Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czas ładowana akumulatora AGM prostownikiem z Lidla

05 Wrz 2019 23:32 186 8
  • Poziom 4  
    DObry wieczor,

    PO raz pierwszy pisze, z gory przepraszam za uchybienia. Mam prostownik z Lidla. Podaje prad ladowania 0.8A/3.8A. Nie mam przy sobie miernika - czy ktos wie, od czego zalezy prad ladowania? Laduje juz ok dobe akumulator AGM i nadal nie osiagnal fulla. Pojemnosc 92Ah, wiec moze ma prawo jeszcze nie miec pelnego naladowania. Przed ladowaniem pokazywal napiecie 11.5V - to dobrze czy zle? STal okolo pol roku, zakladam, ze naladowany, ale nie pamietam.

    Dziekuje.

    Jacek LIsiecki
  • Poziom 25  
    jacek lisiecki napisał:
    Przed ladowaniem pokazywal napiecie 11.5V - to dobrze czy zle?

    Dobrze. Nie rozładowany całkowicie.
    jacek lisiecki napisał:
    Podaje prad ladowania 0.8A/3.8A.


    Skąd taka wiedza?

    jacek lisiecki napisał:
    Pojemnosc 92Ah, wiec moze ma prawo jeszcze nie miec pelnego naladowania

    Może.
    jacek lisiecki napisał:
    prostownik z Lidla.

    jacek lisiecki napisał:
    Nie mam przy sobie miernika

    Bez miernika nic nie ustalisz.

    Niech się ładuje, taki prostownik krzywdy mu nie zrobi.
  • Poziom 4  
    Na obudowie wyczytalem, ze laduje pradem 0.8A/3.8A. Wczoraj po 24h ladowania przez przypadek odlaczylem na chwile. Po ponownym podlaczeniu dosc szybko pokazal full. Odlaczylem, przelaczylem w tryb konserwacji, wlaczylem ponownie i przeszedl znowu w tryb ladowania. Po kolejnych 12h znowu zaswiecila sie zielona lampka full.

    Zmierzylem napiecie - 13.15V na akumulatorze. Takie samo po odlaczeniu prostownika, jak podczas ladowania. NIe umiem zmierzyc natezenia pradu ladowania - czy w moim mierniku powinienem czerwony kabel wlozyc w gniazdo oznaczone 10A DC?

    Pozdrawiam
  • Poziom 25  
    jacek lisiecki napisał:
    czy w moim mierniku powinienem czerwony kabel wlozyc w gniazdo oznaczone 10A DC?

    Tak. i włączyć w szereg z kablem prostownika.

    Dodano po 11 [godziny] 20 [minuty]:

    jacek lisiecki napisał:
    Zmierzylem napiecie - 13.15V na akumulatorze. Takie samo po odlaczeniu prostownika, jak podczas ladowania.



    Mało.
    Nawet przy czuwaniu powinno być chociaż 13,6.
    Przy ładowaniu nawet do 14,9V
  • Poziom 4  
    anchilos napisał:
    jacek lisiecki napisał:
    czy w moim mierniku powinienem czerwony kabel wlozyc w gniazdo oznaczone 10A DC?

    Tak. i włączyć w szereg z kablem prostownika.

    o tym nie wiedzialem. Na szczescie odlozylem ten pomiar na pozniej:)

    Dodano po 11 [godziny] 20 [minuty]:

    jacek lisiecki napisał:
    Zmierzylem napiecie - 13.15V na akumulatorze. Takie samo po odlaczeniu prostownika, jak podczas ladowania.



    Mało.
    Nawet przy czuwaniu powinno być chociaż 13,6.
    Przy ładowaniu nawet do 14,9V


    O czym to swiadczy? O slabosci prostownika czy akumulatora? Po kilku dniach pod prostownikiem "z lidla" akumulator ma napiecie 13.5V. Czyli niby prawidlowy proces, ze rosnie, ale troche moim zdaniem za wolno.
  • Poziom 38  
    jacek lisiecki napisał:
    O czym to swiadczy? O slabosci prostownika czy akumulatora?

    Po trochu o jednym i drugim. Do tej pojemności wydajność prostownika powinna być trochę większa, ale po długotrwałym ładowaniu akumulator , nawet małym prądem powinien się naładować. Być może ten prostownik nie jest w stanie dać większego napięcia i akumulator nie jest się w stanie naładować, zwłaszcza że trochę bezczynny stał. Tu potrzebna była by kontrola prądu ładowania. Generalnie to osiągane napięcie jest za niskie nawet jak na pracę buforową.
  • Poziom 4  
    zworys napisał:
    jacek lisiecki napisał:
    O czym to swiadczy? O slabosci prostownika czy akumulatora?

    Po trochu o jednym i drugim. Do tej pojemności wydajność prostownika powinna być trochę większa, ale po długotrwałym ładowaniu akumulator , nawet małym prądem powinien się naładować. Być może ten prostownik nie jest w stanie dać większego napięcia i akumulator nie jest się w stanie naładować, zwłaszcza że trochę bezczynny stał. Tu potrzebna była by kontrola prądu ładowania. Generalnie to osiągane napięcie jest za niskie nawet jak na pracę buforową.


    Dzieki za odpowiedz. Jest gorzej niz myslalem. Po mniej wiecej godzinie bez ladowania napiecie spada do jakichs 12.9V. ALe z drugiej strony - Jak podlacze miernik przeciwnymi biegunami, to skacze od sasa do lasa - od ok 9V do powyzej 20V i pokazuje blad. Moze miernik mam zepsuty?
  • Specjalista elektronik
    Długotrwałe ładowanie małym prądem powinno naładować akumulator do 13.8V, ale po odłączeniu od ładowarki napięcie spadnie do 13.2V - jest kwestia, czy twój miernik jest dobrze wyskalowany, bo może zaniża wskazania o 0.3V? To by było 2.5%, sporo, ale dla taniego miernika jest to całkiem możliwe, zwłaszcza jeśli w ramach oszczędności użyto w nim oporników z tolerancją 2% w dzielniku napięcia, albo niedokładnie wyregulowano napięcie odniesienia.

    Jeśli mierzysz napięcie na wyjściu ładowarki bez podłączonego akumulatora, to ma prawo tak skakać. Spróbuj podłączyć kondensator, choć ze 100uF/25V, i zobacz, co wtedy pokaże miernik.
  • Poziom 38  
    jacek lisiecki napisał:
    Po mniej wiecej godzinie bez ladowania napiecie spada do jakichs 12.9V.

    To nie jest zła wartość, natomiast z miernikiem jest coś nie tak, po odwróceniu biegunów powinien pokazać taką samą wartość tylko z odpowiednim znakiem.