Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Gorąca ładowarka Sparky BR12E-CH do baterii z wkrętarki

17 Sie 2019 22:27 150 5
  • Poziom 2  
    Problem mam tego typu, że po wymianie ogniw w baterii ładowarka zaczęła się grzać aż plastik topi. Gorąca ładowarka Sparky BR12E-CH do baterii z wkrętarki Gorąca ładowarka Sparky BR12E-CH do baterii z wkrętarki
    Po rozebraniu ten element mocno się grzeje co jest na zdjęciu J327 nie wiem co to jest. Ogólne wymieniłem ogniwa z NiCd na Li-Ion i dodałem Bms 20A s3 i nie wiem czy to wina bateri czy ten element co jest na zdjęciu jest za słaby.
  • Poziom 43  
    Jest to tranzystor FET 2SJ327. Dokumentacja w załączniku
  • Poziom 43  
    Dostępny zamiennik to IRF9530S
  • Poziom 32  
    Jeżeli oryginalnie ładowarka ładowała pakiet 10 ogniw Ni-MH to napięcie końcowe wynosiło około 14,5V. W przypadku 3 ogniw litowych napięcie końcowe wynosi 12,6V nad czym czuwa BMS. Można zatem w dużym uproszczeniu przyjąć, że ładowarka pracuje jak źródło prądowe zatem nadmiar energii idzie w ciepło. W końcu doprowadzi to do jej zniszczenia. Należałoby dostosować do innych warunków pracy.
  • Poziom 2  
    Czyli co mam zrobić żeby ładowarka nie zniszczyła się dodać jakieś obciążenie czy coś w tym stylu ?
  • Poziom 32  
    Przeprojektować ładowarkę. Zrysować schemat i znaleźć elementy odpowiedzialne za regulację napięcia wyjściowego. Ostatecznie tymczasowo można włączyć w szereg pomiędzy akumulator, a wyjście ładowarki rezystor 1Ω min. 5W. Będzie się od jednak mocno grzał, ponadto nic nie wiemy o logice ładowarki i sposobie sygnalizacji ładowania oraz o tym w jaki sposób ładowarka interpretuje parametry prądu i napięcia.