Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Szkolenia SEP
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Serwis Planner. Recenzja programu do serwisu

magic9 07 Sie 2019 13:05 1719 3
  • #1
    magic9
    Redaktor
    Serwisy w całej Polsce coraz chętniej korzystają z udogodnienia, jakim jest system do obsługi zleceń. To rozwiązanie, które wspiera kierowników w planowaniu pracy, dotrzymywaniu terminów i usprawnianiu pracy serwisantów.
    Jeśli jesteś kierownikiem lub pracownikiem serwisu i zastanawiasz się, jak skuteczniej zarządzać zleceniami - polecam zapoznać się z recenzją programu do serwisu – Serwis Planner.

    Zacznę od kilku wstępnych informacji, które podaje producent.


    Czym jest i do czego służy Serwis Planner?

    Jest to oprogramowanie do zarządzania serwisem, które wspiera obsługę różnego typu procesów, takich jak np. serwis, przegląd, reklamacje.
    Najczęściej wykorzystywany jest w:

    Serwisie maszyn i urządzeń
    Serwisie laptopów i telefonów
    Serwisie IT
    Serwisie pieców i kotłów
    Serwisach instalatorskich (np. instalacje elektryczne, hydrauliczne, PPOŻ, budowlane, proste naprawy i wymiany).

    Wspomaga też obsługę zleceń produkcyjnych i reklamacji.

    Model dostarczania oprogramowania

    Używać systemu możemy na dwa sposoby:

    • Wynajem. Program do serwisu dostępny jest w wersji Software as a Service (SaaS, oprogramowanie jako usługa). Najprościej mówiąc, system dostępny jest za pośrednictwem przeglądarki, wystarczy dostęp do Internetu.
    • Zakup. Program instalowany jest na serwerze klienta.

    Niezależnie, jaki wariant wybierzesz, producent dostarcza dodatkową aplikację mobilną - przyda się ona szczególnie pracownikom, którzy realizują zlecenia w terenie i nie zawsze posiadają dostęp do Internetu.
    Producent rekomenduje model SaaS. Zaletą tego rozwiązania jest na pewno brak konieczności instalacji systemu oraz problemów związanych np. z wymagającą infrastrukturą po stronie klienta, którą trzeba utrzymywać. W przypadku SaaS, to dostawca odpowiada także za nieprzerwaną pracę rozwiązania oraz bezpieczeństwo danych.

    Co znajduje się w pakiecie oprócz samego programu do serwisu (wersja SaaS)?

    •Utrzymanie na serwerach dostawcy,
    •Dostęp do pomocy technicznej i merytorycznej typu how-to,
    •Bezpłatne standardowe wsparcie,
    •Bezpłatne aktualizacje systemu, które zawierają nowe moduły oraz usprawnienia,
    •Możliwość przejścia na wyższe rozwiązanie bez kosztów migracji danych,
    •Błyskawiczne dostarczanie - bez skomplikowanego wdrażania.

    Jakie dodatkowe możliwości przewiduje producent?

    •Integrację z programami handlowo-magazynowymi (ERP).
    •Rozszerzenie np. o moduł CRM.
    •Indywidualne zmiany, np. dodatkowe raporty.
    •Przejście na wyższe, nawet dedykowane rozwiązania (całkowicie dopasowane do konkretnej firmy).

    Test programu do serwisu - wybrane funkcjonalności

    Producent przekazuje nam link do systemu. Aby rozpocząć testy, wystarczyło wpisanie go w przeglądarkę internetową, bez zbędnych instalacji.

    Po zalogowaniu do systemu widzimy główny widok systemu - pulpit, podzielony na zakładki, w których znajdują się zlecenia według faz: nowe, przekazane, rozpoczęte, do rozliczenia. Ostatnią z zakładek jest analiza typów zleceń, w której znajdziemy informacje z raportów, o których więcej powiem w dalszej części recenzji.

    Wróćmy do pulpitu. Jest edytowalny, co oznacza, że możemy dopasować go do swoich potrzeb i wyświetlać najważniejsze dla nas informacje, które chcemy mieć zawsze pod ręką.

    Serwis Planner. Recenzja programu do serwisu


    Najważniejszym obszarem w testowanym przez nas programie jest zarządzanie zleceniami. Zacznę więc od najważniejszych rzeczy, które zauważyłem:

    1. Można obsługiwać wiele różnych procesów, jak np. instalacje i przeglądy. Jako użytkownik mogę samodzielnie tworzyć i modyfikować te procesy, nie potrzebuję do tego pomocy dostawcy, chociaż zapewne dostałbym takie wsparcie.
    2. Pola, które znajdują się w zleceniu, są edytowalne tzn. że mogę w każdej chwili dodawać własne opcje.
    3. Informacje z systemu przenoszą się na protokół, który mogę wysłać przez e-mail lub wydrukować.
    4. Szybko (bo tylko za pośrednictwem jednego formularza) udało mi się stworzyć kartę firmy, osoby, nowe zlecenie, a także produkt serwisowany.
    5. Informacji jest wiele, ale dzięki uprawnieniom mogę decydować, które z nich chcę wyświetlić i komu.

    Przejdę do samej karty zlecenia. Tak jak wspomniałem, znajduje się w niej sporo, ale uważam, że ważnych informacji nigdy za wiele. Karta podzielona jest na dwie kolumny. Po lewej stronie znajdziemy informacje o kliencie, pracowniku odpowiedzialnym za zlecenie oraz szczegółach zlecenia. Natomiast po prawej wszystkie dodatkowe dane, które powstają wraz z obsługą zlecenia, czyli np. protokoły, faktury, oferty czy dokumenty magazynowe. A także wszystkie planowane i wykonane zadania dotyczące tego zlecenia oraz powiązane wiadomości.

    Serwis Planner. Recenzja programu do serwisu


    Co ważne, wszystkie informacje w tym lub innym zleceniu mogą być powiązane z wybraną firmą i możemy zobaczyć je uporządkowane w karcie tego klienta.

    Serwis Planner. Recenzja programu do serwisu


    Mamy szerokie możliwości w zakresie wyszukiwania zleceń na liście, ponieważ system pozwala na szukanie nie tylko po podstawowych polach, ale po każdym polu znajdującym się w zleceniu (nawet po takim, które sami dodaliśmy w konfiguracji w panelu administracyjnym).

    Kolejnym ważnym obszarem jest baza urządzeń serwisowanych, do której dostęp mamy prosto z głównego menu. Jest to lista egzemplarzy produktu. Każdy z nich przypisany jest do konkretnego klienta, posiada swój własny numer seryjny. W karcie takiego egzemplarza również możemy umieścić własne pola. Producent zaproponował np. datę instalacji urządzenia, miejsce na podpięcie pliku ze specyfikacją techniczną oraz dodatkowe uwagi. Podobnie jak w karcie zlecenia, po prawej stronie znajdują się powiązane z tym egzemplarzem zlecenia (wykonane instalacje, naprawy, przeglądy) oraz wszystkie zaplanowane i wykonane zadania względem niego.

    Serwis Planner. Recenzja programu do serwisu


    Przejdźmy do raportów. Raportowanie kojarzy się raczej z przykrą koniecznością. Recenzowane przez nas oprogramowanie może jednak znacznie odmienić podejście do tematu. Raporty i wykresy są tutaj przejrzyste, kolorowe, bardzo czytelne i działają w pełni automatycznie. Co można raportować w Serwis Plannerze?

    •najczęstsze typy zleceń,
    •najczęściej serwisowane urządzenia,
    •czas poświęcony na zlecenia,
    •liczbę zleceń wg danego typu (np. przegląd, naprawa), urządzenia i kontrahenta.


    Serwis Planner. Recenzja programu do serwisu


    Myślę, że to narzędzie może spodobać się zarówno kierownikom, jak i serwisantom. Nie ma żadnego problemu z szybkim określeniem, jakie urządzenia lądują w naszym serwisie najczęściej, ile czasu trwa ich naprawa i kto zleca nam najwięcej.

    Tak jak wspomniałem wcześniej, producent deklaruje możliwość rozszerzenia o indywidualne raporty.

    Serwis Planner. Recenzja programu do serwisu


    Podsumowując sam zakres funkcjonalny - opcji w programie jest naprawdę sporo. Poniżej przedstawiam listę kilku najważniejszych według mojej subiektywnej opinii:

    •zarządzanie zleceniami,
    •kalendarz, na którym możemy wyświetlić zadania do wykonania (swoje i innych),
    •powiadomienia SMS i e-mail dla pracowników i klientów,
    •dokumenty: faktury, oferty, zamówienia, protokoły serwisowane,
    •baza urządzeń serwisowanych,
    •komunikator,
    •raportowanie,
    •baza produktów i usług,
    •zarządzanie uprawnieniami - samodzielnie decydujemy o tym co widzi serwisant, kierownik czy klient,
    •panel klienta, w którym klienci mogą weryfikować status zlecenia, a jeśli chcesz - dodawać zlecenia.


    Aplikacja mobilna do serwisu

    Producent podaje, że oprócz wersji webowej programu do serwisu, zyskujemy dostęp także do aplikacji mobilnej. To dodatkowe, współpracujące z głównym systemem rozwiązanie dla pracowników mobilnych, którzy wykonują zlecenia u klientów.

    Aplikacja wymaga oczywiście instalacji na telefonie. Na ten moment dostępna jest wersja dla systemów Android, jednak producent informuje, że pracuje nad rozwiązaniem dla iOS. Aplikacja działa online i offline, tzn., że jeżeli nie mamy akurat dostępu do Internetu, to nadal możemy podglądać informacje, które ostatnio pobraliśmy i je edytować. W momencie, gdy będziemy w zasięgu sieci - dane zaktualizują się z systemem głównym.

    Logowanie do aplikacji nie wymaga zapamiętywania dodatkowego loginu i hasła - te są tożsame z aplikacją webową (dostępną z poziomu przeglądarki). Aplikacja jest prosta w obsłudze i pozbawiona zbędnych funkcji, dzięki czemu jest także szybka.

    Zasada działania aplikacji jest prosta. Kierownik przekazuje zlecenia pracownikom, a oni otrzymują powiadomienia push i na ich liście wyświetla się kolejne nowe zlecenie. Po zakończeniu zlecenia serwisant wpisuje jakie czynności wykonał i zmieniając fazę zlecenia informuje kierownika o zakończeniu prac.

    Na liście zleceń znajdują się informacje o planowanej dacie realizacji zlecenia, powiązanej firmie, numerze zlecenia oraz jego statusie. Natomiast po wejściu głębiej do samej karty zlecenia pracownik ma dostęp do szczegółów, takich jak np. nazwa osoby klienta, nazwa firmy, adres (klikalny, który przenosi do Google Maps), opis zlecenia i opis zakończenia.

    Serwis Planner. Recenzja programu do serwisu


    Podsumowując, Serwis Planner to narzędzie, które sprawdzi się w większości serwisów, które pracują na zleceniach i chcą skutecznie planować pracę. Do zalet rozwiązania zaliczyć możemy z pewnością szybkie wdrożenie, mnogość funkcji, szybkość działania, wersję SaaS, dodatkowe wsparcie producenta i możliwość rozwoju oprogramowania w przyszłości. Warto też dodać, że dużym atutem jest możliwość zarządzania uprawnieniami, która pozwala administratorowi decydować o tym, co dane osoby widzą w systemie.

    [Lokowanie produktu]
  • Szkolenia SEP
  • #2
    rdt
    Poziom 24  
    ok - czy system ma możliwość zgłaszania usterek przez klientów? Np - firma CHŁODEX zgłasza sama przez stronę WWW usterkę w lokalizacji Kozia Wola Mała.
    Jeśli tak to czy można wymusić na kliencie podanie np typu urządzenia że MUSI określić lokalizację oraz typ urządzenia (np przenośny, split multisplit ), oraz jego np numer seryjny.
    Czy jeśli tak, to czy każdy klient ma swój login, lub jest jakoś autoryzowane?
    Czy klient ma wgląd w przebieg zlecenia przez WWW ( przyjęto zlecenie , oczekujemy na podzespoły, elektronika w trakcie serwisu , testów itp)
    Czy płaci się od założonego zlecenia czy od ilości użytkowników którzy mają dostęp?
    Utrzymując ciągłość działania urządzeń w terenie , istnieje potrzeba żonglerki nimi : tzn zasilacz o numerze 1245 się zepsuł wysyłam 1356 a 1245 naprawiam
    Odsyłanie po naprawie jest bez sensu i tylko mnoży koszty utrzymania sprawności urządzeń.
    Czy istnieje w takiej sytuacji możliwość sprawdzenia w jakich lokalizacjach był zasilacz nr 1245, gdzie był zamontowany pierwotnie jakie naprawy przeszedł itp?
  • Szkolenia SEP
  • #3
    Questy
    Poziom 1  
    Witam,
    poniżej odpowiedź na poszczególne pytania

    ok - czy system ma możliwość zgłaszania usterek przez klientów? Np - firma CHŁODEX zgłasza sama przez stronę WWW usterkę w lokalizacji Kozia Wola Mała.

    Tak, jest w systemie panel klienta. Klient może przesłać zgłoszenie, widzi też co się dzieje z jego zgłoszeniami (na jakim etapie są prace)

    Jeśli tak to czy można wymusić na kliencie podanie np typu urządzenia że MUSI określić lokalizację oraz typ urządzenia (np przenośny, split multisplit ), oraz jego np numer seryjny.

    Tak. Może decydować jakie pola klient ma wypełnić przy zgłoszeniu zlecenia.

    Czy jeśli tak, to czy każdy klient ma swój login, lub jest jakoś autoryzowane?

    Tak. Klient ma swój indywidualny login i hasło.

    Czy klient ma wgląd w przebieg zlecenia przez WWW ( przyjęto zlecenie , oczekujemy na podzespoły, elektronika w trakcie serwisu , testów itp)

    Tak. Można w systemie określić własne statusy zlecenia. Klient ma wgląd do tego na jakim etapie jest zlecenie.

    Czy płaci się od założonego zlecenia czy od ilości użytkowników którzy mają dostęp?

    W systemie nie ma limitu zleceń. Cena zależy od ilości użytkowników (ale mam na myśli pracowników korzystających z systemu). Na klientów nie ma limitu.

    Utrzymując ciągłość działania urządzeń w terenie , istnieje potrzeba żonglerki nimi : tzn zasilacz o numerze 1245 się zepsuł wysyłam 1356 a 1245 naprawiam
    Odsyłanie po naprawie jest bez sensu i tylko mnoży koszty utrzymania sprawności urządzeń.
    Czy istnieje w takiej sytuacji możliwość sprawdzenia w jakich lokalizacjach był zasilacz nr 1245, gdzie był zamontowany pierwotnie jakie naprawy przeszedł itp?

    Tak. W systemie jest baza urządzeń / maszyn serwisowanych. Każde urządzenie (o danym numerze seryjnym) ma przypisaną historię zleceń, jak również informacją u jakiego klienta poprzednio było dane urządzenie.
    [i]
    Zapraszam do wypróbowania bezpłatnego demo, wystarczy wysłać zapytanie na stronie serwisplanner.pl
  • #4
    ArturAVS
    Moderator - Na Wesoło HydePark
    Mam kilka monitorów profesjonalnych (Nec), które potrafią same wysłać e-mail z powiadomieniem o awarii. W połączeniu z takim systemem ciekawa sprawa.