektor 30 (+akumulatora) jest większy niż pozostałe.
    Najlepiej udaj się na szrot i wymontuj sobie kostkę z wtyczką i kawałkiem wiązki kabli
  • Poziom 22  
    Wydaje mi się że u mnie powinien być taka kostka i wtyk podejdzie bo jest tam miejsce na przewód.
    Kolorem zaznaczyłem, pin którego u mnie nie ma.
    Opel Astra - Brak plusa po stacyjce


    a tak jest u mnie
    Opel Astra - Brak plusa po stacyjce
  • Poziom 23  
    Tak, zaznaczony przez Ciebie pin to pin KA. Już tydzień temu dodałem zdjęcie takiej kostki w poście #16. Jak uda Ci się znaleźć taką kostkę to wystarczy tylko dołożyć przewód do wtyczki (ten wystający wypust na środku docelowej kostki stacyjki nie powinien kolidować z wtyczką).
    Myślę, że bardziej dostępna będzie kostka poniżej, ale czy podejdzie u Ciebie nie wiem tego na 100% i trzeba byłoby wymienić wtedy wtyczkę.
    O ile się nie mylę to o niej pisał:
    carrot napisał:
    Potrzebujesz kostki posiadającej styk KA, ma ona inaczej rozmieszczone styki, po obwodzie okręgu, ponadto konektor 30 (+akumulatora) jest większy niż pozostałe.

    Opel Astra - Brak plusa po stacyjce