Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Pytanie o serwis komputerowy prywatny

Huczul011 04 Nov 2019 16:55 390 9
  • #1
    Huczul011
    Level 7  
    Witam!

    Otóż mam kilka pytań, w przyszłości czyli za jakieś 5 lat, chciałbym prowadzić swoją małą działalność prywatną, w domu w kierunku naprawy sprzętu komputerowego, po to aby sobie dorobić. Jak to jest z cenami jeśli chodzi o klienta? Przychodzi facet z dyskiem zepsutym, ja go wymieniam na nowy i klient płaci za sam dysk plus robocizna? Tak dla przykładu. Jak to jest jeśli chodzi o wymianę części, na nowe? To nie ma być poważna działalność, tylko przydomowy serwis sąsiedzki.

    Pozdrawiam!
  • Helpful post
    #2
    Kolobos
    IT specialist
    Co to za dziwne pytania? Zawsze mozesz robic to charytatywnie, wtedy zaplaci tylko za dysk, chyba, ze kupisz mu go w prezencie...

    Zastanow sie czy faktycznie wiesz o co chiales zapytac.
  • Helpful post
    #3
    qs300
    Level 32  
    Żeby cokolwiek zarobić, to musisz jeszcze kasować za robociznę, inaczej nic nie zarobisz.
    Jeśli chodzi o cennik usług, możesz poszperać w internecie po różnych serwisach, tam często mają cennik za robociznę na swojej stronie, ewentualnie możesz podzwonić po różnych serwisach i popytać o ceny za usługę (dzwonisz jako klient i pytasz o cenę naprawy Twojego sprzętu).
  • #4
    Huczul011
    Level 7  
    No dobra, cenę naprawy sprzętu. Ale jak to z opłacalnością dla klienta? Serwisy mają usługi wymian podzespołu bez, wliczenia w cenę samego podzespołu tylko robocizna. Więc gdzie tu opłacalność dla mnie? Ja jedynie widzę sens w, naprawie software, czyszczenie sprzętu itp, ale nie wymiana części, a jak już to tylko diagnostyka i wskazanie danej części klientowi do zakupu i montaż i konfiguracja za dodatkową dopłatą
  • Helpful post
    #5
    User removed account
    Level 1  
  • #6
    Huczul011
    Level 7  
    Dziękuję za odpowiedź!

    Cóż na pewno coś, się zmieni w prawie ale, jak już to w UE lub w SV bo do Polski już nie wrócę, no dobrze a jeśli chodzi o taki dysk hdd to wymiana go na nowy o takich samych parametrach plus, migracja danych, lub wymiana o podobnych parametrach tak? Myślę że, tak. Okej, a jak to by było ze sprzętem od Apple? Na przykład zablokowany Ipad? Był już tutaj temat napisany przeze mnie o Galaxy S8, w jaki sposób miałbym takie rzeczy odblokowywać? Bo uwierz mi, wielu sposobów próbowałem na odblokowanie Ipada Air... Szwedzi często posiadają sprzęt firmy Apple, z tego co myślę to jest to posklejane wszystko.
  • Helpful post
    #7
    qs300
    Level 32  
    Huczul011 wrote:
    Serwisy mają usługi wymian podzespołu bez, wliczenia w cenę samego podzespołu tylko robocizna. Więc gdzie tu opłacalność dla mnie? Ja jedynie widzę sens w, naprawie software, czyszczenie sprzętu itp, ale nie wymiana części, a jak już to tylko diagnostyka i wskazanie danej części klientowi do zakupu i montaż i konfiguracja za dodatkową dopłatą

    Na wymianie części też idzie zarobić, ja diagnozuję usterkę, informuje ile to będzie kosztowało z robocizną, jeśli klient wyraża zgodę, to zamawiam części, wymieniam i kasuję.
    Jeśli zaś klient nie wyraża zgody na naprawę, bo sprzęt jest stary a koszt naprawy przewyższa jego wartość, to kasuję symbolicznie za rozebranie i złożenie sprzętu i zwracam go klientowi.