Witam
Mam dylemat. Chciałbym wykonać subwoofer lecz jestem początkujący
w dziedzinie projektowania kolumn jak i filtrów. Dość duzo czytałem na necie na te tematy i stwierdzam że bez waszej pomocy moje plany nie
wypalą
.
Może wymienie co posiadam a później powiem o co ewentualnie by mi chodziło
Więc posiadam :
- 2 głośniki [ HI-Sound WF-1052 ; Imp 8Ω ; 10 calowe ; pisze na nich
max. music power 300 W ]
Chciałem znaleźć cos o nich na necie i znalazłem jedynie obrazek
:
http://www.tridex.com.pl/_6169.htm (różnią się jedynie kolorem)
no i dodatkowo: SubWoofer 300W, 45-6000Hz, 89dB, 8Ohm
Konkretnie interesowały mnie parametry które moga posłuzyc do obliczeń
projektowych. Niestety nie mogłem ich znaleźć
.
- 2 zwrotnice z cewkami o oznaczeniach 3079T prod. Tonsil (plus kilka kondesatorków)
Także starałem się znaleźć o nich jakies informacje niestety bezskutecznie
Jedyne co znalazłem to kolsiesia który ma podobny do mnie problem
Niby znalazł indukcyjności ale odziwo cewek o innych oznaczeniach, może poporstu się pomylił ale nie wiem na pewno :
http://users.nethit.pl/forum/read/gumon/3212843/
- Amplituner(nie jedyny jaki mam ale myslę że mógłby się nadać)
a konkretnie:
DIORA Amplituner Stereo Tosca 303(pewnie nie jeden się na niej wychował) myśle że jego moc wystarczy 2x20 W (nie chce mocniejszego bo zalezy mi na jakości a nie na głośności )
Tyle że śmiga jeden kanał tylko i żeby zrobic z drugim musiałbym kolejnego posta pisac ale jak co to da się zrobić
- różne elementy typu przełączniki, terminal, i inne które śmiało mógłbym wykorzystać poprawiając walory estetyczne
Jedyne czego nie mam to pomysłu i fachowej wiedzy jak to wszystko połączyc żeby powstało z tego cos naprawdę kosmicznego
tanim kosztem oczywiście. Po wielu przeczytanych artykułach stwierdziłem że mogło to by być obódowa z bass reflexem. Na resztę bym się nie rzucał ze wzgledu na ryzyko złego wykonania. Jedyne co do tej pory zrobiłem to renowacja moich kolumn( dośc sporych zresztą).