Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Renault Scenic I 1.9dti 2003r. - Nierówna praca po odpaleniu i szarpanie

aragorn07 26 Aug 2019 17:22 4710 5
  • #1
    aragorn07
    Level 10  
    Witam,

    Mam następujący problem z Renault Scenic I 1.9dti 2003r. Po odpaleniu silnika po dłuższym postoju (8-10 godzin) obroty falują chwilę, po czym uspokajają się - tak jak w filmie poniżej. Gdy silnik jest ciepły problemu nie ma.




    Ma to miejsce zarówno latem, jak i zimą (zimą zwykle kręci dłużej). Ponadto w trakcie hamowania, gdy obroty zejdą poniżej 2000, auto zaczyna "poszarpywać". Przy stabilnej jeździe nie ma problemów.

    Zaczęło się to mniej więcej rok temu, w tamtym czasie wymieniany był rozrząd, filtry, zregenerowano rozrusznik oraz założono nową masę na silniku.

    Z takiej podstawowej diagnostyki - po podłączeniu do komputera nie pokazuje żadnych błędów (za wyjątkiem tego widocznego na filmie - czujnik ABS). Z ciekawości zmierzyłem napięcia na akumulatorze: wyłączony 12,7 V, po odpaleniu i obciążeniu 14,3 V.

    Poniżej zdjęcie silnika - ponoć to 1.9 dti, mimo że na osłonie jest 1.9 dci.

    Renault Scenic I 1.9dti 2003r. - Nierówna praca po odpaleniu i szarpanie

    Silnik ma też od zawsze pewien feler - mocno szarpie przy ruszaniu na "jedynce".

    Jeśli ktoś spotkał się z podobnym problemem i ma pomysł na jego rozwiązanie, będę wdzięczny za pomoc :)
  • #2
    polonez15
    Level 33  
    1. Zapowietrzony układ paliwowy.
    2. Świece żarowe { paliłby dobrze latem}
    3. To jest poczciwe dTi.
  • #3
    aragorn07
    Level 10  
    polonez15 wrote:
    1. Zapowietrzony układ paliwowy.
    2. Świece żarowe { paliłby dobrze latem}


    Hm, co do świec to jestem pewien, że były wymieniane jeszcze przed rozrządem. Mimo wszystko sprawdzę w jakim są stanie i ewentualnie czy dochodzi prąd.

    Co do odpowietrzania to też zerknę w weekend, przy okazji może wymienię filtr paliwa, bo nie był ruszany od dłuższego czasu.
  • #4
    zibi999
    Level 16  
    Spotkałem się że falowanie na liczniku kiedyś było spowodowane z winy alternatora , wspomniałeś że masa była zmieniana sugeruję się przyjrzeć temu .

    Miałem takie cuda z almerą .

    Czemu nie gaśnie kontrolka Servi ?
  • #5
    aragorn07
    Level 10  
    zibi999 wrote:
    Spotkałem się że falowanie na liczniku kiedyś było spowodowane z winy alternatora , wspomniałeś że masa była zmieniana sugeruję się przyjrzeć temu .

    Miałem takie cuda z almerą .

    Czemu nie gaśnie kontrolka Servi ?


    Zerknę, masa była robiona przy okazji naprawy rozrusznika.

    Serwis świeci się z powodu jednego z czujników ABS - jest do wymiany.
  • #6
    aragorn07
    Level 10  
    Ostatecznie okazało się, że wymagana była regulacja pompy paliwa.